כיום מה שנקרא שליא, בוודאי אין הוולד בתוכה כמו שכתבו רש"י והרמב"ם, וכמו שנראה מהסוגי' ב"ק יא. שאין שליא בלא וולד וגם מקצת שליא אין בלא וולד, אבל אמרינן במקצת שליא שאולי לא יצא ראשו ורובו עמה, וכדו'.
ולהסביר זאת על 'שק השפיר' גם לא נראה, כי הרי אינו נראה כלל בחוץ (כי הוא מוקף בקרומים כעין גלי כמו שהבנתי שמתפרקים עם היציאה מהרחם).
אבל גם להניח שהם חשבו שבתוך מה שאנו קורים שליא היה מונח העובר, גם קשה טובא, כי אנחנו בעיניו רואים אותו שלם ולא קרוע כלל, ואיך הם הבינו שהוא קורע את השליא ויוצא
וצריך עיון גדול