מלבב כתב:אני אומר שכשמגיע ליום הבא נעשה יום חדש, אבל כשחוזר אחורה אין סיבה שנגיד שהסתיים יום והתחיל יום חדש, לכן נשאר בהמשך אותו יום על אף שהתאריך שונה, אז אם התחיל יום מסויים וסיים באותו יום ממש שהתחיל בו באותו מקום ואותו תאריך, אז איך שייך להגיד שזה שתי ימים נפרדים.
אני מבין שזה מה שאתה אומר, אבל איני מצליח למצוא סברא אחידה שתסביר את כל הדינים שבדבריך.
א) התחיל בט"ו והתפלל ועבר לט"ז, צריך להתפלל שוב לחובת ט"ז, כי יום חדש הוא.
ב) התחיל בט"ז ולא התפלל ועבר לט"ו, צריך להתפלל שוב אף שכבר התפלל בט"ו של אתמול, כי ט"ו חדש הוא.
ג) התחיל בט"ו ועבר לט"ז והתפלל, ושוב חזר לט"ו ועבר לט"ז, אינו צריך להתפלל שוב, כי ט"ז השני אינו יום חדש (למה הביקור הקצר שלו בט"ז קודם לכן משנה את העובדה שהמעבר מט"ו לט"ז הוא יום חדש?).
ועדיין לא נתבררה דעתך בשני המקרים הבאים:
א) התחיל בט"ז ולא התפלל, עבר לט"ו והתפלל, ועבר שוב לט"ז.
ב) התחיל בט"ו ולא התפלל, עבר לט"ז ולא התפלל, חזר לט"ו והתפלל, ועבר שוב לט"ז.