מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

בירור דעת רבי יהודה: הרגנוהו תנשא אשתו

דברי תורה, עיוני שמעתתא, חידושי אגדה וכל פטפוטיא דאורייתא טבין
סמל אישי של המשתמש
איש_ספר
מנהל האתר
הודעות: 15567
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 11:46 pm

בירור דעת רבי יהודה: הרגנוהו תנשא אשתו

הודעהעל ידי איש_ספר » ג' יוני 04, 2019 10:33 pm

במשנה יבמות כה א

מתני'. המביא גט ממדינת הים, ואמר בפני נכתב ובפני נחתם - לא ישא את אשתו; מת, הרגתיו, הרגנוהו - לא ישא את אשתו; רבי יהודה אומר: הרגתיו - לא תנשא אשתו, הרגנוהו - תנשא אשתו.

ובגמ' מבואר שלדעת רבי יהודה, באומר הרגנוהו, אין כוונתו שהוא הרג אלא שהוא היה עם הורגיו.

שאלה פשוטה, האם לר' יהודה מותר לו עצמו לישא אותה אשה?

חיפשתי באוצר ומצאתי ירושלמי שלפי פי' הפ"מ שם, מבואר שמותרת רק לאחרים ולא לו, אבל לא העמקתי עם הפירוש מוכרח

אשמח מאד לעזרתכם!

עזריאל ברגר
הודעות: 12990
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: בירור דעת רבי יהודה: הרגנוהו תנשא אשתו

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ד' יוני 05, 2019 9:07 am

מהיכי תיתי למימר דהרגנוהו עדיף ממת?!

פלתי
הודעות: 2323
הצטרף: ד' נובמבר 07, 2012 1:14 pm

Re: בירור דעת רבי יהודה: הרגנוהו תנשא אשתו

הודעהעל ידי פלתי » ד' יוני 05, 2019 9:42 am

פשוט כמו שאומר הרב ברגר.
וגם רש"י מפרש להדיא, הרגנוהו תנשא אשתו - "לאחר".

סמל אישי של המשתמש
איש_ספר
מנהל האתר
הודעות: 15567
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 11:46 pm

Re: בירור דעת רבי יהודה: הרגנוהו תנשא אשתו

הודעהעל ידי איש_ספר » ה' יוני 06, 2019 2:13 am

הצדק איתכם שאין סיבה לומר שר' יהודה חולק על ת"ק בפרט זה. יש"כ.


חזור אל “בית המדרש”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 163 אורחים