זאת אומרת, השו''ע ועימיה כל הפוסקים לא השכילו לרדת לעומק דעתם של חז"ל, והם כביכול כן איבדו את הראש ופסקו שצריכים ללכת עם חולצות קצרות בקוטב... ורק הרב גלגל עם ראשו הגדול השכיל לעשות 'שינויים טובים ונכונים בהלכה' ככוונת חז''ל... ישתקע הדבר ולא יאמר.גל גל כתב:אוצר החכמה כתב:את פתח לו כתב:אוצר החכמה כתב:נכון. ובאמת יש גם דעות אחרות בעניין. אבל לעשות מכל ישראל שמקפידים בזה, ע"פ רבותינו כולם, אידיוטים שהולכים בחולצות קצרות בקוטב כי סבא שלהם גר במדבר זה מרגיז.
ולעשות מהשו''ע אידיוט ח''ו זה ממש המבזה וכו' אין רפואה וכו' רח''ל
לעיל הסברתי שלדעתי זה תקלה ולא ח"ו זדון אז אפשר להיות יותר עדינים.
כדי להסביר את דבריי. ברור שאף אחד לא התכוון להפוך שום פוסק לאדיוט. המשל בא להעביר עיקרון כללי, שלפעמים שינויים בהלכה זה דבר טוב ונכון כי כך כוונת חז''ל, לא צריך לאבד את הראש...
גל גל כתב:בס''ד
אכילת דג וחלב
עד כה עסקנו בשאלה, האם מותר לאכול בשר ודג. שאלה נוספת שדנו בה הפוסקים היא, האם אסור לאכול דג בחלב.
.......
ב. קבוצה שניה שכוללת את הלבוש (יו''ד שם), הבן איש חי (בהעלותך שנה שנייה) והרב עובדיה (יחווה דעת ו, מח) טענה, שגם אם מדובר בטעות כתיב: ''כיוון שהדבר יצא מפי המלך הוא מרן הבית יוסף'' - אין להקל בדבר, ואסור לאכול דג בחלב, וכך נוהגים קהילות הספרדים. אמנם, אם בישלו בטעות חלב עם דג בדיעבד מותר לאכול, ובלשונו של הרב עובדיה:
.....
לבי במערב כתב:ב'לבוש' שם ל"מ, לפו"ר, דבר על איסור אכילת דג בחלב.
שמא לא הבנתי נכונה את דברי הרב 'גל גל'?
ליתר דיוק: לפו"ר, לא אסר שם כלל אכילת דג בחלב.ezranuriel כתב: . . שם לא כתוב לאסור כי "יצא מפי המלך" . .
לבי במערב כתב:ליתר דיוק: לפו"ר, לא אסר שם כלל אכילת דג בחלב.ezranuriel כתב: . . שם לא כתוב לאסור כי "יצא מפי המלך" . .
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 133 אורחים