ואין מבדיל בינינו לבין אלהינו רק מחיצת החומר, ובסוד המסך הזה: החשק, והחושק והחשוק ישובו דבר אחד.
במשפט המודגש רומז הכותב לאיזה מושג פילוסופי שאיני מכיר, ואשמח אם החכמים דכאן יסייעוני.
תודה רבה!
ואין מבדיל בינינו לבין אלהינו רק מחיצת החומר, ובסוד המסך הזה: החשק, והחושק והחשוק ישובו דבר אחד.
*נדצ"ל ובסור.חד ברנש כתב:חד מקמאי כתב:ואין מבדיל בינינו לבין אלהינו רק מחיצת החומר, ובסוד* המסך הזה: החשק, והחושק והחשוק ישובו דבר אחד.
במשפט המודגש רומז הכותב לאיזה מושג פילוסופי שאיני מכיר, ואשמח אם החכמים דכאן יסייעוני.
תודה רבה!
חד ברנש כתב:יתר,
תודה רבה וגדולה.
הקריאה שלך נכונה. בכתב-היד (כמו ברבים מכתבי היד), אותיות רי"ש ודל"ת דומות מאוד.
חד ברנש כתב:חד מקמאי כתב:ואין מבדיל בינינו לבין אלהינו רק מחיצת החומר, ובסוד המסך הזה: החשק, והחושק והחשוק ישובו דבר אחד.
במשפט המודגש רומז הכותב לאיזה מושג פילוסופי שאיני מכיר, ואשמח אם החכמים דכאן יסייעוני.
תודה רבה!
יֵשׁ חֵשֶׁק וְחוֹשֵׁק וְנֶחֱשָׁק דְּהַיְנוּ הָאָדָם הַחוֹשֵׁק וְהַדָּבָר הַנֶּחֱשָׁק וְהַחֵשֶׁק שֶׁחוֹשְׁקִין לַדָּבָר הַנֶּחֱשָׁק וּכְפִי מַעֲלַת הַנֶּחֱשָׁק כֵּן צָרִיך לִהְיוֹת גּדֶל הַחֵשֶׁק וְעַל כֵּן כְּשֶׁהַנֶּחֱשָׁק גָּדוֹל מְאֹד נִמְצָא שֶׁצָּרִיך שֶׁיִּהְיֶה לוֹ חֵשֶׁק גָּדוֹל מְאֹד אֲזַי יֵשׁ לוֹ מְנִיעָה גְּדוֹלָה בְּיוֹתֵר שֶׁעַל יְדֵי זֶה הַחֵשֶׁק גָּדוֹל בְּיוֹתֵר כִּי כָּל מַה שֶּׁהַמְּנִיעָה יוֹתֵר גָּדוֹל הַחֵשֶׁק מִתְגַּבֵּר בְּיוֹתֵר כַּנַּ"ל וְעַל כֵּן רָאוּי לָאָדָם לָדַעַת כְּשֶׁיֵּשׁ לוֹ מְנִיעוֹת גְּדוֹלוֹת מְאֹד מֵאֵיזֶה דָּבָר שֶׁבִּקְדֻשָּׁה יֵדַע וְיָבִין מִזֶּה, שֶׁזֶּה הַדָּבָר שֶׁרוֹצֶה לַעֲשׂוֹת הוּא נֶחֱשָׁק גָּדוֹל מְאֹד, וְדָבָר יָקָר מְאֹד שֶׁמֵּחֲמַת זֶה הַמְּנִיעָה גְּדוֹלָה מְאֹד כַּנַּ"ל
חד ברנש כתב:חד מקמאי כתב:ואין מבדיל בינינו לבין אלהינו רק מחיצת החומר, ובסוד המסך הזה: החשק, והחושק והחשוק ישובו דבר אחד.
במשפט המודגש רומז הכותב לאיזה מושג פילוסופי שאיני מכיר, ואשמח אם החכמים דכאן יסייעוני.
תודה רבה!
חד ברנש כתב:מרחביה,
מדובר בחכם שפעל במאה ה-14 בביזנטיון, והיה מצוי מאוד במו"נ אבל גם בספרי פילוסופיה מקוריים (כנראה הוא קרא אותם במקורם היווני או בתרגומם הערבי)
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 141 אורחים