עמוד 1 מתוך 1

מצוה דרבנן ושליחות למצוה דאורייתא מה קודם????

פורסם: ה' יולי 11, 2019 1:46 pm
על ידי אליהו עזריאל
שמעתי סיפור על אדם שהביאו לו לכתוב אות בספר תורה וגם להוריד מעשר מחיטה שלו, ושאל מה קודם מצוה דרבנן דידיה להוריד מעשר או שליחות לדבר דאורייתא דהיינו לכתוב אות בספר תורה????

אשמח לתשובות עם מקורות בלבד בבקשה, (ואם לדעתכם כתיבת אות אינה מצוה דאורייתא דמיינו את השאלה במצוה אחרת שהיא דאורייתא כגון ברית מילה וכו)

Re: מצוה דרבנן ושליחות למצוה דאורייתא מה קודם????

פורסם: א' יולי 14, 2019 3:29 pm
על ידי אליהו עזריאל
נו מה קורה לתלמידי חכמים כאן ????????

אין לאף אחד תשובה ???????

Re: מצוה דרבנן ושליחות למצוה דאורייתא מה קודם????

פורסם: א' יולי 14, 2019 4:50 pm
על ידי כחול הים
לכאורה מצוה דרבנן כי בפשיטות אין שום משמעות לשליח במה שנשלח לעשות למשלח מצוה דאורייתא.
ושוב ראיתי בבית אפרים חושן משפט סימן ס"ז דיון האם השכר במצוה שתלויה במעשה ולא בחלות של השליח או של המשלח וא"כ יש להסתפק כנ"ל ואם השכר לשליח לכאו הביאור שהוא חלק מקיום מצוה דאורייתא וא"כ דאורייתא קודם.

Re: מצוה דרבנן ושליחות למצוה דאורייתא מה קודם????

פורסם: ב' יולי 15, 2019 2:02 pm
על ידי אליהו עזריאל
כחול הים כתב:לכאורה מצוה דרבנן כי בפשיטות אין שום משמעות לשליח במה שנשלח לעשות למשלח מצוה דאורייתא.
ושוב ראיתי בבית אפרים חושן משפט סימן ס"ז דיון האם השכר במצוה שתלויה במעשה ולא בחלות של השליח או של המשלח וא"כ יש להסתפק כנ"ל ואם השכר לשליח לכאו הביאור שהוא חלק מקיום מצוה דאורייתא וא"כ דאורייתא קודם.

עיין במנחת חינוך במצוה תריג מצות ועתה כתבו לכם שכתב ששליחות אדם כמותו לעניין כתיבת ס"ת, וא"כ בוודאי שלשליח יש מצוה דאורייתא לכתוב עכשיו היות שהמשלח עשה אותו שליח.

Re: מצוה דרבנן ושליחות למצוה דאורייתא מה קודם????

פורסם: ב' יולי 15, 2019 2:27 pm
על ידי כחול הים
אליהו עזריאל כתב:
כחול הים כתב:לכאורה מצוה דרבנן כי בפשיטות אין שום משמעות לשליח במה שנשלח לעשות למשלח מצוה דאורייתא.
ושוב ראיתי בבית אפרים חושן משפט סימן ס"ז דיון האם השכר במצוה שתלויה במעשה ולא בחלות של השליח או של המשלח וא"כ יש להסתפק כנ"ל ואם השכר לשליח לכאו הביאור שהוא חלק מקיום מצוה דאורייתא וא"כ דאורייתא קודם.

עיין במנחת חינוך במצוה תריג מצות ועתה כתבו לכם שכתב ששליחות אדם כמותו לעניין כתיבת ס"ת, וא"כ בוודאי שלשליח יש מצוה דאורייתא לכתוב עכשיו היות שהמשלח עשה אותו שליח.

לא הבנתי מה ראית במנחת חינוך? שיש שליחות על מצוה של מעשה ולא של חלות ? פשוט הדבר לכאורה. בדיקת חמץ נר חנוכה ורבים אחרים.
האם המנח כתב שהשכר לשליח ולא למשלח?
ההנחה שלי היא שהספק שלך תלוי בשאלה למי השכר שבזה כלול מי הוא המקיים המצוה אם למשלח כמו שפשוט לכמה אחרונים בשות בית אפרים הנ"ל אם כן לכאורה אין כלל מצוה להיות שליח.
באר דבריך.