אברך הגיע לכולל היום עם פירות שלקט מהפקר לתוך סלסלתו
שאלתיו מה עם תרומות ומעשרות
אמר שהפקר פטור
אמרתי מה זה שונה מעני שעשה גורן לעצמו שחייב
מה דעת הרבנים דפה בדין ודברים זה ?
קו ירוק כתב:גזירת גורן בפירות הפקר היתה, משום שנראה כמי שיש לגורן בעלים ואוכל בלא הפרשה, משא"כ הכנסה לבית. (רמב"ם)
בברכה המשולשת כתב:לענ"ד, השאלה היא גם באיזה סוג של הפקר מדובר.
קו ירוק כתב:הרי על שום פרי לא כתוב אם הוא הפקר או מבעלים, אז מדוע לא נעשר תמיד.
הענין הוא שאין לנו לחשוש בסתם על פרי שיתכן שאינו הפקר.
אבל יש על גורן יתכן קול ביחוד שאינו הפקר. שהרי הוא גורן, ובסתמא של בעלים.
אליעזר בלוי כתב:בברכה המשולשת כתב:לענ"ד, השאלה היא גם באיזה סוג של הפקר מדובר.
בסיפור שלי זה כבר לא נוגע
אולם לידיעת התורה הקדושה
אשמח לשמוע על החילוקים
בשוע לא מצאתי עז
וברמבם שכן הביא הלכה זו אשמח לשמוע צדדי החילוק
בברכה המשולשת כתב:אליעזר בלוי כתב:בברכה המשולשת כתב:לענ"ד, השאלה היא גם באיזה סוג של הפקר מדובר.
בסיפור שלי זה כבר לא נוגע
אולם לידיעת התורה הקדושה
אשמח לשמוע על החילוקים
בשוע לא מצאתי עז
וברמבם שכן הביא הלכה זו אשמח לשמוע צדדי החילוק
התכוונתי לחילוק מעשי בימינו-
יש עצי פרי שניטעו ע"י רשויות מקומיות ויש מחלוקת אם דינם כהפקר (וכבר נדון בדברי הפוסקים בדורנו)
יש עצי פרי בשמורות טבע וכה"ג וגם על זה יש דיון.
ויש באמת עצים בשטחים פתוחים סתם והם באמת הפקר לכו"ע.
אליעזר בלוי כתב:בברכה המשולשת כתב:אליעזר בלוי כתב:בברכה המשולשת כתב:לענ"ד, השאלה היא גם באיזה סוג של הפקר מדובר.
בסיפור שלי זה כבר לא נוגע
אולם לידיעת התורה הקדושה
אשמח לשמוע על החילוקים
בשוע לא מצאתי עז
וברמבם שכן הביא הלכה זו אשמח לשמוע צדדי החילוק
התכוונתי לחילוק מעשי בימינו-
יש עצי פרי שניטעו ע"י רשויות מקומיות ויש מחלוקת אם דינם כהפקר (וכבר נדון בדברי הפוסקים בדורנו)
יש עצי פרי בשמורות טבע וכה"ג וגם על זה יש דיון.
ויש באמת עצים בשטחים פתוחים סתם והם באמת הפקר לכו"ע.
תלוי בשאלה אם למדינת ישראל דין מלכות ?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 147 אורחים