מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

"ולערב אל תנח ידך" - גם אם הילדים לא יחונכו כראוי?

דברי תורה, עיוני שמעתתא, חידושי אגדה וכל פטפוטיא דאורייתא טבין
ביקורת תהיה
הודעות: 2264
הצטרף: ד' אפריל 05, 2017 5:49 pm

Re: "ולערב אל תנח ידך" - גם אם הילדים לא יחונכו כראוי?

הודעהעל ידי ביקורת תהיה » ה' נובמבר 07, 2019 3:22 pm

ביקורת תהיה כתב:בתלמוד משמש המאמר 'אין בן דוד בא עד שיכלו כל נשמות שבגוף' נימוק להקל את חובת העיסוק בפריה ורביה ולא להחמיר.
דברי סכלות!
בודאי מגמת דבריו של רב אסי אינה אלא זירוז למזורזין לזרז את הגאולה, אלא שהתלמוד צידד לומר שמתוך הדברים ניתן ללמוד הקלה מסוימת לנחשלים, שיצאו ידי חובה גם במקרה שהבנים מתו.
למסקנא עלתה דעה זו בתיובתא.

פרדכת
הודעות: 19
הצטרף: ג' מרץ 13, 2018 10:09 pm

Re: "ולערב אל תנח ידך" - גם אם הילדים לא יחונכו כראוי?

הודעהעל ידי פרדכת » א' נובמבר 10, 2019 1:16 pm

ראיתי בשב''ק את דברי האוהחה''ק בפרשת לך (פ' ט'' ו פ' ג')
וז''ל שבקש אברהם ללכת ערירי ולא יהיו לו בנים שאינם מהוגנים עכ''ל
ועיין בשו''ת מנח''י ח''ו סימן קמ''ד בנד''וד

לענין
הודעות: 3347
הצטרף: ד' יולי 19, 2017 8:24 pm

Re: "ולערב אל תנח ידך" - גם אם הילדים לא יחונכו כראוי?

הודעהעל ידי לענין » ב' נובמבר 11, 2019 10:48 pm

סיפר לי מי שהיה אצל רבי שמואל אויערבך, כאשר בא אדם לשפוך לפניו את לבו על ענין הפרנסה, ור' שמואל אמר לו 'אז למה אתה ממשיך להוליד'?
תאמינו או לא, זה מה ששמעתי מאדם נאמן מאד.


בנושא ה'לערב', מצורף - הרב איתם הנקין, המעין תשרי תש"פ.
קבצים מצורפים
מצות לערב - איתם הנקין המעין תשרי תש''פ.pdf
(2.04 MiB) הורד 129 פעמים

ביקורת תהיה
הודעות: 2264
הצטרף: ד' אפריל 05, 2017 5:49 pm

Re: "ולערב אל תנח ידך" - גם אם הילדים לא יחונכו כראוי?

הודעהעל ידי ביקורת תהיה » ב' נובמבר 11, 2019 11:56 pm

לענין כתב:בנושא ה'לערב', מצורף - הרב איתם הנקין, המעין תשרי תש"פ.
רעיון מופרך לחלוטין! ממה נפשך:
אם לדעת הרמב"ם – הרי כתב בפירוש: 'אַף עַל פִּי שֶׁקִּיֵּם אָדָם מִצְוַת פְּרִיָּה וּרְבִיָּה, הֲרֵי הוּא מְצֻוֶּה מִדִּבְרֵי סוֹפְרִים שֶׁלֹּא יִבָּטֵל מִלִּפְרוֹת וְלִרְבּוֹת כָּל זְמַן שֶׁיֶּשׁ בּוֹ כֹּחַ';
ואם לדעת הרמב"ן – הרי כתב בפירוש: 'מִצְוָה דְרַבָּנָן דְּלָאו תַּקַּנְתָּא הִיא', וממילא אין שייך לומר בה 'כל דתקון רבנן כעין דאורייתא תקון'.
וכבר נזכר למעלה, שלהלכה נקטינן כרמב"ן, שמן המצוות שציוו חכמים בדרך ארץ היא, ומכאן קולתה.

אצרן
הודעות: 34
הצטרף: א' יולי 14, 2019 5:58 am

Re: "ולערב אל תנח ידך" - גם אם הילדים לא יחונכו כראוי?

הודעהעל ידי אצרן » ג' נובמבר 12, 2019 4:21 am

בספה״ק ישמח משה לפרשת ויצא מביא בפשטות,
שטפשות הוא להתפלל על בנים אם קיים המצוה.

לא מדבר בנושא לערב אל תנח, רק ממבט התפלה.

אצרן
הודעות: 34
הצטרף: א' יולי 14, 2019 5:58 am

Re: "ולערב אל תנח ידך" - גם אם הילדים לא יחונכו כראוי?

הודעהעל ידי אצרן » ג' נובמבר 12, 2019 5:44 pm

אצרן כתב:בספה״ק ישמח משה לפרשת ויצא מביא בפשטות,
שטפשות הוא להתפלל על בנים אם קיים המצוה.

לא מדבר בנושא לערב אל תנח, רק ממבט התפלה.


BFB0D1C4-672F-4D37-ADE2-A49BEB6AA368.jpeg
זה שכבר קיים - שטות הוא, אולי הוא לרעתו
BFB0D1C4-672F-4D37-ADE2-A49BEB6AA368.jpeg (76.64 KiB) נצפה 2267 פעמים

יאיר
הודעות: 10406
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: "ולערב אל תנח ידך" - גם אם הילדים לא יחונכו כראוי?

הודעהעל ידי יאיר » ג' נובמבר 12, 2019 6:57 pm

ביקורת תהיה כתב:
ביקורת תהיה כתב:בתלמוד משמש המאמר 'אין בן דוד בא עד שיכלו כל נשמות שבגוף' נימוק להקל את חובת העיסוק בפריה ורביה ולא להחמיר.
דברי סכלות!
בודאי מגמת דבריו של רב אסי אינה אלא זירוז למזורזין לזרז את הגאולה, אלא שהתלמוד צידד לומר שמתוך הדברים ניתן ללמוד הקלה מסוימת לנחשלים, שיצאו ידי חובה גם במקרה שהבנים מתו.
למסקנא עלתה דעה זו בתיובתא.

גברא אגברא קרמית?!

ביקורת תהיה
הודעות: 2264
הצטרף: ד' אפריל 05, 2017 5:49 pm

Re: "ולערב אל תנח ידך" - גם אם הילדים לא יחונכו כראוי?

הודעהעל ידי ביקורת תהיה » ו' נובמבר 15, 2019 3:06 am

אצרן כתב:בספה״ק ישמח משה לפרשת ויצא מביא, שטפשות הוא להתפלל על בנים אם קיים המצוה.
מלכנו שלמה אומר: לָעֶרֶב אַל תַּנַּח יָדֶךָ, כִּי אֵינְךָ יוֹדֵעַ אֵי זֶה יִכְשַׁר הֲזֶה אוֹ זֶה.
ואדוננו משה אומר: שטות היא להתפלל על בנים, כי אינך יודע הצדיקים יהיו אם רשעים.
הלם.

המעיין
הודעות: 1219
הצטרף: ג' מאי 04, 2010 12:06 pm

Re: "ולערב אל תנח ידך" - גם אם הילדים לא יחונכו כראוי?

הודעהעל ידי המעיין » ו' נובמבר 15, 2019 9:22 am

אע"פ שליטוואק אנכי חושבני שהסגנון של ההודעה שמעלי חצוף ביותר.

מלבד שהקושיה "העצומה" ניתנת לתירוץ בקלות כמו שכבר הזכיר אצרן שיש לחלק בין עצם עשיית המעשה לבין השתדלות בתפילה נגד הגזירה. ובפרט שבא לבאר דברי יעקב אבינו שחילק בין מי שיש לו בנים למי שאין לו בנים (הלם! אבינו יעקב אמר היפך מלכנו שלמה).

דרך ישרה
הודעות: 234
הצטרף: א' מאי 07, 2017 1:31 pm

Re: "ולערב אל תנח ידך" - גם אם הילדים לא יחונכו כראוי?

הודעהעל ידי דרך ישרה » ו' נובמבר 15, 2019 10:16 am

שיעורו של הרב מנשה ישראל רייזמן השבוע הנוגע בנושא הזה
קבצים מצורפים
פרשת וירא תש''פ 476 (1).pdf
(232.65 KiB) הורד 107 פעמים

דרך ישרה
הודעות: 234
הצטרף: א' מאי 07, 2017 1:31 pm

Re: "ולערב אל תנח ידך" - גם אם הילדים לא יחונכו כראוי?

הודעהעל ידי דרך ישרה » ו' נובמבר 15, 2019 10:16 am

ביקורת תהיה כתב:
אצרן כתב:בספה״ק ישמח משה לפרשת ויצא מביא, שטפשות הוא להתפלל על בנים אם קיים המצוה.
מלכנו שלמה אומר: לָעֶרֶב אַל תַּנַּח יָדֶךָ, כִּי אֵינְךָ יוֹדֵעַ אֵי זֶה יִכְשַׁר הֲזֶה אוֹ זֶה.
ואדוננו משה אומר: שטות היא להתפלל על בנים, כי אינך יודע הצדיקים יהיו אם רשעים.
הלם.

הודעה מחוצפת

ביקורת תהיה
הודעות: 2264
הצטרף: ד' אפריל 05, 2017 5:49 pm

Re: "ולערב אל תנח ידך" - גם אם הילדים לא יחונכו כראוי?

הודעהעל ידי ביקורת תהיה » ו' נובמבר 15, 2019 11:15 am

חַבְרָךְ קַרְיָךְ חֲמָרָא, אֻכָּפָא לְגַבָּךְ מוּשׁ.

שמואל בארג
הודעות: 97
הצטרף: ב' פברואר 15, 2016 10:32 pm

Re: "ולערב אל תנח ידך" - גם אם הילדים לא יחונכו כראוי?

הודעהעל ידי שמואל בארג » ו' נובמבר 15, 2019 6:24 pm

המעיין כתב:אע"פ שליטוואק אנכי חושבני שהסגנון של ההודעה שמעלי חצוף ביותר.



יתכן שהיש"מ ג"כ הי' מתנגד בעת כתיבת דברים אלו...

ביקורת תהיה
הודעות: 2264
הצטרף: ד' אפריל 05, 2017 5:49 pm

Re: "ולערב אל תנח ידך" - גם אם הילדים לא יחונכו כראוי?

הודעהעל ידי ביקורת תהיה » א' נובמבר 24, 2019 7:02 pm

פרדכת כתב:ראיתי בשב''ק את דברי האוהחה''ק בפרשת לך (פ' ט'' ו פ' ג')
וז''ל שבקש אברהם ללכת ערירי ולא יהיו לו בנים שאינם מהוגנים עכ''ל.

הדברים מובאים שם משום רבותינו ז"ל בב"ר, וז"ל שם (נוסח מקוצר מתוך 'ילקוט שמעוני' לך לך אות צו):
אָמַר רַבִּי יוֹחָנָן: שְׁנֵי בְּנֵי אָדָם אָמְרוּ דָבָר אֶחָד. אַבְרָהָם אָמַר: רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, אִם עָתִיד אֲנִי לְהוֹלִיד בָּנִים לְהַכְעִיסְךָ – מוּטָב לִי 'וְאָנֹכִי הוֹלֵךְ עֲרִירִי'. וְדָוִד אָמַר: 'חָקְרֵנִי אֵל וְדַע לְבָבִי' – דַּע הַפּוֹרְשִׁים מִמֶּנִּי. 'וּרְאֵה אִם דֶּרֶךְ עֹצֶב בִּי וּנְחֵנִי בְּדֶרֶךְ עוֹלָם'. אָמַר לְפָנָיו: רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, אִם עָתִיד אֲנִי לְהוֹלִיד בָּנִים לְהַעֲצִיבְךָ – מוּטָב לִי 'וּנְחֵנִי בְּדֶרֶךְ עוֹלָם'.

יוסף חיים אוהב ציון
הודעות: 2406
הצטרף: א' אוגוסט 18, 2019 2:34 pm
מיקום: ירושלים תובב"א
שם מלא: יוסף חיים

Re: "ולערב אל תנח ידך" - גם אם הילדים לא יחונכו כראוי?

הודעהעל ידי יוסף חיים אוהב ציון » א' נובמבר 24, 2019 8:01 pm

והוא לשיטתו אור החיים על בראשית פרק מ"ו פסוק ל'
"אכן כוונת דברי יעקב הם, כי הגם שנתבשר כי עודנו חי, זה הועיל לדעת שישנו במציאות, אבל עדיין לבו דוי עליו לצד היותו בין הנכרים, שפל עבד מושלים, אם עודנו בצדקותו ולא כהתה עינו ולא נס ליחו, או לצד היותו מובדל ממנו ונתון תוך הקליפות, ובפרט טומאת מצרים, ומה גם לצד מה שעברו מרוה"ק שאמר טרוף טורף יוסף חיה רעה אכלתהו (עי' ב"ר פד יט),ודבר ידוע הוא כי הצדיקים יותר יחפצו בהעדר הבן בהיותו בן מביש, ומה גם יעקב הצדיק, אשר על כן לא היתה שמחתו שלימה מספק זה עד וירא אליו והכיר בו בפניו, כי הכרת הפנים תענה באיש, וכמו כן מצינו לצדיקים שלמים וכן רבים שהכירו ברושם הפנים מעשה אדם, ומכל שכן יעקב אבינו שיכיר, לזה כשהכיר בו אמר אליו אמותה הפעם, פירוש הפעם הזאת בראייתך, ולא מקודם כשנתבשרתי, והטעם אחרי ראותי פניך והכרתי בהם שעודך חי, פירוש צדיק כמקודם ולא נשתנה דיוקנך מכמות שהיה אלא עודך חי כי הצדיקים קרויים חיים (ברכות יח) ונכון"
נערך לאחרונה על ידי יוסף חיים אוהב ציון ב א' נובמבר 24, 2019 8:36 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

יוסף חיים אוהב ציון
הודעות: 2406
הצטרף: א' אוגוסט 18, 2019 2:34 pm
מיקום: ירושלים תובב"א
שם מלא: יוסף חיים

Re: "ולערב אל תנח ידך" - גם אם הילדים לא יחונכו כראוי?

הודעהעל ידי יוסף חיים אוהב ציון » א' נובמבר 24, 2019 8:03 pm

לענין כתב:סיפר לי מי שהיה אצל רבי שמואל אויערבך, כאשר בא אדם לשפוך לפניו את לבו על ענין הפרנסה, ור' שמואל אמר לו 'אז למה אתה ממשיך להוליד'?
תאמינו או לא, זה מה ששמעתי מאדם נאמן מאד.


בנושא ה'לערב', מצורף - הרב איתם הנקין, המעין תשרי תש"פ.

איני מאמין שר' שמואל אמר כך כי יש ס' חסידים הפוך ואיני זוכר היכן.
כעת בס"ד מצאתי. עיינו בשתי האותיות
קבצים מצורפים
ס' חסידים.PDF
(153.02 KiB) הורד 95 פעמים
נערך לאחרונה על ידי יוסף חיים אוהב ציון ב א' נובמבר 24, 2019 8:49 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

ביקורת תהיה
הודעות: 2264
הצטרף: ד' אפריל 05, 2017 5:49 pm

Re: "ולערב אל תנח ידך" - גם אם הילדים לא יחונכו כראוי?

הודעהעל ידי ביקורת תהיה » ב' נובמבר 25, 2019 1:40 am

יוסף חיים אוהב ציון כתב:יש ס' חסידים, עיינו בשני הסימנים.
ומסימן לסימן (שעה): אִישׁ אֶחָד אָמַר לְאִישׁ אַחֵר: פְּלוֹנִי, קַח אִשָּׁה פְּלוֹנִית עֲשִׁירָה! אָמַר: כֵּיוָן שֶׁיֶּשׁ לִי מְזוֹנוֹת, אַף עַל פִּי שֶׁבְּצִמְצוּם יֶשׁ לִי, לֹא אֶקָּחֶנָּה, מִפְּנֵי שֶׁאַחֶיהָ רָעִים וְרֹב בָּנִים דּוֹמִים לַאֲחֵי הָאֵם. אָמַר לוֹ: בַּהֲדֵי כַּבְשֵׁי דְרַחֲמָנָא לְמָה לָךְ? אָמַר: לְפִי שֶׁיָּדַע יְשַׁעְיָה שֶׁעֲתִידִים לָצֵאת מִמֶּנּוּ צַדִּיקִים, לְכָךְ אָמַר לְחִזְקִיָּה 'בַּהֲדֵי כַּבְשֵׁי דְרַחֲמָנָא לְמָה לָךְ'; אֲבָל אֲנִי, יִהְיֶה לִי כָּל יָמַי לִדָּאֵג פֶּן יִהְיוּ הַבָּנִים רָעִים. וּמַה שֶּׁאָמְרוּ 'נְחֻת דַּרְגָּא וְסַב אִתְּתָא', וְהוּא שֶׁאַחֶיהָ טוֹבִים.

מגופת חבית
הודעות: 124
הצטרף: ד' אוגוסט 07, 2019 9:58 am

Re: "ולערב אל תנח ידך" - גם אם הילדים לא יחונכו כראוי?

הודעהעל ידי מגופת חבית » ג' נובמבר 26, 2019 7:16 am

[

עקביה
הודעות: 3836
הצטרף: ד' אוקטובר 07, 2015 11:19 pm

Re: "ולערב אל תנח ידך" - גם אם הילדים לא יחונכו כראוי?

הודעהעל ידי עקביה » ג' נובמבר 26, 2019 7:50 am

יוסף חיים אוהב ציון כתב:
לענין כתב:סיפר לי מי שהיה אצל רבי שמואל אויערבך, כאשר בא אדם לשפוך לפניו את לבו על ענין הפרנסה, ור' שמואל אמר לו 'אז למה אתה ממשיך להוליד'?
תאמינו או לא, זה מה ששמעתי מאדם נאמן מאד.


בנושא ה'לערב', מצורף - הרב איתם הנקין, המעין תשרי תש"פ.

איני מאמין שר' שמואל אמר כך כי יש ס' חסידים הפוך ואיני זוכר היכן.
כעת בס"ד מצאתי. עיינו בשתי האותיות

שמא י"ל שהס"ח מדבר על מציאות בה אין אפשרות כשרה למנוע הריון כי אם ע"י ביטול עונה, ועל כך יש לומר "מאי דמפקדת איבעי לך למעבד", ואילו ר' שמואל דיבר על זמנינו, שאפשר ע"י כדורים.

עזריאל ברגר
הודעות: 9177
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: "ולערב אל תנח ידך" - גם אם הילדים לא יחונכו כראוי?

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ג' ינואר 14, 2020 12:08 am

ולגבי עיקר מצוות פרו ורבו - ראו viewtopic.php?f=29&t=48964

גם זו לטובה
הודעות: 2418
הצטרף: ה' יוני 07, 2012 2:29 am

Re: "ולערב אל תנח ידך" - גם אם הילדים לא יחונכו כראוי?

הודעהעל ידי גם זו לטובה » ג' ינואר 14, 2020 3:13 am

כדכד כתב:
חיימשה כתב:מה באמת הגדר של מצות עונה באופן ששני בני הזוג לא ניחא להו בזה?

לכאורה מצות עונה היא שעבוד של כל אחד מבני הזוג כלפי השני ואם שניהם באמת לא מעוניינים לכאורה אין חיוב (אבל צריך לבדוק היטב שהצד השני באמת לא מעוניין)

הערת אגב, (לא כביקורת על דבריך) שיעבוד האשה הוא גוף קנין האישות של הבעל באשתו, ואילו חייב הבעל הוי כחיוב חיצוני, אשמח למ"מ בעניין זה.

כדכד
הודעות: 5013
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: "ולערב אל תנח ידך" - גם אם הילדים לא יחונכו כראוי?

הודעהעל ידי כדכד » ג' ינואר 14, 2020 4:06 pm

מנין למר?

זאב ערבות
הודעות: 5521
הצטרף: ו' יוני 22, 2018 3:47 am

Re: "ולערב אל תנח ידך" - גם אם הילדים לא יחונכו כראוי?

הודעהעל ידי זאב ערבות » ו' יולי 31, 2020 8:38 pm

איני יודע אם זה המקום המתאים למכתב מרגש זה שנכתב ע"י אם ל-11 ילדים, אך לפחות מהמשפט האחרון נראה שכן.
לכבוד יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה,
מר אבי שמחון
שלום,
"משפחה עם שמונה ילדים היא חטא", כך אמרת.
חטאתי לחברה והבאתי לעולם 11 ילדים.
את "רובם" ללא אפידורל, תחת ידיו האמונות של פרופסור סמואלוב.
לא. עשרה לא הספיקו לי.
מצטערת שערערתי את הדמוגרפיה,
שהמטתי אסון על הכלכלה הישראלית,
שפגעתי בצמיחה הכלכלית ובתנופתה,
שאנחנו נטל על החברה.
ואני לתומי חשבתי, איך כל החברות במשק ישרדו בלי כל ילדי החטא שלנו?
הרי אם אני עוצרת לילדיי את השוקו, מחלבות תנובה, טרה וגד גם יחד, קורסות מיד
וגם מטרנה, וכל תחליפי החלב למיניהם.
ומה יעשו אגד ודן בלי כל ילדי הסרדינים החרדים, ומה יעשו נהגי מוניות השירות?
ומה יעשו רופאי השר"פ, וכל המערך המיילד? כולם יהיו מחוסרי עבודה בלעדינו.
בתי ההארחה והמלונות, פארקי המים והשעשועים,
חנויות ההלבשה וההנעלה – כולם יהיו מיותמים בלי החרדים וצאצאיהם.
ומי ינהר בהמוניו אל רשתות השיווק, עם עגלות קניות מפוצצות במע״מ של ילדי החטא
המיותרים האלה?
לא חבל, מר שמחון?
איך זה אצלכם במגזר? אני רוצה להבין.
כל ילד מתוכנן בקפידה, ואז מגיע לעולם עם סל קליטה עד גיל 18?
כי אצלנו כל ילד מגיע עם הברכה שלו. סבתות לא טועות.
אני אמנם לא חזקה בחשבון, אבל אני חושבת שהשאלה אם להביא את הילד הבא אינה רק
שאלה כלכלית. למה? כי באותה עלות שבה יש מי שמגדל שני ילדים (אוכל, צעצועים,
אלקטרוניקה, חוגים, מותגים, תרבות ופנאי) – אני מגדלת עשרה.
עובדה, שעל משכורת של עשרים אלף ש"ח בחודש (!) יצאו אנשים לרוטשילד.
בעלי ואני מפרנסים מבוקר עד ערב (כן, כן, קראת נכון, לא בטלנים)
אבל ברוך ה', ילדינו לא נחשפים לכל שטף הגירויים שהמסך והרחוב מציעים להם.
עם יד על הלב: כמה עלתה לכם חופשת החנוכה? פסטיגלים, פסטיבלים, נסיעות, הצגות.
אצלי – המחיר היה מעט קמח, ביצים, שמן לטיגון, פה ושם הפתעות מה"חנות בשקל".
והילדים היו מבסוטים אש. בכל נר שרנו ורקדנו, שיחקנו משחקי קופסא על השטיח. כן,
אני מודה, חיכיתי כבר לנר השמיני. אבל בסך הכל היה כיף.
השמחות שלנו צנועות, גם האירועים באולמות. אין צורך ביותר מזה.
ומה עם הבגדים, הילקוטים? אלה בדרך כלל עוברים אצלנו בירושה. החינוך הוא
להסתפקות במועט. תשאל כל ילד חרדי בן שלוש מה זה "בל תשחית", ותבין הכל.
התור למקלחת קצת ארוך יותר, ישנים קצת בצפיפות (ראש וזנב), אבל עם הרבה חום
ואהבה.
בבית הספר או בחיידר כמעט ואין תחרות מותגים. כולם עם אותו סנדוויץ', ממרח
"השחר" או גבינה עם מלפפון. בראש חודש זוכים לשוקו ולחמנייה (בעסה, השנה הזו
מעוברת).
ותאמין לי, הילדים שלנו מבסוטים. ההורים שלהם לא במרוץ מטורף אחרי הכסף, המעמד
והיעדים.
יש להם סנדוויץ' בילקוט, קלפים של גדולי הדור במהדורה החדשה, מעיל חם, גינה
ושמש.
ומה צריך ילד יותר מזה?
כל ילד הוא עולם ומלואו. וכל ילד פתו בסלו.
אז אולי כל עניין הילודה הוא לא שאלה כלכלית, אלא שאלה של מיצוי אישי. שזה בסדר
גמור, כן? זה לא אתם, זה אני.
אולי זו הקריירה והעבודה. אולי אחרי הילד השני נהיה צפוף באוטו. אולי אלה
החברים, הלימודים, היעדים, השבתות בבוקר, הנוחות הפיזית, מבנה הגוף, הזמן
הפנוי.
להביא שמונה ילדים לעולם זה באמת לא פינוק גדול. זה מלא ויתורים.
זה מלא ספלים של קפה קר. זה צלוליטיס, זה עיניים טרוטות. זה חוסר שינה. ותזכירו
לי מה זה חופשה.
זה ביטול העצמי, והאני, והאגו.
הבאת ילדים לעולם זה בעצם מחיקת כל הצרכים הבסיסיים שלי.
ניסיתם אותנו בקיצוץ הקצבאות, וברוך ה', זה לא עצר אותנו. "כן ירבה וכן יפרוץ".
קומה תשע בשערי צדק מפוצצת, טפו טפו.
וזה בלי להפחיד אתכם באיומים דמוגרפיים, בלי השישה מיליון שאיבדנו.
זכותכם לדאוג לחרותכם ולעתידכם הכלכלי, זכותכם לא לחטוא למשפחה גדולה.
לכם קשה?
סבבה.
אז תשאירו לנו את העבודה.
אגב, בחישוב מהיר, אם כל 11 ילדיי ילכו בדרכי, צפויים לי 121 נכדים. תגיד בכנות
שאתה לא מקנא.
מאחלת לך הצלחה בתפקידך החדש, כיו"ר המועצה הלאומית לכלכלה.
יעל מזרחי,
אם כל חטאת

לייטנר
הודעות: 5350
הצטרף: א' אוגוסט 14, 2011 9:42 pm

Re: "ולערב אל תנח ידך" - גם אם הילדים לא יחונכו כראוי?

הודעהעל ידי לייטנר » ש' אוגוסט 01, 2020 9:45 pm

אגב, מתוך אחד עשר ילדיה, יש לה רביעיית בנים.
אחד מהם מהרביעייה כבר הצהיר בפניה שאינו רוצה משפחה גדולה, וגם עתידו הדתי לא ברור.


חזור אל “בית המדרש”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 47 אורחים