תוכן כתב:קיי"ל שמי שהתפנה וחזר והתפנה צריך לברך אשר יצר פעמיים.
עד כמה שזכור לי - יש גבול כמה זמן אפשר להשלים את ברכת אשר יצר.תוכן כתב:יש לו חוב של כמה עשרות אשר יצר בעבר שלא אמר.
תוכן כתב:קיי"ל שמי שהתפנה וחזר והתפנה צריך לברך אשר יצר פעמיים. והעולם לא נהגו כן. יוצא אם כן, דמי שיש לו ספק אם בירך ברכת אשר יצר, יש לו לסמוך דבודאי יש לו חוב של כמה עשרות אשר יצר בעבר שלא אמר, וא"כ אפילו אם כבר אמר, הוא עדיין בחובות, וא"כ עליו לחזור ולומר.
עזריאל ברגר כתב:תוכן כתב:קיי"ל שמי שהתפנה וחזר והתפנה צריך לברך אשר יצר פעמיים.
ויש חולקים, כידוע.עד כמה שזכור לי - יש גבול כמה זמן אפשר להשלים את ברכת אשר יצר.תוכן כתב:יש לו חוב של כמה עשרות אשר יצר בעבר שלא אמר.
מגדל כתב: אמנם הפשט האמיתי בריטב"א הזה הוא סייעתא גדולה לדברי הלבוש, ומעתה, הגענו אל המחלוקת המטא-הלכתית מה עושים כאשר לאחר שהאחרונים דיברו ודיברו, נתגלה ראשון שהכריע בדבר. נהרא נהרא ופשטיה.
תוכן כתב:קיי"ל שמי שהתפנה וחזר והתפנה צריך לברך אשר יצר פעמיים. והעולם לא נהגו כן. יוצא אם כן, דמי שיש לו ספק אם בירך ברכת אשר יצר, יש לו לסמוך דבודאי יש לו חוב של כמה עשרות אשר יצר בעבר שלא אמר, וא"כ אפילו אם כבר אמר, הוא עדיין בחובות, וא"כ עליו לחזור ולומר.
יוצא פוניבז' כתב:מגדל כתב: אמנם הפשט האמיתי בריטב"א הזה הוא סייעתא גדולה לדברי הלבוש, ומעתה, הגענו אל המחלוקת המטא-הלכתית מה עושים כאשר לאחר שהאחרונים דיברו ודיברו, נתגלה ראשון שהכריע בדבר. נהרא נהרא ופשטיה.
ובשו"ת מהר"ח אור זרוע (סי' קא) דלא כהלבוש.
משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־ 306 אורחים