חיים שאול כתב:בלי עיון, הברכה נתקנה על נטילה כשנגע וחז"ל רק הרחיבו שצריך ליטול גם בספק, אבל לא תיקנו את הברכה על הספק אלא על הודאי ואחר שתקנו ליטול בספק אז גם תקנת הברכה ׳התרחבה׳
חיים שאול כתב:הוספה
אח"כ ראיתי בדר"א פ"ט ממעשר ס"ק כ"ו שכוונת הרמב"ם דהיכא שעיקר התקנה מספק אז אין מברכים וציין בצהה"ל שם דכ"כ הר"מ בפ"ג מחנוכה ה"ה בהדיא
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 120 אורחים