הודעהעל ידי עושה חדשות » ב' ינואר 13, 2020 11:46 pm
ז"ל אפיקי ים, (על המשנ"ב הנ"ל) -
"לדעתי הדברים תמוהים לכאו', דצירוף לא שייך רק באדם אחד, דבשותה בכדי שתיית רביעית או אכילת פרס, הויא ע"ז שם שתיה, אבל בהפסיק יותר מכשיעור, אינה מצטרפת השתי' והוי טעימה בעלמא, אבל בב' וג' בני אדם ויותר, איך שייך צירוף לצרף מה ששתה האחר או האחרים, ולא שמענו כזה, והא דמצטרפים טעימת כלם למלא לוגמיו בע"כ דכן הדין דסגי לאלה הראשונים ז"ל, שישתו כלם ביחד כמלא לוגמיו, אבל לענין שיעור שתיית רביעית ואכילת פרס, לכאורה מסתבר דל"ש צירוף".
גם בס' "נפש הרב" מספר שאביו הגר"מ תמה מאד על המשנ"ב הנ"ל, והסכים עימו בתמיהתו אביו הגר"ח.
[וקצת יש לדקדק דהמשנ"ב לא נקט שיעור של בכדי שתיית רביעית, אלא בכדי אכי"פ. כי שמא ס"ל שטענת האפיק"י הנ"ל נכונה אמנם כלפי השיעור הראשון אבל לא כלפי השיעור השני. וקדמני בזה הגאון בעל מנחת אברהם שליט"א בזבחים שם].