האוכל מרק עוף צלול (ללא ירקות) - פשוט שמברך 'שהכל'.
אם מוסיף שקדי מרק בכמות גדולה והמרק הוא רק תירוץ (כלשון הפרסומת) - מברך 'מזונות' בלבד.
אם כוונתו גם על המרק וגם על השקדים - לפי דעת שועה"ר בשלושת המהדורות שלו (סימן רב סי"ג. לוח ברכות הנהנין פ"י הי"ט. סדר ברכות הנהנין פ"ז הי"ט) אין אחד מהם טפל לחבירו אלא מברך 'מזונות' על השקדים ו'שהכל' על המרק.
וראה שם שנתן טעם לדבר מדוע אין אומרים כאן שהדגן הוא עיקר - והנקודה היא שכיון ולא נתבשלו יחד אלא המרק נתבשל לבדו ורק עכשיו בא להוסיף בו את השקדים, הרי שהמרק אינו טפל לדגן והוא נשאר תבשיל לעצמו ולכן צריך לברך עליו בנפרד.
מה קורה כשהוא מתכוון רק למרק ולא לשקדים? והיינו ששם רק מעט שקדי מרק כדי 'להסמיך' מעט את המרק - לכאורה מלשונו שם משמע שמברך רק על המרק ולא על השקדים. עיי"ש.
אמנם בכל לוחות ברכות הנהנין שראיתי (חלקם לפי דעת שועה"ר) לא הזכירו בכלל אופציה כזאת שיברך רק 'שהכל'.
ובהיות שהדבר נוגע למעשה פעמים רבות, אמרתי לברר אולי באמת לא הבנתי נכון ואין מצב שבו ייחשבו השקדים ל'טפל' ויפטרו בברכת 'שהכל' לבדה?