מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

דרוש וחידוש שנתחדש בעז"ה - יעקב אבינו לא מת

דברי תורה, עיוני שמעתתא, חידושי אגדה וכל פטפוטיא דאורייתא טבין
קמצן_קדוש
הודעות: 239
הצטרף: ו' מאי 06, 2016 12:15 am

דרוש וחידוש שנתחדש בעז"ה - יעקב אבינו לא מת

הודעהעל ידי קמצן_קדוש » ד' ינואר 22, 2020 8:54 pm

א. הפסוק בפרשת ויחי (בראשית, מ"ז, כ"ח) אומר:
"וַיְחִי יַֽעֲקֹב בְּאֶרֶץ מִצְרַיִם שְׁבַע עֶשְׂרֵה שָׁנָה וַיְהִי יְמֵי יַֽעֲקֹב שְׁנֵי חַיָּיו שֶׁבַע שָׁנִים וְאַרְבָּעִים וּמְאַת שָׁנָֽה".

והקשו דורשי רשומות; מדוע פרשה זו נקראית "ויחי"? והלא רוב הפרשה מדברת על מות יעקב אבינו וכל סדר הברכות אשר צוה לבניו וכו' ואח"כ מיתת יוסף וגו' ואם כן מדוע נקראית פרשה זו "ויחי"?

ובאמת אין זו קושיה כ"כ גדולה. ואכמ"ל.



ב. וביותר יש להקשות; הנה במדרש רבה על זה הפסוק (פרשה צ"ו) מובא:
"וַיְחִי יַעֲקֹב בְּאֶרֶץ מִצְרַיִם, לָמָּה פָּרָשָׁה זוֹ סְתוּמָה מִכָּל הַפָּרָשִׁיּוֹת שֶׁל תּוֹרָה, אֶלָּא כֵּיוָן שֶׁנִּפְטַר אָבִינוּ יַעֲקֹב הִתְחִילָה שִׁעְבּוּד מִצְרַיִם עַל יִשְׂרָאֵל".

וביאר השפתי חכמים על רש"י כאן:
"כלומר קבלה הוא בידינו מעזרא עליו השלום שפרשת ויחי הוא תחילת פסקא ולא חדא פרשה היא עם וישב ישראל כו', ודרך פרשה סתומה שיעורה ריוח ט' אותיות, והכא כולה סתומה ואין בה ריוח כלל".



ובפירוש מהרז"ו על המדרש הנ"ל מקשה:
"צ"ע שפטירת יעקב הוא בסוף סדר זה. והיה לו להעמיד הסתומה הזו אצל מיתתו ולא אצל חייתו".

כלומר שרמז זה הטמון בסתימת הפרשה היה צריך להיות בפרשה המדברת על מות יעקב ("ויכל יעקב לצות את בניו ויאסף רגליו אל המטה ויגוע ויאסף אל עמיו", מ"ט, ל"ג) ולא על חייו ("ויחי יעקב").


ג. הנה בגמרא בברכות (י"ח:) מובא:
"מעשה בחסיד אחד שנתן דינר לעני בערב ר''ה בשני בצורת והקניטתו אשתו והלך ולן בבית הקברות ושמע שתי רוחות שמספרות זו לזו אמרה חדא לחברתה חברתי בואי ונשוט בעולם ונשמע מאחורי הפרגוד מה פורענות בא לעולם אמרה לה חברתה איני יכולה שאני קבורה במחצלת של קנים."


אגב, מעניין שהתבנית הזו של "חסיד אחד שנתן דינר לעני והקניטתו אשתו" מופיע בעוד מקומות.
לדוגמא ברש"י במסכת סוכה (דף מ"ו: בד"ה "מיד") כתב רש"י: "מעשה בחסיד א' שנתן דינר לעני והקניטתו אשתו וברח ולא היה לו במה להתפרנס בשביעי של ערבה הלך ושמט אתרוגין מיד התינוקות".
ואם היתה זו אותה שנה, יוצא שהקניטתו אשתו גם בערב ראש השנה וגם בערב שמיני עצרת.
וקי"ל דהוא רבי יהודה בן בבא או רבי יהודה ברבי אילעאי.



ד. ויש לעיין מדוע אותה רוח לא יכולה היתה לעזוב ולשוט בעולם בגלל שקברוה במחצלת של קנים. ומה בכך?
מה גריעותא יש בעניין זה של "מחצלת של קנים"?


ה. ובצל"ח הקשה כן וז"ל:
"לכאורה תשובה זו שקבורה במחצלת של קנים ומתוך כך אינה יכולה לשוט בעולם הוא דבר זר מאוד, וכי הגוף עולה מקברו, הרי הגוף מוטל כאבן דומם בקברו, אבל הרוח היא העולה, רוח הצדיק עולה למעלה בגבהי מרומים [...] ומה ענין המחצלת להרוח שאינו דבר גשמי שיתעטף במחצלת של קנים. ועוד, ששוב לשנה אחרת חזרה ואמרה לה בואי ונשוט, והלא השיבה לה אשתקד שאינה יכולה וכו'".

ומתרץ שם הצל"ח:
"הרי שכל זמן שבשר הגוף קיים אין הנפש יכולה להפרד ממנו עד שיכלה בשר הגוף לגמרי ואז עולה הרוח למעלה. ולכך המצוה לקבור בקרקע [...] כדי שירקב הגוף מהרה, ולכך התכריכין הם של פשתן הכלים ונרקבים מהרה שלא יעכבו רקיבת הגוף.
וזו שנקברה במחצלת של קנים היתה אמה עניה ולא היה סיפוק בידה להלבישה תכריכין של בגדי פשתן, וקברה אותה בעיטוף מחצלת של קנים, וזהו אינו מתרקב כל כך בנקל, ונשאר גם הגוף קיים בבשרו ולא היתה יכולה להיפרד ולעלות למעלה.
ואמנם בשנה השניה היתה השניה סבורה שכבר במשך שנה שעברה נרקב המחצלת עם הבשר ותהא יכולה לעלות, לכן אמרה לה בואי ונשוט, וזהו השיבה לה שעדיין לא נרקבה המחצלת ולכן גם הבשר לא נרקב ואינה יכולה לעלות".

ע"כ, והדברים פשוטים.


ו. והנה בגמרא בתענית (ה:) מובא:
"בתר דסעוד א''ל, הכי א''ר יוחנן יעקב אבינו לא מת. א''ל וכי בכדי ספדו ספדנייא וחנטו חנטייא וקברו קברייא, א''ל מקרא אני דורש שנאמר ואתה אל תירא עבדי יעקב נאם ה' ואל תחת ישראל כי הנני מושיעך מרחוק ואת זרעך מארץ שבים; מקיש הוא לזרעו מה זרעו בחיים אף הוא בחיים".

ויש לעיין קצת בזה מה תשובה יש בדבר, שהרי עדיין אפשר להקשות "וכי בכדי ספדו ספדנייא" וכו'.


ז. והקשה כן ר' יהונתן אייבשיץ ביערות דבש (ח"ב דרוש ז'), וכך כתב:
"ויש להבין [...] מה מתרץ מקרא אני דורש וכו' עדיין מכל מקום הקושיה במקומה, וכי בכדי חנטו חנטייא?".

ומתרץ שם ומבאר:
"ותדע כי ידעו מצרים כל זמן שהגוף קיים, הנפש דבקה בגוף ואינה נפרדת ממנו [...] וכאשר נתעכל הבשר ונרקב הגוף, הנפש תשוב למקום המוכן לה.
וכל עניני מצרים היה לדרוש אל המתים ולהתקשר עם נפשות המתים כדי שיבואו ויגידו להם עתידות כנודע [...] וא"כ חשבו, כשירקב הגוף תתפרד הנפש ולא יהיה להם נקל לדרוש את המתים [...] לכך נתחכמו לחנוט לגוף המת [...].
ועוד היום קיימים הגופים שחנטו המצרים בשנים הקדמוניות ההם והוא נקרא מומיי"א שמביאים מארצות מצרים לכל הארצות.
והגופות יבשות והם קשים כעצם, והם קיימים בכל איברים וגידים לא יחסרו בו דבר, והיא על ידי חניטה כנ"ל.
וכבר העידו כותבי זכרונות ספרד פונטי דניסי על יאהן דע שלאדע שהלך למצרים, ובהחבא הביא לספינה שלו אלפים פגרים החנוטים הנקראים מומיי"א להוליכן לספרד, ובבואו באמצע הים הנה הרוחות הדבקים בגופים התחילו לעשות רעש בספינה, והפכו הספינה לתוך הים, וירדו כל העם אשר בקרבה כאבן במצולה, והוא יאהן בקושי שניצל באניה קטנה, ולאחר הרבה סכנות בא לספרד ויספר אשר קרהו".


ובאמת יש לעיין טובא בגוף המעשה, שהנה ר' יהונתן אייבישיץ הביא את המעשה הנ"ל במקום נוסף (יערות דבש ח"א דרוש ז') ושם שינה קצת פרטים בגוף המעשה, וכך כתב: "וכבר העירו כי יאהן פינטי הספרדי נלקח בספינה מארץ מצרים בהחבא ובתחבולות, כי המלכים אינם מרשים להוציא הרבה תיבות מלאים מומיי"א, ויהי בבואו תוך אם הים והנה כולם מלאים משחיתים, ויבקשו להטביע הספינה וברוב יגיעה וכמה וכמה מאנשיו שנהרגו ונטבעו ונפצעו שהשליך כל התיבות הנ"ל לים, ושקט הים מזעפו".
וכאשר יעיין המעיין ימצא כמה שינויים בנוסח (כגון שכאן טבעה הספינה וכאן לא, ושמו של יאהן משתנה מסיפור לסיפור וכו').



ח. ומבאר לפי"ז את הגמרא הנ"ל בתענית; דהנה על מה שאמרה הגמ' "יעקב אבינו לא מת" שאלו דא"כ מדוע היה צריך לחנוטו? והרי אם לא מת אז ודאי לא צריך לכל זה לגבי יעקב שבלאו הכי נפשו תמיד קשורה אצלינו הואיל ולא מת.
ומתרצת הגמרא "מקיש הוא לזרעו - מה זרעו בחיים אף הוא בחיים".
רוצה לומר:
"ועל זה השיב אם ישראל הם תופסים בעץ החיים, אז אף יעקב משתתף עמהם ושוכן איתם, אבל אם נע ישראל אחר הרע [...] אז נפרד יעקב ואין לו בהם חפץ.
וא"כ כוונת השבטים היתה שאף שח"ו יעזבו ישראל הטוב וילכו בשרירות לבבם, מכל מקום יהיה יעקב דבק, ולכך הוצרכו לחנוט כנ"ל".

ומוסיף:
"וזהו מאמר הגמרא [..] מה זרעו בחיים, פירוש כשזרעו תופסים בעץ החיים והם נקראים חיים, אף יעקב בחיים. אבל אם אין זרעו בחיים, כי רשעים בחייהם קרויים מתים, אף יעקב אבינו אינו חי כהנ"ל [...] ולכך הוצרכו לחנוט ולהספיד וא"ש".



ט. ואפשר שלפי כל האמור יש ליישב קצת מדוע נקראה פרשת ויחי דווקא "ויחי" כאשר היא מדברת על מות יעקב, וכן מדוע פרשה זו סתומה ולא הפרשה על "ויגוע ויאסף אל עמיו";
שזהו הכל בכדי לרמז ולהדגיש שיעקב אבינו לא מת וכמו שנתבאר בעז"ה למעלה.

ע"כ.
נערך לאחרונה על ידי קמצן_קדוש ב ה' ינואר 23, 2020 5:13 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

עקביה
הודעות: 5448
הצטרף: ד' אוקטובר 07, 2015 11:19 pm

Re: דרוש וחידוש שנתחדש בעז"ה - יעקב אבינו לא מת

הודעהעל ידי עקביה » ד' ינואר 22, 2020 11:08 pm

יישר כח!
יפה מאד.
--------

אני מתנצל שנתפסתי לנקודה שולית, אבל תפס אותי הסיפור שמביא רי"א ביערות דבש (ייש"כ על הסיפור המרתק ועל שתי גירסאותיו).
מה מביא את רבינו יהונתן לקבל עדות של גוי אחד המגיע כניצול יחיד מאוניה טרופה ומספר סיפור הזוי?
וי"ל שזה לא בגלל שאותו גוי נאמן בעיניו, אלא היות ודבריו של הגוי מתחברים אצל רי"א עם מה שסבר לנכון בעניין הגוף והנפש, נראה בעיניו סיפורו של הגוי כמשהו שיכול להתרחש, ולכן הביאו.

קמצן_קדוש
הודעות: 239
הצטרף: ו' מאי 06, 2016 12:15 am

Re: דרוש וחידוש שנתחדש בעז"ה - יעקב אבינו לא מת

הודעהעל ידי קמצן_קדוש » ה' ינואר 23, 2020 8:25 am

עקביה כתב:אני מתנצל שנתפסתי לנקודה שולית, אבל תפס אותי הסיפור שמביא רי"א ביערות דבש.

שולי? זה החלק הכי מעניין ;)
עקביה כתב:מה מביא את רבינו יהונתן לקבל עדות של גוי אחד המגיע כניצול יחיד מאוניה טרופה ומספר סיפור הזוי?
וי"ל שזה לא בגלל שאותו גוי נאמן בעיניו, אלא היות ודבריו של הגוי מתחברים אצל רי"א עם מה שסבר לנכון בעניין הגוף והנפש, נראה בעיניו סיפורו של הגוי כמשהו שיכול להתרחש, ולכן הביאו.

מעניין האם אפשר למצוא את הגוי הנ"ל יאהן דע שלאדע או יאהן פינטי או את כותבי זיכרונות ספרד הלא הם פונטי דניסי.

יש דיון הלכתי האם מותר לחנוט או לא.
מעניין שע"פ שיטתו השבטים חנטו ליעקב אבינו מרצונם ולא שהוכרחו לכך.
אגב, לעניין חניטת יוסף הוא מאריך שם לבאר שע"פ שחנטוהו עדיין לא הואיל לו, ולכן "ויעלו את עצמות יוסף" עצמות דייקא.

עקביה
הודעות: 5448
הצטרף: ד' אוקטובר 07, 2015 11:19 pm

Re: דרוש וחידוש שנתחדש בעז"ה - יעקב אבינו לא מת

הודעהעל ידי עקביה » ה' ינואר 23, 2020 4:19 pm

לפי הצל"ח שהובא לעיל, הרי שצורך ותועלת לנשמה הוא שהגוף יירקב, ומדוע מזכירים לשבח את מי שגופו נשאר שלם זמן רב לאחר מותו (כמובא באשכול זה viewtopic.php?f=51&p=597785#p597744)?

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: דרוש וחידוש שנתחדש בעז"ה - יעקב אבינו לא מת

הודעהעל ידי יאיר » ה' ינואר 23, 2020 4:30 pm

השווה למה שהובא בחוברת "לתוהה האלמוני" של הרב יעקב סגל שליט"א בנספח בסוף בעמ' האחרון:

"וזהו רק אחד מגילויי חכמת הקדמונים. והנה מתגלים לנו מושגים קצת שונים מ"הפרימיטיביים הקדמונים". וכמה סמלי הוא שכל המדענים שהתעסקו בהוצאת ה"הפרעונים" מהפירמידות והצגתם במוזיאונים מתו תוך זמן קצר מוות לא טבעי, עד שכל העולם דיבר על "קללת הפרעונים", והמדען האחרון שנשאר לעג ברדיו לקללה זו, וכשיצא מתחנת השידור מיד נדרס למוות ממכונית חולפת! ועל זה ניתן להמליץ: וחדש מפני ישן תוציאו! חכמת הקדמונים הנשגבת מבינתנו מכריעה את החכמים המודרנים עם כל גאוותם!"

החוב':
download/file.php?id=43929
https://webcache.googleusercontent.com/ ... clnk&gl=il
http://forum.otzar.org/viewtopic.php?p=206986#p206986

עקביה
הודעות: 5448
הצטרף: ד' אוקטובר 07, 2015 11:19 pm

Re: דרוש וחידוש שנתחדש בעז"ה - יעקב אבינו לא מת

הודעהעל ידי עקביה » ה' ינואר 23, 2020 4:51 pm

יאיר כתב:וכמה סמלי הוא שכל המדענים שהתעסקו בהוצאת ה"הפרעונים" מהפירמידות והצגתם במוזיאונים מתו תוך זמן קצר מוות לא טבעי, עד שכל העולם דיבר על "קללת הפרעונים", והמדען האחרון שנשאר לעג ברדיו לקללה זו, וכשיצא מתחנת השידור מיד נדרס למוות ממכונית חולפת!

מרגש עד דמעות. אבל לפני שאתרגש אשאל, מישהו יכול לאמת את הסיפורים האלה ולהוציא אותם מכלל צ'יזבאטים?

עקביה
הודעות: 5448
הצטרף: ד' אוקטובר 07, 2015 11:19 pm

Re: דרוש וחידוש שנתחדש בעז"ה - יעקב אבינו לא מת

הודעהעל ידי עקביה » ה' ינואר 23, 2020 4:57 pm

מויקיפדיה ("קללת הפרעונים" https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A7%D7 ... 7%99%D7%9D) נראה שמדובר בצ'יזבאטים.

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: דרוש וחידוש שנתחדש בעז"ה - יעקב אבינו לא מת

הודעהעל ידי יאיר » ה' ינואר 23, 2020 5:15 pm

ממתי ויקיפדיה היא ערובה לנושא שקשור לאמונה?
וכי אינכם יודעים שבכל מה שקשור בנושאים אלו, ויקפדיה היא הכופרת הראשית?

ואנא אל תאלצוני להביא דוגמאות לערכים שם...

קמצן_קדוש
הודעות: 239
הצטרף: ו' מאי 06, 2016 12:15 am

Re: דרוש וחידוש שנתחדש בעז"ה - יעקב אבינו לא מת

הודעהעל ידי קמצן_קדוש » ה' ינואר 23, 2020 5:17 pm

מעניין גם לדייק שהצל"ח דיבר על הרוח שלא נפרדת מהגוף וכו' ואילו רי"א דיבר על הנפש.
והלא הם שני עניינים שונים כידוע.
ואין לי עסק בנסתרות.

עקביה
הודעות: 5448
הצטרף: ד' אוקטובר 07, 2015 11:19 pm

Re: דרוש וחידוש שנתחדש בעז"ה - יעקב אבינו לא מת

הודעהעל ידי עקביה » ה' ינואר 23, 2020 5:27 pm

יאיר כתב:ממתי ויקיפדיה היא ערובה לנושא שקשור לאמונה?
וכי אינכם יודעים שבכל מה שקשור בנושאים אלו, ויקפדיה היא הכופרת הראשית?

ואנא אל תאלצוני להביא דוגמאות לערכים שם...

יש שם קישור לאיזו כתבה של "מסע אחר" ושם מובאים הנתונים.
כעת, כאשר המקורות היחידים הנוגעים לגופו של עניין הם נגד "קללת הפרעונים", גם אם הם מגיעים ע"י אתאיסטים, דרוש משקל נגד ע"מ שכן נקבל את סיפורי הרב סגל.

נ.ב. מדבריך נראה שאתה סבור שהאמונה ב"קללת הפרעונים" משליכה על אמונת ישראל. ואין צ"ל שאין קשר בין השניים.

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: דרוש וחידוש שנתחדש בעז"ה - יעקב אבינו לא מת

הודעהעל ידי יאיר » ה' ינואר 23, 2020 5:29 pm

לא התכוונתי אמונת ישראל, אבל בכללי ויקפדיה "נלחמת" בכל מה שקשור לענייני אמונה, דת, מיסטיקה ובפרט ביהדות וכידוע לכל.

עקביה
הודעות: 5448
הצטרף: ד' אוקטובר 07, 2015 11:19 pm

Re: דרוש וחידוש שנתחדש בעז"ה - יעקב אבינו לא מת

הודעהעל ידי עקביה » ה' ינואר 23, 2020 5:32 pm

בסדר.
עכ"פ לע"ע אין כל ביסוס לסיפור של הרב סגל.

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: דרוש וחידוש שנתחדש בעז"ה - יעקב אבינו לא מת

הודעהעל ידי יאיר » ה' ינואר 23, 2020 5:43 pm

ודאי שהרב סגל נאמן עלי (גם כשעדיין לא שמעתי ממנו מקור מפורש) יותר מויקפידה (במיוחד בעניינים אלו)

תראה לדוגמא מה שהסתירו בויקפדיה הישראלית..

לקוח מויק' האנגלית:

מקרי מוות מיוחסים באופן פופולרי לקללתו של תותחאמון (בכולן המכנה משותף - מיתות מסתוריות)
הקבר נפתח ב- 29 בנובמבר 1922.

ג'ורג 'הרברט, הרוזן החמישי מקרנארון, תומך פיננסי של צוות החפירה שנכח בפתיחת הקבר, נפטר ב- 5 באפריל 1923 לאחר שנגיעת יתוש נדבקה; הוא נפטר 4 חודשים ו 7 ימים לאחר פתיחת הקבר. [25] [26]
ג'ורג 'ג'יי גולד הראשון , מבקר בקבר, נפטר בריביירה הצרפתית ב- 16 במאי 1923 לאחר שפיתח חום בעקבות ביקורו. [27]
עלי פחי ביי ממצרים נפטר ב- 10 ביולי 1923: נורה למוות על ידי אשתו מרגריט אליברט .
אלוף משנה הכבוד. אוברי הרברט , חבר פרלמנט , אחיו למחצה של קרנארון, נעשה כמעט עיוור ונפטר ב- 26 בספטמבר 1923 מהרעלת דם הקשורה בהליך שיניים שנועד להחזיר את ראייתו.
סר ארצ'יבלד דאגלס-ריד, רדיולוג שרנטגן את אימו של תותחאמון, נפטר ב- 15 בינואר 1924 ממחלה מסתורית.
סר לי סטאק , מושל כללי של סודן , נפטר ב -19 בנובמבר 1924: נרצח בעת שנסע בקהיר.
AC Mace , איש צוות החפירה של קרטר, נפטר בשנת 1928 מהרעלת ארסן. [28]
הכבוד. מרווין הרברט , אחיו למחצה של קרנארון ואחיו המלא של אוברי הרברט לעיל, נפטר ב- 26 במאי 1929, על פי הדיווחים מדלקת ריאות במלריה.
קפטן הכבוד. ריצ'רד בת'ל, מזכירו האישי של קרטר, נפטר ב- 15 בנובמבר 1929: נפטר במיטה במועדון מייפייר, הקורבן של חשד שנחנק. [29]
ריצ'רד לוטרל פילקינגטון בת'ל, ברון ווסטברי השלישי, אביו של הנ"ל, נפטר ב- 20 בפברואר 1930; הוא כביכול השליך את עצמו מדירתו בקומה השביעית.
האוורד קרטר פתח את הקבר ב- 16 בפברואר 1923, ומת כעבור יותר מעשור ב- 2 במרץ 1939; עם זאת, חלקם עדיין ייחסו את מותו לקללה. [30]
היו כ -11 מקרי מוות בעשר השנים הראשונות לפתיחת קבר תות.
נערך לאחרונה על ידי יאיר ב ה' ינואר 23, 2020 6:11 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

קמצן_קדוש
הודעות: 239
הצטרף: ו' מאי 06, 2016 12:15 am

Re: דרוש וחידוש שנתחדש בעז"ה - יעקב אבינו לא מת

הודעהעל ידי קמצן_קדוש » ה' ינואר 23, 2020 6:10 pm

יאיר כתב:אני ודאי מאמין יותר לרב סגל (גם כשעדיין לא שמעתי ממנו מקור מפורש) מאשר לויקפידה (במיוחד בעניינים אלו)

תראה לדוגמא מה שהסתירו בויקפדיה הישראלית..

לקוח מויק' האנגלית:
וכו'

נו, באמת..!
אני גם יכול לכתוב מיליון כאלה:

ג'ק בידן - טכנאי צילום, נפטר משחפת בשנת 1932.

הארי וולגר - נהג בשיירה של הארכאולוגים, נהרג בשנת 1921 בנפילה מצוק.

דייויד טלצ'ר - מנקה במלון של הנהגים של הארכאולוגים, מת בשנת 1917 במהלך ניתוח להסרת שקדים.

מייק רוזובסי - מימן את צוות המחקר, התקף לב ב-1926.

כולם מתים מתישהו ממשהו.
זה לא אומר כלום.

עקביה
הודעות: 5448
הצטרף: ד' אוקטובר 07, 2015 11:19 pm

Re: דרוש וחידוש שנתחדש בעז"ה - יעקב אבינו לא מת

הודעהעל ידי עקביה » ה' ינואר 23, 2020 6:17 pm

לא עלה על דעתי שהרב סגל משקר חלילה.
אבל זה קורה במשפחות הכי טובות לאנשים הכי טובים. אנשים מאמינים לסיפורים התומכים במה שהם מאמינים בו מכבר, וגם יעשו שימוש בסיפורים אלה למרות שאמינותם עומדת על כרעי תרנגולת.

הרשימה שבויקי האנ' מגוחכת לגמרי. הם יכלו להביא רשימה הרבה יותר מרשימה של מאות מליוני מתים בעשור שלאחר פתיחת הקבר, מכל רחבי אסיה, אירופה ואמריקה.

הרי לרוב הנזכרים שם אין קשר לקבר של תות-ענח-אמון, וכנגדם היו אחרים שכן קשורים לעיסוק בקבר וכלום לא קרה להם.


חזור אל “בית המדרש”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־ 168 אורחים