יבנה כתב:חולין צה: צו.
אמר רבא מרישא הוה אמינא סימנא עדיף מטביעות עינא דהא מהדרינן אבידתא בסימנא ולא מהדרינן בטביעות עינא השתא דשמעתינהו להני שמעתתא אמינא טביעות עינא עדיפא דאי לא תימא הכי היאך סומא מותר באשתו ובני אדם איך מותרין בנשותיהן בלילה אלא בטביעות עינא דקלא הכא נמי בטביעות עינא אמר רב יצחק בריה דרב משרשיא תדע דאילו אתו בתרי ואמרי פלניא דהאי סימניה והאי סימניה קטל נפשא לא קטלינן ליה ואילו אמרי אית לן טביעות עינא בגויה קטלינן ליה אמר רב אשי תדע דאילו א"ל איניש לשלוחיה קרייה לפלניא דהאי סימניה והאי סימניה ספק ידע ליה ספק לא ידע ליה ואילו אית ליה טביעות עינא בגויה כי חזי ליה ידע ליה
אוהב עמו כתב:יבנה כתב:חולין צה: צו.
אמר רבא מרישא הוה אמינא סימנא עדיף מטביעות עינא דהא מהדרינן אבידתא בסימנא ולא מהדרינן בטביעות עינא השתא דשמעתינהו להני שמעתתא אמינא טביעות עינא עדיפא דאי לא תימא הכי היאך סומא מותר באשתו ובני אדם איך מותרין בנשותיהן בלילה אלא בטביעות עינא דקלא הכא נמי בטביעות עינא אמר רב יצחק בריה דרב משרשיא תדע דאילו אתו בתרי ואמרי פלניא דהאי סימניה והאי סימניה קטל נפשא לא קטלינן ליה ואילו אמרי אית לן טביעות עינא בגויה קטלינן ליה אמר רב אשי תדע דאילו א"ל איניש לשלוחיה קרייה לפלניא דהאי סימניה והאי סימניה ספק ידע ליה ספק לא ידע ליה ואילו אית ליה טביעות עינא בגויה כי חזי ליה ידע ליה
ברוך שכיונתי
גם אני חשבתי על גמרא זו, אבל לכאורה אם נאמר שסימנים דאורייתא יש מקום לומר ששווה לטביעות עין.
ועוד הסתפקתי שאולי כדי להכריע בממון לא סגי בעדיפות כל שהיא אלא צריך הכרעה גמורה להוציא מכלל ספק.
כולל יונגערמאן כתב:לא הבנתי, וודאי שלגבי החזרת אבידה סימנים עדיפים שכן זה ניתן לבירור אצל המחזיר וזה לא.
עזריאל ברגר כתב:ועוד יש להעיר, שהשאלה היא קצת לא מעשית, כי אם יש סימנים - הכיצד הת"ח אינו יודעם?
יאיר כתב:עזריאל ברגר כתב:ועוד יש להעיר, שהשאלה היא קצת לא מעשית, כי אם יש סימנים - הכיצד הת"ח אינו יודעם?
אפשר לומר שבא הת"ח והאמין לו בטביעת עין (ולא ביקש הסימנים והראה לו החפץ [או שהת"ח ראה החפץ אצלו בסתמא וטען ששלו הוא])
ומיד אח"כ בא אחר והביא סימנים
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 156 אורחים