יאיר כתב:אך כידוע כדאי מאוד לאכול (בפרט) בסעודה זו, דגים.
שמואל שלומוביץ כתב:יאיר כתב:אך כידוע כדאי מאוד לאכול (בפרט) בסעודה זו, דגים.
בפשטות זה לא ענין הלכתי,
מה המקור?
כדכד כתב:במנהגי קומרנא מובא שאכלו בשר בסעודה שלישית ובהערות כ' הרב אברהם אבא זיס זצ"ל שלמה ייגרע חלקה של סעודה שלישית משאר סעודות.
יאיר כתב:שמואל שלומוביץ כתב:יאיר כתב:אך כידוע כדאי מאוד לאכול (בפרט) בסעודה זו, דגים.
בפשטות זה לא ענין הלכתי,
מה המקור?
לדוגמא
"על דרך הסוד משמע שאכילת דגים בסעודה שלישית מעלתה יותר מסעודה ראשונה, וכמו שכתב הרב כף החיים על פי שער הכוונות שבליל שבת אכילת הדגים הוא רק לתענוג כמו שמוסיפין שאר פירות, אבל בסעודת מנחה צריך לקבוע סעודתו עליהם, ושאר מינים הוא רק לתענוג. וכן יש לנהוג מי שאפשר לו לכבד השבת בדגים."
יש ענין חשוב לאכול דגים בסעודה שלישית (פרי עץ חיים). וטוב לאכול ביצה, משום אבלם של משה רבנו, יוסף הצדיק ודוד המלך שנפטרו בשעת מנחה של שבת. וכן טוב לשתות מעט יין בסעודה, ויברך עליו ''בורא פרי הגפן''. (א תח. שבת ב שמ)
יאיר כתב:שמואל שלומוביץ כתב:יאיר כתב:אך כידוע כדאי מאוד לאכול (בפרט) בסעודה זו, דגים.
בפשטות זה לא ענין הלכתי,
מה המקור?
לדוגמא
"על דרך הסוד משמע שאכילת דגים בסעודה שלישית מעלתה יותר מסעודה ראשונה, וכמו שכתב הרב כף החיים על פי שער הכוונות שבליל שבת אכילת הדגים הוא רק לתענוג כמו שמוסיפין שאר פירות, אבל בסעודת מנחה צריך לקבוע סעודתו עליהם, ושאר מינים הוא רק לתענוג. וכן יש לנהוג מי שאפשר לו לכבד השבת בדגים."
יש ענין חשוב לאכול דגים בסעודה שלישית (פרי עץ חיים). וטוב לאכול ביצה, משום אבלם של משה רבנו, יוסף הצדיק ודוד המלך שנפטרו בשעת מנחה של שבת. וכן טוב לשתות מעט יין בסעודה, ויברך עליו ''בורא פרי הגפן''. (א תח. שבת ב שמ)
יונת אלם כתב:שמעתי פעם על אחד מאנשי ירושלים של מעלה שנהג בכל ד' סעודות לאכול בשר דהיינו גם בסעודה שלישית וגם במלווה מלכה.
ואגב הנושא הזה, מהיכן המקור של חלק מהקהילות לא לאכול דגים בסעודת שבת שחרית?
שמואל שלומוביץ כתב:למה צריך מקור שלא לאכול דגים בשחרית?
וכי חיוב הוא לאכול דגים בשחרית ?
לבי במערב כתב:שמואל שלומוביץ כתב:למה צריך מקור שלא לאכול דגים בשחרית?
וכי חיוב הוא לאכול דגים בשחרית ?
חיוב ע"פ קבלה - הובא במג"א (ושו"ע אדה"ז) או"ח סי' רמב.
ואין חיוב לאכול בשר ולשתות יין בשבת; אלא לפי שמן הסתם יש לרוב בני אדם ענג באכילת בשר יותר מבשאר מאכלים ובשתיית יין יותר מבשאר משקים - לכך יש להם להרבות בבשר ויין כפי יכלתם והשגת ידם:
כדכד כתב:מהרש"ל כתב שנהג כך בעצמו כיוון שהדגים היו חביבים עליו ובזה קיים כבוד יום עדיף שאכלם ביום ולא בלילה. לא כהנהגה כללית.
לגבי אי אכילת דגים בסעודת שחרית - גם לזה יש התייחסות של האדמו"ר מקאמארנא (איני זוכר היכן ואני מעדיף לא לציין בלי לבדוק) שכותב שראה שלא נהגו לאכול דגים ביום ואולי פני שעיקר הנאת אכילצת דגים כשהם חמים וביום אי אפשר וכ' שאפשר שיש טעם פנימי אבל הוא כותב שעדיף לאכלם גם ביום
משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־ 144 אורחים