מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

ערכאות שאלה למעשה

דברי תורה, עיוני שמעתתא, חידושי אגדה וכל פטפוטיא דאורייתא טבין
יונת אלם
הודעות: 388
הצטרף: ג' יוני 13, 2017 1:58 pm

ערכאות שאלה למעשה

הודעהעל ידי יונת אלם » ש' פברואר 29, 2020 11:48 pm

שבוע טוב
אשמח לשמוע חוו"ד של חכמי ורבני הפורום שליט"א.

רעייתי שתחי' עזבה מקום עבודה אחרי שנים שעבדה שם, כמקובל היום מקבלים פיצויים גם מי שעזב מעצמו ולא רק מי שפוטר. הגשנו אחרי למעלה מעשר שנים תביעת פיצויים, הם נעתרו לשלם אבל אחרי כל החישובים שמגיע ה'למעשה' הם דוחים בהלוך ושוב, הלוך ושוב. מ'מבינים' שנתקלו בבעיה דומה עם אותו מעסיק שמענו, שמכתב מעו"ד על טיפול בפרשה או תביעה לבימ"ש ל'תביעות קטנות' פותרת את הבעיה...
השאלה היא: האם תביעה כזאת אינה בכלל ערכאות? ואם כן, האם מותר רק מכתב מעו"ד לאיים בלבד או שגם זה בכלל האיסור?

כמעיין המתגבר
הודעות: 423
הצטרף: ו' נובמבר 11, 2011 11:04 am

Re: ערכאות שאלה למעשה

הודעהעל ידי כמעיין המתגבר » א' מרץ 01, 2020 12:02 am

האיסור הוא ללכת לערכאות ולא לאיים.
בכל מקרה, האיום צריך להיות בפניה לבית דין לעבודה. שיש הרבה פוסקים שמתירים ללכת לשם גם מלכתחילה, כדין קיבלו עליהם.

בברכה המשולשת
הודעות: 14223
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: ערכאות שאלה למעשה

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » א' מרץ 01, 2020 8:48 am

כמעיין המתגבר כתב:האיסור הוא ללכת לערכאות ולא לאיים.
בכל מקרה, האיום צריך להיות בפניה לבית דין לעבודה. שיש הרבה פוסקים שמתירים ללכת לשם גם מלכתחילה, כדין קיבלו עליהם.


אין "הרבה", ובוודאי שמאז מהפכת המשפטיזציה של בית הדין לעבודה קשה עוד יותר לחשוב להתיר.

(אבל מצד האיום לכאורה באמת יש צד להתיר, בייחוד אם מדובר במי שלא כ"כ ציית דינא)

ישא ברכה
הודעות: 1979
הצטרף: ש' יוני 06, 2015 11:50 pm

Re: ערכאות שאלה למעשה

הודעהעל ידי ישא ברכה » א' מרץ 01, 2020 11:42 am

ראה כאן שאלתי ביחס לאיום viewtopic.php?f=17&t=45861&p=547506#p547506
למעשה אפשר לכתוב מכתב מעורך דין בלי להזכיר פנייה לערכאות אלא שהענין יטופל בכל הדרכים האפשריות, או לחילופין כמו שיעץ הרב עזריאל ברגר לכתוב שנפנה לערכאות לאחר אישור בית דין. (אם הוא דתי, יש הרבה שגם איום לתביעה לדין תורה, משפיע עליהם).

כמו כן, אם עזבה מרצונה אז היא זכאית רק לחלק מהפיצויים.
כיום אאל"ט חלק או אולי אפילו כל הפיצויים מופרשים לקרנות השונות, ואולי ניתן לעבוד מולם ולעקוף את המעסיק.

מקדש מלך
הודעות: 4638
הצטרף: ג' ינואר 31, 2017 9:16 am

Re: ערכאות שאלה למעשה

הודעהעל ידי מקדש מלך » א' מרץ 01, 2020 12:16 pm

א) לא 'מקובל' היום לשלם פיצויים למי שעזב מעצמו. יש כאן את המרכיב הבסיסי (6 אחוז ומשהו) שאותו קיימת חובה להפריש בכל חודש, והוא נשאר אצל העובד בכל מקרה. האם המעסיק לא קיים את חובתו ההיא?
יש מקרים של חתימה על סעיף 14, ואז הפיצויים גדולים יותר (8.33) אחוז, והם נשארים אצל העובד בכל מקרה. אולם גם כאן, אין מדובר על תשלום, אלא על כספים שכבר הופקדו, אלא אם כן המעסיק לא קיים את חובתו מזה שנים.

ב) האם מדובר בשומר תורה ומצוות או לא? באם כן, מדוע לא להזמינו לבוררות (כמדומני גם יותר זול ממכתב מעו"ד...). אם מדובר בסחבת, זה בהחלט אמור לזרז אותו.

ג) יש אוסרים איום בפנייה לערכאות כפנייה עצמה, אם כי יתכן שיש מקום להתיר במקרים מסוימים. ובכל מקרה, יש לקבל היתר ברור מרב, ולא מטוקבקים בפורום. אלא אם כן כוונתך לקבל סתם רקע.

לעמל יולד
הודעות: 760
הצטרף: א' יולי 07, 2019 11:36 pm

Re: ערכאות שאלה למעשה

הודעהעל ידי לעמל יולד » ב' מרץ 02, 2020 12:59 am

היא עבדה שם למעלה מעשר שנים, או הגשתם את התביעה למעלה מעשר שנים אחרי שעזבה עבודתה?


חזור אל “בית המדרש”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 109 אורחים