מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

קי"ג פעמים לב בחומש לומר שצריך בהן כוונת הלב (רוקח ובעה"ט)

דברי תורה, עיוני שמעתתא, חידושי אגדה וכל פטפוטיא דאורייתא טבין
כמעיין המתגבר
הודעות: 423
הצטרף: ו' נובמבר 11, 2011 11:04 am

קי"ג פעמים לב בחומש לומר שצריך בהן כוונת הלב (רוקח ובעה"ט)

הודעהעל ידי כמעיין המתגבר » ו' מאי 01, 2020 1:09 am

כתב הרוקח והב"ד בטור סי' ק' וכן בבעל הטורים סוף פרשת פקודי:
שירגיל אדם עצמו שיכוין לפחות בחתימה של כל ברכה שיש בהן מאה ושלש עשרה תיבות כמו שיש בתפלת חנה ומאה ושלש עשרה פעמים לב בחומש לומר שצריך בהן כוונת הלב.

נסתפקתי מה כוונתם שיש קי"ג פעמים לב בחומש, מה הכוונה בזה.
בתורה יש ל"ג פעמים תיבת לב לבד, ובתיבות הכלולות את האותיות לב, עם משמעות של לב יש 102 פעמים.

ראיתי מה שכתב העורך בספר הרוקח מהדורת רוזנפלד שיש 121 פעמים, וכתב ליישב שיש 8 פעמים שזה כפול באותו פסוק. אך לצערי לא מצאתי אלא 102 פעמים.

מעיין
הודעות: 1951
הצטרף: ה' דצמבר 09, 2010 10:41 pm

Re: קי"ג פעמים לב בחומש לומר שצריך בהן כוונת הלב (רוקח ובעה"ט)

הודעהעל ידי מעיין » ב' מאי 04, 2020 1:48 am

הנה אני חשבתי ומצאתי קי"ג ולא חשבתי בלבת אש אבל חשבתי לב השמים

כמעיין המתגבר
הודעות: 423
הצטרף: ו' נובמבר 11, 2011 11:04 am

Re: קי"ג פעמים לב בחומש לומר שצריך בהן כוונת הלב (רוקח ובעה"ט)

הודעהעל ידי כמעיין המתגבר » ב' מאי 04, 2020 2:12 am

מעיין כתב:הנה אני חשבתי ומצאתי קי"ג ולא חשבתי בלבת אש אבל חשבתי לב השמים


מחילה, אבל לא הבנתי.

מעיין
הודעות: 1951
הצטרף: ה' דצמבר 09, 2010 10:41 pm

Re: קי"ג פעמים לב בחומש לומר שצריך בהן כוונת הלב (רוקח ובעה"ט)

הודעהעל ידי מעיין » ב' מאי 04, 2020 3:18 am

חשבתי מקופי' ולעת עתה מצאתי קיט ואשלח לך באישי

קופא דמחטא
הודעות: 109
הצטרף: ג' יוני 12, 2018 3:50 am
מיקום: פיניקס

Re: קי"ג פעמים לב בחומש לומר שצריך בהן כוונת הלב (רוקח ובעה"ט)

הודעהעל ידי קופא דמחטא » ב' מאי 04, 2020 12:11 pm

כמעיין המתגבר כתב:נסתפקתי מה כוונתם שיש קי"ג פעמים לב בחומש, מה הכוונה בזה.
קבצים מצורפים
קיג לב מקראות גדולות המבואר עוז והדר.png
קיג לב מקראות גדולות המבואר עוז והדר.png (80.59 KiB) נצפה 1824 פעמים

מעיין
הודעות: 1951
הצטרף: ה' דצמבר 09, 2010 10:41 pm

Re: קי"ג פעמים לב בחומש לומר שצריך בהן כוונת הלב (רוקח ובעה"ט)

הודעהעל ידי מעיין » ב' מאי 04, 2020 11:15 pm

ולענ"ד אפשר
ד'לב השמים' ו'בלב ים' מן המנין
ואלו הפסוקים אינם מן המנין
ויאמר ה' אל לבו
ויאמר בלבו הלבן מאה שנה
טרם אכלה לדבר אל לבי
ויאמר עשיו בלבו
כי תאמר בלבבך
אל תאמר בלבבך
ואמרת בלבבך
וכי תאמר בלבבך
כי בכל אלה נזכר לשון אמירה והגם שגם זה הכוונה אל מחשבה מ"מ לא בא בחשבון
ואז החשבון מדויק
[דרך אגב 'לבת אש' אינו מן המנין כדעות דהכוונה על להבה ולא על לב, עי' רש"י ואבן עזרא]


חזור אל “בית המדרש”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 135 אורחים