עושה חדשות כתב:לכאו' חידושה של אשת הפרישה על הדלקת נר מעיו"ט משום האי דינא ד'אפשר מאתמול' ודאי מורה ככל הנ"ל.
איך יודעים למה הם מדקדקים? עכ"פ שם זה מצריך נר גדול יותר ואולי זה כבר לא נחשב אפשר מאתמול, ואילו הרתחת המים מוקדם אין בה שום נזק. ועכ"פ באמת לא הבנתי מה יש מקום לחלק בין המקרים האלו לעיקר דברי הרמ"א.שש ושמח כתב:ובאמת רוב העולם אין נוהגים כדבריו, וגם אלו המדקדקים להדליק נרות מעריו"ט עושים כך משום שמצוה שיהיה הנר דלוק מעריו"ט ולא משום שאסור להדליק ביו"ט.
לא הבנתי. אשמח לפירוט.לענין כתב:לכן באמת נזהרים להכין קפה ביו"ט בדיוק כמו בשבת.
לא הבנתי. אשמח לפירוט.[/quote]לענין כתב:לכן באמת נזהרים להכין קפה ביו"ט בדיוק כמו בשבת.
עושה חדשות כתב:איך יודעים למה הם מדקדקים?שש ושמח כתב:ובאמת רוב העולם אין נוהגים כדבריו, וגם אלו המדקדקים להדליק נרות מעריו"ט עושים כך משום שמצוה שיהיה הנר דלוק מעריו"ט ולא משום שאסור להדליק ביו"ט.
עושה חדשות כתב:עכ"פ שם זה מצריך נר גדול יותר ואולי זה כבר לא נחשב אפשר מאתמול,
שש ושמח כתב:אמנם לגבי הדלקת הנר יש סברא אחרת להקל, וכמצו"ב [ד"ה איברא]
לענין כתב:לכן באמת נזהרים להכין קפה ביו"ט בדיוק כמו בשבת.
[וכן שמעתי שעוררו לקלף תפו"א מעיו"ט ושורין אותם במים].
ומי שמחמיר בזה, לכאו' גם כאשר אין מקום על הפלטה להשאיר מים חמים, מ"מ עליו להרתיח את המים קודם יו"ט, ואח"כ ביו"ט עצמו לא יהיה נצרך לבשלם אלא רק לחממם, להסוברים דהרתחת לח שנצטנן אינה בישול מדאו'.עושה חדשות כתב:אם נצרך אדם למים חמים בבוקרו של יו"ט, ולשם כך הוא מניח קומקומון עם מים על הפלטה או הבלעך, עליו לעשות זאת קודם כניסת יו"ט, (אם יש מקום פנוי על הפלטה), כי הרי לא יפסדו המים בכך
עזריאל ברגר כתב:מלבד שיש מקום לומר שאין שום סרך מלאכה בקילופם.
עושה חדשות כתב:ומי שמחמיר בזה, לכאו' גם כאשר אין מקום על הפלטה להשאיר מים חמים, מ"מ עליו להרתיח את המים קודם יו"ט, ואח"כ ביו"ט עצמו לא יהיה נצרך לבשלם אלא רק לחממם, להסוברים דהרתחת לח שנצטנן אינה בישול מדאו'.עושה חדשות כתב:אם נצרך אדם למים חמים בבוקרו של יו"ט, ולשם כך הוא מניח קומקומון עם מים על הפלטה או הבלעך, עליו לעשות זאת קודם כניסת יו"ט, (אם יש מקום פנוי על הפלטה), כי הרי לא יפסדו המים בכך
הרב יאיר1, לא הבאת שום מקור להלכות שכתבת בסעיפים א,ג,ד.
הנה, לדוגמא, דברי הגר"נ קרליץ זצ"ל -
עזריאל ברגר כתב:עזריאל ברגר כתב:מלבד שיש מקום לומר שאין שום סרך מלאכה בקילופם.
כידוע שיש מתירים לקלף אף בשבת.
שומע ומשמיע כתב:תפו"א בשבת לכאורה הוא מוקצה, אבל למה שיהיה איסור לקלפו?
יאיר1 כתב:עזריאל ברגר כתב:עזריאל ברגר כתב:מלבד שיש מקום לומר שאין שום סרך מלאכה בקילופם.
כידוע שיש מתירים לקלף אף בשבת.
לקלף תפו"א?!
מי?
עזריאל ברגר כתב:יאיר1 כתב:עזריאל ברגר כתב:עזריאל ברגר כתב:מלבד שיש מקום לומר שאין שום סרך מלאכה בקילופם.
כידוע שיש מתירים לקלף אף בשבת.
לקלף תפו"א?!
מי?
תפו"א - לא, אבל גזר - שמעתי שיש מתירים.
וביו"ט אין חילוק ביניהם.
יאיר1 כתב:מקלף הוא כלי המיוחד לכך.
יאיר1 כתב:
הדין הוא דין פשוט וידוע.
הותר ביום טוב לעשות מלאכה שאי אפשר לעשות מערב יום טוב.
עושה חדשות כתב:ומי שמחמיר בזה, לכאו' גם כאשר אין מקום על הפלטה להשאיר מים חמים, מ"מ עליו להרתיח את המים קודם יו"ט, ואח"כ ביו"ט עצמו לא יהיה נצרך לבשלם אלא רק לחממם, להסוברים דהרתחת לח שנצטנן אינה בישול מדאו'.עושה חדשות כתב:אם נצרך אדם למים חמים בבוקרו של יו"ט, ולשם כך הוא מניח קומקומון עם מים על הפלטה או הבלעך, עליו לעשות זאת קודם כניסת יו"ט, (אם יש מקום פנוי על הפלטה), כי הרי לא יפסדו המים בכך
הרב יאיר1, לא הבאת שום מקור להלכות שכתבת בסעיפים א,ג,ד.
הנה, לדוגמא, דברי הגר"נ קרליץ זצ"ל -
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 67 אורחים