שמואל שלומוביץ כתב:מה כתוב באר"י ובמחצית השקל? נגד הש"ס שכבוד יום עדיף?
לבי במערב כתב:בפעם האחרונה, בל"נ:איתן נוי כתב: . . מה השאלה?לא לדעת האר"י והמחצה"ש (שכבודם במקומם מונח), אלא בשיטת השו"ע.לבי במערב כתב:כבר שאלתי לעיל:[היינו, כל דיני הקידוש].לבי במערב כתב:ולמה לא נפרש שבענין הקידוש (לבדו) 'כבוד לילה' עדיף?
איתן נוי כתב:לשיטתם אה"נ, עד כמה שזה כבוד של השבת אין חילוק בין יום ללילה ואדרבה מאחר וכבוד יום עדיף, אז ודאי שביום ראש המשפחה יעשה.
איתן נוי כתב:מה השאלה?
לבי במערב כתב: . . 'כבוד יום עדיף' נאמר (אף במשנ"ב דלעיל, אא"כ טחו עיני מראות) גבי צרכי סעודה, ולא ב(יין) הקידוש. לפו"ר, ל"מ ע"ע שקו"ט בפוסקים בעניני כבוד אחרים (מלבד היין) שבקידוש גופי' הי מינייהו עדיפא, אך מסתברא דקידוש הלילה עדיף - שכן עיקרו מה"ת, ואית בי' 'קדושת היום' (כנ"ל).
איתן נוי כתב:שמואל שלומוביץ כתב:מה כתוב באר"י ובמחצית השקל? נגד הש"ס שכבוד יום עדיף?
אכן. זה לכאורה נגד דברי הגמ' בפסחים אך תראה איך מסביר המחצית השקל.
מגן אברהם סימן רעא סק"ד: והא דתניא. ע' זוהר יתרו ע' קנ"ז וז"ל בעי' לסדר פתורי' בליליא דשבתא בנהמא ובמזוני רי"א אפילו ביומא דשבתא נמי עכ"ל:
מחצית השקל שם: ד"ה והא כו'. עיין זוהר כו' אפילו ביומא כו'. ר"ל, דמשמע מלשון זה היפך דברי הש"ס דסעודת לילה חשובה יותר מסעודת יום. על כל פנים דברי הש"ס עיקר במקום שחולק על הקבלה, כנודע [סימן כה מ"א ס"ק כ], ולא הביאו מ"א כי אם כדי להזדרז במה דאפשר גם בסעודת לילה.
זוה"ק פרשת יתרו דף פח עמוד א: ועל כך בעי לסדרא פתוריה בליליא דשבתא בנהמי ובמזוני.
איתן נוי כתב:כבודו יקרא בקשה מה שאלתי ומה כתבתי. כל פעם מחדש קם מישהו שקורא חצאי דברים ומקשה קושיות.
א"א להחכים ולמצות נושא בצורה שכזו. וחבל.
תעבור בצורה מסודרת בלי להתבלבל מתגובות. ואדרבה אם עדיין תהיינה קושיות זו המטרה להגדיל כבוד שמים.
ובס"ד מיני ומינך יתקלס עילאה. יישר כחך!
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 150 אורחים