וממה שחייבים אתם לדעתו, שזה הכתב ר"ל כתב אשורי, הואיל ובו ניתנה תורה כמו שנתברר, ובו נכתבו לוחות הברית, מגונה להשתמש בו חוץ מאשר בכתבי הקודש. ולא פסקו ישראל מלהשמר בזה, והיו אגרותיהם וחיבורי חכמותיהם וכתבי חול שלהם בכתב עברי לבד, ולכן תמצא חרות תמיד על שקלי הקודש דברים של חול בכתב עברי, ולא תמצא כלל אות אחת מזה (בכתב) אשורי בדבר משאריות ישראל, לא בחריתת מטבע ולא בחריתת אבן, אלא כל זה בכתב עברי. ובגלל זה העניין שינו הספרדיים כתבם ונתנו לאותיות צורות אחרות, עד שנעשה כאלו כתב אחר, כדי שיהיה מותר להשתמש בו בדברי חול. וגנה רבי' יוסף הלוי ז"ל לכתוב הגט בכתבנו זה (שאותיותיו) מחוברות מאוד. ואמר: יבוא ממנו משמע תרי לשאני בגיטא וזה (מפסידו). וכתבו הסופרים אותו, ר"ל הגט, בכתב, שאותיותיו מופרדות, ר"ל בכתב אשורי כספר תורה. וגנה זאת גם כן ואמר: כיצד נשתמש במכתב אלהים זה ויבוא לידי זלזול, אלא יכתוב בזה האופן של הכתב, הנקרא אלמד'בד"ב.
כדכד כתב:תשובה לשאלתי עדין לא קבלתי
מה לזה ולסודות
הרי בנקודות של התורה כן משתמשים לדברי חולין אז מי אמר שבטעמים לא?
עקביה כתב:כדכד כתב:תשובה לשאלתי עדין לא קבלתי
מה לזה ולסודות
הרי בנקודות של התורה כן משתמשים לדברי חולין אז מי אמר שבטעמים לא?
באמת מי אמר?
למה להעלות על הדעת שיש בזה בעיה?
לבי במערב כתב:משורת הדין - לכאו' ליכא איסור.
אך ברגש הלב, עפעס... ס'פאסט נישט.
כדכד כתב:תשובה לשאלתי עדין לא קבלתי
מה לזה ולסודות
הרי בנקודות של התורה כן משתמשים לדברי חולין אז מי אמר שבטעמים לא?
ברגש הלב דידי, 'ס'פאסט נישט' אינו קביעת־מסמרות. אך, אכן, דבר המסור ללב הוא.כדכד כתב:רגש הלב הוא משתנה מאדם לאדם ואין מקום לקבוע בזה מסמרות . .
אבא יודן כתב:כדכד כתב:תשובה לשאלתי עדין לא קבלתי
מה לזה ולסודות
הרי בנקודות של התורה כן משתמשים לדברי חולין אז מי אמר שבטעמים לא?
עתה התיישב לי שאלה שמטרידה לי מכבר. למה באמת לא שמו חז"ל נקודות בתורה שבעל פה והיו מקילים בזה מאד בהרבה. אלא מחוורתא שאכן גם נקודות שייכות לתורה שבכתב. ומעין זה ראיתי בשל"ה מסכת שבת נר מצוה, סימן יב בהגה, קלא ע"ב.
ואל נשכח שלשון הקדוש בכלל [השפה והכתב], לא נשתמשה בעבר רק לתורה ולתפלה. ואילו לחולין בשפת ארמית ובכתב עברי.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 309 אורחים