יש לחקור במי שעקר חפץ ברשות הרבים ואחר כך בנה נכרי מחיצות סביביו ואח״כ הניח החפץ. האם נחשב כהוצאה מרה״ר לרשות היחיד?
אשמח בגמרא או סברא.
עושה חדשות כתב:דן בזה הג"ר אשר וייס במנחתו עמ"ס שבת סימן א', וראה עוד בדברי הגראי"צ כאן.
שמואל דוד כתב:יש לחקור במי שעקר חפץ ברשות הרבים ואחר כך בנה נכרי מחיצות סביביו ואח״כ הניח החפץ. האם נחשב כהוצאה מרה״ר לרשות היחיד?
אשמח בגמרא או סברא.
עליך עיננו כתב:שמואל דוד כתב:יש לחקור במי שעקר חפץ ברשות הרבים ואחר כך בנה נכרי מחיצות סביביו ואח״כ הניח החפץ. האם נחשב כהוצאה מרה״ר לרשות היחיד?
אשמח בגמרא או סברא.
ידועים דברי בעה"מ (מובא גם במהרש"א ריש הזורק) שיסוד איסור מעביר ד' אמות ברה"ר הוא מכלל מוציא מרשות לרשות כי לכל אדם יש ד' אמות וידוע מה שהק' החת"ס על זה שהרי הולך עם הד' אמות שלו לכל מקום א"כ אזל טעמא.. ותי' שהאיסור הוא להוציא ממקום אחד למקום אחר גם אם אין מעביר (כמו הצד הא' במנח"א ) ועי' בזה במאירי בסוכה מה שדייק מהגמ' על גזירה דרבה שכ' שמא יעבירנו ולא שמא יוציאנו.. והדברים ארוכים...
שמואל דוד כתב:אבל בנידון דידן לא כיוון לשום הוצאה
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 172 אורחים