א"ר יוחנן משום ר' בנאה בכל שותפין מעכבין זה את זה חוץ מן הכביסה שאין דרכן של בנות ישראל להתבזות על הכביסה ועוצם עיניו מראות ברע א"ר חייא בר אבא זה שאין מסתכל בנשים בשעה שעומדות על הכביסה
וראיתי שכתב הגריש"א (צהר ח)
מלשון הגמ' דקאמר אין דרכן להתבזות, משמע שאין בזה משום סרך עבירה ואינה עוברת בזה עד"מ או יהודית, אף ששפת הנהר הוה מקום פרהס' ובנ"א עוברים ושבים שם, וע"כ משום שזה בגלל סיבת הכביסה הולכת כך לית לן בה, ואף שאלה המסתכלים בהם וו' הוי רשע
וע"ע אז נדברו ג,כד [ובבריתי שלום א,יד השיגו בחוצפה כדרכו]
סמ"ע קסא,ז הו"ד בש"ך שם.
לפי שאין דרך בנות כו'. פירוש, משו"ה אפילו המנהג בעיר שבנותיהן מכבסין על הנהר, מ"מ הבא לשנות ולומר אין רצוני שבתי תתבזה עצמה על הנהר הדין עמו, שאין הולכין אחר מנהג גרוע כזה, דאלת"ה קשה, הלא גם בשאר ענינים אם המנהג לעשותן בחצר אינו יכול למחות בו, שהרי כתב לפני זה ז"ל, וכן שאר דברים שאין דרך כו', דמשמע הא יש דרך הולכין אחריו, וק"ל:
בהא דאמרינן שאין להתסכל על הנשים וכו' כתב רגמ"ה
משמע ששייך גם אופן שיעמדו שם בנות ישראל, אמנם שמא הכוונה עמדו באיסור [ובאמת עיקר מה שכתב אפי' נכריות היינו משום דעכ"פ אין מצוי כ"כ שיעשו כן בנות ישראל]"שעומדות על הכביסה. בנהר אפי' נכריות משום שעומדות יחיפות ומגלות זרועותיהן שלא יגרה בעצמו יצה"ר"
אאל"ט היה בעבר אשכול האם מותר לאשה ללכת לברכה וים כשיש שם מציל, וכעת ל"מ.