בא ליישב קושיית הטורי אבן,
סתירת משניות. מצד אחד כתוב במו"ק שלא נושאין נשים בחג והגמרא מבארת שזה מצד ושמחת בחגך ולא באשתך, ומבואר שם בתוס' שזה לימוד גמור מהתורה. ומצד שני בביצה אומרת המשנה שלא חולצין ולא מייבמין ביו"ט מצד שמא יכתוב שטר. וקשה הרי ראינו שזה מצד דאורייתא של ושמחת בחגך.
הטורי אבן מיישב באופן די קשה, שמדובר על ראש השנה ששם אין מצות שמחה וזה קשה שהרי הוא בעצמו בשאגת אריה העלה לבסוף שכן יש מצות שמחה בר"ה.
הכתב סופר (או"ח סי' קל"ח) מיישב באוקימתא מעניינת:
אדם נשא אשה, ואחר כך התברר שהיו אלו קידושי טעות והוציאה. אחר כך התחתן אחיו עם אותה אשה ונפטר בלי בנים ונפלה לפניו ליבום.
מצד ושמחת בחגך ולא באשתך אין בעיה כי אין לו שמחה שהרי כבר היתה נשואה לו בעבר, אבל מצד דרבנן שאין כותבין שטר אסור.
קודם כל, להעמיד שהמשנה מדברת בציור כל כך רחוק, זה דחוק.
שנית, הרי היו קידושי טעות, ממילא מתברר שלא היה נשוי לה, ואם כן למה לא נחשבת לאשה חדשה שתהיה לו בה שמחה?