עמוד 1 מתוך 1

'שבע ברכות' בקפסולה

פורסם: ד' אוגוסט 26, 2020 9:16 pm
על ידי דרומי
חתן וכלה נישאו בשעה טובה.

חלק מבני המשפחה לא השתתפו בחתונה מחמת שנמצאים סגורים ב'קפסולה' בישיבה.

האם אפשר לעשות 'שבע ברכות' באופן שהחתן והכלה וההורים יושבים מאחורי המחיצה הסוגרת את הקפסולה (יוטה ירוקה), והם שומעים את בני המשפחה אומרים את הברכות אך לא רואים אותם בעיניים?

האם תלמידי הישיבה נחשבים 'פנים חדשות' כאשר החתן והכלה לא רואים את פניהם?...

Re: 'שבע ברכות' בקפסולה

פורסם: ד' אוגוסט 26, 2020 10:54 pm
על ידי תוכן
אם יש שמש שמצרפם לכאורה כן.

Re: 'שבע ברכות' בקפסולה

פורסם: ד' אוגוסט 26, 2020 11:06 pm
על ידי לבי במערב
אגב, טכנית ניתן ליצור את מחיצת ה'קפסולה' מניילון עבה, וכך יראו אלו את אלו; אך גם בזה יל"ע לדינא אי מועיל או לא (עכ"פ כשאין שַׁמָּשׁ וכיו"ב).

Re: 'שבע ברכות' בקפסולה

פורסם: ה' אוגוסט 27, 2020 10:43 am
על ידי דרומי
למעשה מדובר ביוטה עבה שלא רואים.

Re: 'שבע ברכות' בקפסולה

פורסם: ה' אוגוסט 27, 2020 12:04 pm
על ידי כדכד
אאל"ט הגדרת פנים חדשות הוא ששמחים בראייתם א"כ אם לא רואים לא הוי פנים חדשות

Re: 'שבע ברכות' בקפסולה

פורסם: ה' אוגוסט 27, 2020 2:32 pm
על ידי זנב לאריות
כדכד כתב:אאל"ט הגדרת פנים חדשות הוא ששמחים בראייתם א"כ אם לא רואים לא הוי פנים חדשות

מה קורה עם החתן והכלה עורים, אין להם שבע ברכות? [אולי תטען מצד 'כל הראוי לבילה'?]
לכאו' פשוט שכן, וכנראה ההגדרה היא ששמחים בהשתתפות ה'פנים חדשות' והוא מוסיף בשמחה, ולא צריך ראיה בפועל.

Re: 'שבע ברכות' בקפסולה

פורסם: א' אוגוסט 30, 2020 11:22 am
על ידי כדכד
מצד ראוי לבילה צריך להיות הפוך שפה הוא ראוי לבילה ודווקא בעוורים לא ראוי לבילה.
אבל מצד הסברא נראה לי שבעורים באמת יהיה כי זו דרך השמחה שאפשר לשמחם אבל כאן לא יהיה.
אם תאמר שהחתן והכלה שמחים בהמצאותם למרות שלא רואים אותם - מה הדין בשבע ברכות ב"זום" כשהפנים החדשות משתתפים מרחוק?