ביום השישי אין קוראים בתורה. כך הוא מנהג פשוט. אך בעבר היה ע"כ מו"מ בין החכמים. וז"ל כנה"ג
ותמוה מאד מש"כ כנה"ג שמנהג בני רומניא להוציא ס"ת. ומאי רבותא בני רומניא בזה על אחרים? אטו רק בני רומניא קוראים ובני מקדוני"א אין קוראין?
הנידון הרי על בני המוקפים ולא על בני הפרזים והמסופקים, שפורים שלהם ביום השישי, ופשיטא שקוראים ביום שישי.
ותמה ע"כ מז"ה זצ"ל בספרו, והעיר שנתחלף לו לכנה"ג עם מנהג בני רומניא לקרוא לעולם גם בט"ו, כמו שהביא כנה"ג במקו"א. עיינו גם כאן https://forum.otzar.org/viewtopic.php?t=32428#p347564
אבל כאן אין לזה שום מובן והקשר.
האם יש פשט אחר בכנה"ג מלבד ט"ס?