עמוד 1 מתוך 1
"לא על ידי מלאך ולא ע"י שרף אלא הקב"ה בכבודו ובעצמו" האומנם?
פורסם: ה' אפריל 12, 2012 1:23 am
על ידי מלכישוע בן אליהועיני
וַיִּשְׁלַח מֹשֶׁה מַלְאָכִים מִקָּדֵשׁ, אֶל-מֶלֶךְ אֱדוֹם: כֹּה אָמַר, אָחִיךָ יִשְׂרָאֵל, אַתָּה יָדַעְתָּ, אֵת כָּל-הַתְּלָאָה אֲשֶׁר מְצָאָתְנוּ. טו וַיֵּרְדוּ אֲבֹתֵינוּ מִצְרַיְמָה, וַנֵּשֶׁב בְּמִצְרַיִם יָמִים רַבִּים; וַיָּרֵעוּ לָנוּ מִצְרַיִם, וְלַאֲבֹתֵינוּ. טז וַנִּצְעַק אֶל-יְ-הוָ-ה, וַיִּשְׁמַע קֹלֵנוּ, וַיִּשְׁלַח מַלְאָךְ, וַיֹּצִאֵנוּ מִמִּצְרָיִם.
במדבר כ יד
Re: "לא על ידי מלאך ולא ע"י שרף אלא הקב"ה בכבודו ובעצמו" האו
פורסם: ה' אפריל 12, 2012 3:03 am
על ידי ארי במסתרים
כמדומני שעניין אני ולא מלאך קאי על מכת בכורות ולא על עצם היציאה ממצרים.
Re: "לא על ידי מלאך ולא ע"י שרף אלא הקב"ה בכבודו ובעצמו" האו
פורסם: ה' אפריל 12, 2012 3:08 am
על ידי מלכישוע בן אליהועיני
ארי במסתרים כתב:כמדומני שעניין אני ולא מלאך קאי על מכת בכורות ולא על עצם היציאה ממצרים.
ומה טיבו של המלאך המוציא את בנ"י ממצרים?
Re: "לא על ידי מלאך ולא ע"י שרף אלא הקב"ה בכבודו ובעצמו" האו
פורסם: א' אפריל 15, 2012 9:13 am
על ידי בברכה המשולשת
יעויין ברש"י שם שהכוונה למרע"ה.
Re: "לא על ידי מלאך ולא ע"י שרף אלא הקב"ה בכבודו ובעצמו" האו
פורסם: א' אפריל 22, 2012 3:48 am
על ידי מלכישוע בן אליהועיני
בברכה המשולשת כתב:יעויין ברש"י שם שהכוונה למרע"ה.
ושאר הפרשנים מסכימים עפ הפירוש הזה?
Re: "לא על ידי מלאך ולא ע"י שרף אלא הקב"ה בכבודו ובעצמו" האו
פורסם: א' אפריל 22, 2012 9:51 am
על ידי אוצר החכמה
נראה לי שהיה מקום לנסח את הכותרת בצורה קצת יותר מעודנת, בפרט שהקושיה אינה כ"כ מרפסין איגרי.
Re: "לא על ידי מלאך ולא ע"י שרף אלא הקב"ה בכבודו ובעצמו" האו
פורסם: ג' פברואר 16, 2016 4:48 pm
על ידי ביליצר
עיין בשנים עשר דרשות להר"ן