ידוע ליקוטי מוהר"ן (תנינא, עח) על כך שאין שום יאוש בעולם, ושמוהר"ן משך וזעק במילים אלו כדי להודיע שאין שום מצב שבו יש יאוש גמור.
מקורות לכך, ואודה על עוד:
א. אפילו חרב חדה מונחת על צוארו, מסכת ברכות.
ב. יונה, "מבטן שאול שיועתי", גם בתוך מעי הדג.
ג. שובו בנים שובבים חוץ מאחר, והביאור בדברי אחרונים שרצו לנסותו שיתגבר גם על זה
ד. פסח שני, כמדומה שראיתי פעם שלמדים ממנו שאין שום יאוש, וניתן עדיין לתקן גם דבר שכבר עבר זמנו, ובזכות התביעה "למה ניגרע" זכו לחדש הזדמנות לתיקון
וראיתי בשיחות מוהרא"ש (אולי ערך יאוש) שסימן למיואש הוא שישן הרבה בבוקר, בגלל שבעצם אין לו למה לקום, וכו'. [ולפי דבריו חשבתי לבאר פשט במשנה במסכת אבות: "שינה של שחרית" שהוא אחד מהדברים שמוציאין את האדם מן העולם, והיינו שהוא סימן ליאוש גמור, ודוק]