ש.י.ר. כתב:בשבוע הזו חל יום היארצייט של מרן הגאון הקדוש בעל ישמח משה זצוק"ל (זקינם של אדמור"י סיגוט סאטמאר), הוא הי' מתפלל ביחידות, כמקובל אצל חסידים.
כמו"כ הרבה מן האדמור"ים נהגו כך, כל אדמור"י בית רוזין סקווירא (מתפללים בחדר מיוחד בצד).
כפי הידוע לי אדמור"י גור, חוץ מתפלת מנחה.
חכם באשי כתב:על לומדי תורה, בתקופת הראשונים, שנהגו להתפלל ביחידות. עי' במאמר 'ענייני תפילה מ'ספר המשכיל' לרש"ש מטרוייש', שהופיע ב'ישורון' האחרון, בסביבות הערות 70-71 ובהערות עצמן.
גאולה בקרוב כתב:היה כדאי להתחיל אשכול זה מתוך הבהרה (ומקורות) שאין בכך בעיה לאדם גדול להתפלל לעיתים (או אפילו בקבע?) ביחידות.
רבינו הגודל כתב:יש למישהו מידע על רבנים שהעדיפו תפילה ביחידות
אני שמעתי על החזון איש והבריסקערוב שהיו מתפללים ביחידות מי שיודע המקור והטעם, נשמח.
ספרן כתב:הכוונה כנראה לספרו של בראון (עמ' 64) "לפי עדות אחרת, מכיוון שלא מצא מניין של תפילת ותיקין, נהג להתפלל ותיקין ביחידות, וכך עשה אף ביום הכיפורים, זולת קריאת התורה, שאותה הלך לשמוע בישיבת 'בית יוסף" (הורביץ, אורחות רבנו, א', הוספות, עמ' ח')
אולם מדובר רק מיד עם בואו לא"י "בשלב זה עדיין לא קיים מנין בביתו" ואילו אח"כ, דברי אי"ס עיקר.
אוטם אוזנו מתפלה גם תורתו תועבה ל"ע
פשטות משמעות ההלכה שאין "חובה" להתפלל בציבור ואי"ז אלא ענין. ועל כן אין מקום לכתוב אין היתר בעולם, על דבר שאינו חובה.
אוצר החכמה כתב:אוטם אוזנו מתפלה גם תורתו תועבה ל"ע
מקור!!
אוצר החכמה כתב:פשטות משמעות ההלכה שאין "חובה" להתפלל בציבור ואי"ז אלא ענין. ועל כן אין מקום לכתוב אין היתר בעולם, על דבר שאינו חובה.
מ"מ יותר חובה מאשר לומר פסוקי דזמרה, לא כך?
צביב כתב:במאירת עינים מביא מעשה מהרמב"ן
שכל הלימוד אינו נחשב כ"כ כשמחמת זה מיקל בתפילה [איני זוכר את הנוסח]
אוצר החכמה כתב:פשטות משמעות ההלכה שאין "חובה" להתפלל בציבור ואי"ז אלא ענין. ועל כן אין מקום לכתוב אין היתר בעולם, על דבר שאינו חובה.
מ"מ יותר חובה מאשר לומר פסוקי דזמרה, לא כך?
ב. לאחר שפנו אלי באישי בנוגע לספר הנ"ל, אעתיק קטע קטן מתוך הספר הנ"ל עמוד ס"ט, בזה"ל, והנראה בזה ע"פ מה שמפורש בשו"ע רל"ב ס"ב לא ישב אדם להסתפר סמוך למנחה עד שיתפלל ולא יכנס למרחץ ולא לבורסקי ולא לדין וכו' ואם התחיל באחת מכל אלו אינו מפסיק, והנה הדברים אמורים ג"כ לגבי לימוד שאם התחיל ללמוד אינו מפסיק. דהנה ע"ש במ"ב ס"ק י"א שכתב ולענין להתחיל ללמוד קודם תפלת המנחה וכו' עי' לעיל בסי' פ"ט ס"ו לענין לימוד קודם תפלת שחרית וה"ה הכא כשמגע זמן מנחה קטנה ע"כ. וע"ש בסימן פ"ט במ"ב ס"ק ל"א וז"ל, אבל אם כבר התחיל אפילו אחר שהגיע הזמן שוב אינו פוסק אם ישאר לו שהות אח"כ להתפלל בזמן תפלה ע"כ. יעו"ש באורך בספר הנ"ל.
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 34 אורחים