מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

הרב שמואל ברוך שולמן זצ"ל <זיוף היסטורי>

על חכמים ורבנים, צדיקים ויראים, אנשי השם אשר מעולם. לילך באורחות צדיקים ולדבוק במעשי ישרים.
פרנצויז
הודעות: 1655
הצטרף: ה' מרץ 26, 2015 1:40 pm

Re: הרב שמואל ברוך שולמן זצ"ל <זיוף היסטורי>

הודעהעל ידי פרנצויז » ב' מרץ 20, 2017 2:52 am

פרנקל תאומים כתב:הג"ר גדליה זצוק"ל מלבד היותו דקדקן קיצוני בהלכה ואנטי ציוני מובהק, היה גם בוודאי גאון מקורי, הוא לא ראה את עצמו כפוף במיוחד ל"נורמות" המקובלות, כ"א עשה או למד את אשר ראה לנכון עפ"י דעת תורתו לעשות או ללמוד. אין לזה קשר עם "הזן המפדל"י" ושאר ירקות. לדוגמא הוא ראה לנכון לחשוש לדברי הרמב"ם לגבי עיסוק בפרנסה.

הג"ר גדליה נדל זצ"ל לא סבר ש"כולם" צריכים לעסוק בפרנסתם, אלא סבר ש"חלק מהאנשים" יכולים להיות שקועים בלימוד למרות העיסוק בפרנסה. וההנהגה שלו הפרטית איננה הוראה לרבים.
וההוכחה הטובה ביותר שזו היתה דעתו, היא ממעשה שהיה, שת"ח גדול ממקורביו פתח כולל, ומי שהחזיק את הכולל באופן מלא מבחינה כלכלית בשנה הראשונה לקיומו, בלי שאף אחד לא ידע, היה הג"ר גדליה בכבודו ובעצמו. [ידוע לי באופן אישי].
כמובן שבאותה תקופה המשיך הג"ר גדליה בהנהגה הרגילה שלו של "פת במלח תאכל ומים במשורה", ומצד שני בשקט מוחלט הוא החזיק כולל שלם מכספו הפרטי.

שש ושמח
הודעות: 1544
הצטרף: א' דצמבר 13, 2015 3:57 pm

Re: הרב שמואל ברוך שולמן זצ"ל <זיוף היסטורי>

הודעהעל ידי שש ושמח » ב' מרץ 20, 2017 9:12 am

פרנקל תאומים כתב:נ"ב:
השבח לה' שלפחות בכבוד תורתו של אדם גדול מאד כמו הגר"ג נדל זי"ע אתה מודה, וכבר רמז כאן אחד החכמים על הסתירה הפנימית הזו שבדבריך. אלא שגם בזה יש להעיר: שנותיו האחרונות של הגרג"נ אינן צריכות לימודי זכות מפיהם של כל מיני בעלי "משקפיים זכים" בעיניי עצמם. "תרי ר' גדליה" הם הפנים השונות של אישיותו הכבירה שהתאחדו והיו לבשר אחד, הם לא היוו סתירה מאחד על השני, כ"א אדרבה הם יצרו את הגדלות הייחודית שלו שהיתה גבוה מעל גבוה. מה שנראה בעינינו הקטנות כסתירות בבניינם של גדולי החכמים, לפום קושטא הן המהוות את יקר תפארת גדולתם ושלמותם. וד"א, גם לפני פטירת הרבנית, הוא לאו דווקא צעד בתלם שהיו מקובל על משקפיך הזכות.
עם זאת, גם אדם גדול מאד, אם דעתו בעניין פלוני חריגה בייחס לשאר גדולי החכמים, הסברא נותנת שלא נלך אחר דעתו, ואין הדבר מפחית מגדולתו.

לא ברור לי מה האינטרס שלך להכחיש את הידוע שהגרג"נ שינה שיטתו בשנותיו האחרונות.
מ"מ, מהו שכתבת שגם לפני פטירת הרבנית הוא לא צעד בתלם וכו'?

אפשר
הודעות: 999
הצטרף: א' דצמבר 04, 2016 9:08 pm

Re: הרב שמואל ברוך שולמן זצ"ל <זיוף היסטורי>

הודעהעל ידי אפשר » ב' מרץ 20, 2017 9:33 am

איש_ספר כתב:הרב אפשר. לרוב דבריך הגיוניים ומקוריים, אבל כאן אתה דואה על כנפי מליצות נבובות וגוזמאות מתמיהות, באופן שלא מאפשר דיון אמיתי.
בחושיך הדקים אתה קובע שהשכינה מייללת כתוצאה מפעליו של הרב קוק, ומה שאתה מכנה חורבן, גם אותו אתה זוקף לזכותו של הרב קוק. וכל זה בלי שום נימוק או הסבר, סתם תחושות בטן. אולי צריך להזכיר שמליצות נבובות וגזמנות פראית כשהם נאמרים בשבחו של אדם, הן סרות טעם אך כשהם משמשים לגנותו, הרי זה עוון פלילי, ועכו"כ בת"ח וצדיק.

ודור רביעי ישובו הנה, אבל מה באת להגיד מלבד 'גם אני כאן', הרי נימקנו דברינו להדיא, ולמה מליצה אחת צריך להוציאך מדעתך. בכ"א לו יהא שאני חוזר כתוכי על דברי רבותי איזה עוון פלילי יש לי, והרב פרנקל אתמול דיבר דברי חוצפה, [ולמזלו שהייתי על הטלפון בשיחה ארוכה, ותוך כדי הגבתי, ולכן כל תגובותי הוכרחו להיות נטולי רגש], הוא אשר אמונת חכמים נר לגרליו בכל אתרא הדין, הוכיח שרק אמונת חכמיו ראויה, ולי, שיש לי חכמים טובים מחכמיו וספריו, אמר שכדאי לי להחליפם, וחבל להיתלות בחלושות כאלו. יסכר פיו.
בכ"א דרכי באתרא הדין אינו לטחון קמח טחון, אלא להעיר ולהאיר על נקודות חדשות או מפוספסות, וכאן אני כבר טוחן את קמח עצמי. אין לי שום בעיה עם עצמי או עם שיטותי ואיני נזקק כלל לחדדם. הרי זה שיש מזרחי חי ובועט [אוהו בועט], היא עובדא, וזה שפריו הבאושים הגיעו גם לפתחי בית מדרשינו הוא גם עובדא. הן מצד גרים הקשים כספחת לישראל, והן מצד החכמים הגולשים על גלי האסימונים שפתאום נופלים להם באמצע ימיהם מגלי הרשת הארור, [והתחיל ע"ז אשכול סמוך], ולכן מה תקותי ותוחלתי, האם בכמה תגובות יצא פסיק תועלת, אני סתם מצריד עצמי לדעת. מתחילה לא רציתי אלא ליתן ביטוי לדעה שתופסת בראשם של ציבור גדול וחשוב אשר אין להם דריסת רגל במקומות כאלו, וממילא כמעט לא זכתה לבמה, עד כמה שידוע לי מאז שאני פה. ולכן אענה תשובה קצרה, אקוה שגם קולעת, וביותר אני תפילה שיתקיים בי, ואחר אחדל, כי נלאיתי.
לענ"ד אין כאן ויכוח עובדתית, ואם ישנו אין רצוני ליקח חלק בו, הרגשתי שיש כאן דיון הלכתי גרידא, והוא במי שתברר שמעשיו היו להחטיא את הציבור מה דינו. אז בקצרה, לענ"ד אין תנאי שצריך להיות חוטא ומחטיא, די להיות מחטיא, ואף אם אתה בעצמך צדיק עצם ההחטאה שומט ממך ההגדרה הזאת. ולכן אם אנחנו קובעים עובדתית והסטורית שר' קוק אחראי לבנו ר' צבי יהודה, וממילא לשאר מרעין דאתי מיניה, עד רבני צוהר, ורבנים כמו רבינוביץ, ההוא מאפרת, סתיו, ועוד ועוד כמה בישי בישין, שלאחרונה כבר שלחו ידם לריפורם ועוד, א"כ הוא בגדר מחטיא [ומעולם לא שמעתי, או עכ"פ לא ראיתי להאמין, שתלמידי ר' קוק או תלמידיו שינו, או עשו איזו פרסה לדרכו ומשנתו, וגם המזרחי לא אוחז כך]. והן אמנם יתכן והוא עצמו רק זז מילימטר, בידקא דמיא כיון דרווח רווח, די בסטייה קלה בתחילת הדרך, ממש פניה טיפטונת, שמכוחה נמצא אותך בצד השני של העולם אחרי מאה שנה, [ודו"ק ותשכח שזה היה בעית ברלנד, בתחילה היה צדיק, אבל היה די בשיגעון קל להגיע לכל נפלאותיו ונוראותיו].
ובכן מה היתה דרגתו המדוייקת של ר' קוק בתורה ויר"ש, אני לא נכנס לזה כלל [וכבר שמעתי פעם דיבורים ע"ז מהגרדצ"ה], וזה גם לא מעניין אותי כ"כ כמו שלא מעניין אותי דרגתם בתורה ויר"ש המדוייקת של עוד הרבה רבנים [יש בזה עניין צדדי, ואכ"מ] , ויתכן והיתה דרגתו בתורה בגדר חד בדרא או בגדר רב ליטאי רגיל, וכן ביר"ש. מה שנוגע אלי היום הוא דרכו הציבורית ודרכו החינוכית, ודרכו להושיט יד לפושעים באופן שהם משכו אותו, ולא הוא משך אותם, ושאר התערבויות, פשרות, נתינת לגיטמציה, ועל כולם דיעות מעוותות, שעליהם ועל תולדותיהם כיו"ב, היום אנו צריכים לבכות בכיה לדורות על כל עקירת התורה שהם עוקרים מידי יום ביומו.
וכבר מילתי אמורה, מי שמתבונן באמת, ועדיין מגדף את החבד"י, ואילו בר' קוק רואה קדוש וצדיק, אינו אלא מרמה עצמו לדעת. חב"ד בסה"כ העמיד אולי חבורה של ליצים, והן אמנם בעיותיהם אכן נוגעות באמונה וכמה מצוות מעשיות, [וסתם צ"ע שבפרשת ברלנד כל תוקפי חב"ד נאלמו דום, כאשר אין חולק שהנזק שלו פי כמה, אך אפשר שהוא מתחילה לא מוכר כמנהיג, לא רק מפני הכמות, אלא שמלבד חסידיו אין אחד שראה בו אדם רציני], מכ"מ הרבי מחב"ד עצמו היה לו סדר היום, ועבודה עצמית לא פחות מר' קוק, [ואדרבה העבודה העצמית שלו לא זכה להכרה כלל אצלינו ואכמ"ל]. ואם אנו מרשים לומר עליו שהוא משובש רשע כו' אז אעכו"כ אצל ר' קוק, שתוצאות מעשיו המה חילון גמור, למחצה, לשליש, ולרביע [בכמות ואיכות], של חלקים עצומים מהציבור.
אצלי ואצל רבותי זה היה מספיק להוריד התוארים מאדם שהוא באמת צדיק וישר, אם אצלך לא, אז יפה, יש לנו דיון הלכתי. אלא מאי אתה סבור, שר' קוק לא אחראי על בנו ולא אחראי על כל הקלקול והרפש שמשתלשל ממנו, [בערך מה שתוכ"ד היה סבור], אז שיבוסם לך, בויכוח כזה איני נכנס.
והנה המקום הזה הוא רשות הרבים, ויש בינינו כמה חבדי"ם וכמה מזרחניקיס, ואם תבקרו כאן, אצריך לבקש סליחתכם, הראשון לא ידעתי שאגיע לידי כך, ואם הייתי יודע אולי הייתי שוקל את הצורך לפרסם דבריי ברה"ר, והייתי שותק [אם כי איני בטוח, ואכ"מ], אבל העיקר אין כוונתי לפגוע בכם, הן אמנם מפתכם לא אוכל לאכול, ואת בתכם לא אוכל ליקח, אבל אוהבכם אנכי בלב ונפש, כי גם אתם כמוני קשורים בחבל נחלתו נשמת אלוק ממעל, אבל מכ"מ אלו הם משנת רבותי ושיטותינו, ואתם תדבקו בשיטתכם ושיטת רבכם, ותן לזעפכם לצוף מעל ראשי, כי ככם כמוני תוכלו גם להצליף בי את משנתכם, וכל היהודים ילכו איש בשם רבותיו, אבל בסה"כ אנחנו כולנו בשם ה' אלוקינו לעולם ועד.

אפשר
הודעות: 999
הצטרף: א' דצמבר 04, 2016 9:08 pm

Re: הרב שמואל ברוך שולמן זצ"ל <זיוף היסטורי>

הודעהעל ידי אפשר » ב' מרץ 20, 2017 9:36 am

שש ושמח כתב:
פרנקל תאומים כתב:נ"ב:
השבח לה' שלפחות בכבוד תורתו של אדם גדול מאד כמו הגר"ג נדל זי"ע אתה מודה, וכבר רמז כאן אחד החכמים על הסתירה הפנימית הזו שבדבריך. אלא שגם בזה יש להעיר: שנותיו האחרונות של הגרג"נ אינן צריכות לימודי זכות מפיהם של כל מיני בעלי "משקפיים זכים" בעיניי עצמם. "תרי ר' גדליה" הם הפנים השונות של אישיותו הכבירה שהתאחדו והיו לבשר אחד, הם לא היוו סתירה מאחד על השני, כ"א אדרבה הם יצרו את הגדלות הייחודית שלו שהיתה גבוה מעל גבוה. מה שנראה בעינינו הקטנות כסתירות בבניינם של גדולי החכמים, לפום קושטא הן המהוות את יקר תפארת גדולתם ושלמותם. וד"א, גם לפני פטירת הרבנית, הוא לאו דווקא צעד בתלם שהיו מקובל על משקפיך הזכות.
עם זאת, גם אדם גדול מאד, אם דעתו בעניין פלוני חריגה בייחס לשאר גדולי החכמים, הסברא נותנת שלא נלך אחר דעתו, ואין הדבר מפחית מגדולתו.

לא ברור לי מה האינטרס שלך להכחיש את הידוע שהגרג"נ שינה שיטתו בשנותיו האחרונות.
מ"מ, מהו שכתבת שגם לפני פטירת הרבנית הוא לא צעד בתלם וכו'?

ג"א מצטרף לכך שמדברי הרב פרנקל מוכח שלא נגע ולא פגע מלדעת רבע רבעי הסוגיא הזאת, וכבר חשבתי שללמד יצא על שאר דבריו דכאן, ומי יודע באיזה כתבים מצא דבריו אלו.

סמל אישי של המשתמש
איש_ספר
מנהל האתר
הודעות: 15515
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 11:46 pm

Re: הרב שמואל ברוך שולמן זצ"ל <זיוף היסטורי>

הודעהעל ידי איש_ספר » ב' מרץ 20, 2017 9:58 am

אפשר כתב:
איש_ספר כתב:הרב אפשר. לרוב דבריך הגיוניים ומקוריים, אבל כאן אתה דואה על כנפי מליצות נבובות וגוזמאות מתמיהות, באופן שלא מאפשר דיון אמיתי.
בחושיך הדקים אתה קובע שהשכינה מייללת כתוצאה מפעליו של הרב קוק, ומה שאתה מכנה חורבן, גם אותו אתה זוקף לזכותו של הרב קוק. וכל זה בלי שום נימוק או הסבר, סתם תחושות בטן. אולי צריך להזכיר שמליצות נבובות וגזמנות פראית כשהם נאמרים בשבחו של אדם, הן סרות טעם אך כשהם משמשים לגנותו, הרי זה עוון פלילי, ועכו"כ בת"ח וצדיק.

ודור רביעי ישובו הנה, אבל מה באת להגיד מלבד 'גם אני כאן', הרי נימקנו דברינו להדיא, ולמה מליצה אחת צריך להוציאך מדעתך.

באמת שלא באתי לומר הרבה מעבר לזה, מלבד ג"א מצטרף למחאה על בזיון ת"ח. לא שאני סומא ולא שאיני יודע הדברים הזרים והמשונים, אבל הדיבורים שלך הם מוגזמים. הקשר שאתה קושר בין הרב קוק לבין יובל שרלו ושות' אין לו על מה שיסמוך כלל. וכמדומה שבפרט זה אינך מכיר את המפה כלל. (צא ולמד שעיקר חורבן היהדות מסתמן מכיוון של אנשי ישיבת הגוש וכל הנלווים אליהם, וראה בעינך שהרב קוק ומשנתו אינו תופס מקום אצלם כלל במידה מרכזית, לכל היותר הם מעיינים בו כפי שהם מעיינים בשאר ספרי "מחשבת ישראל", ואם הם לא תולים עיניהם אליו איך תתלה אתה סרחונם בו? ולאידך גיסא מגמת החיזוק המכונה חרדליו"ת של שמירת מצוות בדקדקנות וברצינות, מגיעה מחוגים הרואים ברב קוק מורה דרכם הלא דבר הוא?! ואם יש נבל התולה את הפקרותו ברבי מאיזביצא, האם יש ללמוד מכך שהיה נבל כמותו? אני רחוק מלחשוב שהניתוח שלי מספק בסוגיא רחבה כזו, אבל בטח ובטח שהגוזמאות שלך לא רציניות. ואחתום באנקדוטה אחת, לפני איזה שנים שוחחתי עם אחד מגאוני הדור הידוע בדעותיו הקיצוניות, הזכרתי בשיחה בדרך אגב את ר' אריה לווין, הפטיר הלה: ר' אריה לווין?! היה איש רע לב! אמרתי, מילא הייתם אומרים, קוקניק, משומד, מין, אבל רע לב?! אדם שחיבק מצורעים שאיבריהם מתפרקים, תקרא לו רע לב?! על המשך השיחה אוותר, לימים פגשתי את אחיו ושאלתי אותו, איך אחיך מדבר שטויות כילד? השיב הלה, אחי סבור שאנחנו עדין במצב מלחמה ובמלחמה, למען המטרה, פוגעים בחפים מפשע. שיהיה. עכ"פ מני אז הבנתי שההגדרות שלו על אישים ברי פלוגתא שלו שוות לכפרות. ובכן, המלחמה מול הרב קוק תמה, האסון המתרחש על היהדות הנאמנה בטח לא מגיע מחוגים הנושאים את שמו על שפתם, אלא ממקומות אחרים לחלוטין וכידוע. ומשכך, גם התירוץ הזה כבר לא יושיענו.

אפשר
הודעות: 999
הצטרף: א' דצמבר 04, 2016 9:08 pm

Re: הרב שמואל ברוך שולמן זצ"ל <זיוף היסטורי>

הודעהעל ידי אפשר » ב' מרץ 20, 2017 10:03 am

איש_ספר כתב:
אפשר כתב:
איש_ספר כתב:הרב אפשר. לרוב דבריך הגיוניים ומקוריים, אבל כאן אתה דואה על כנפי מליצות נבובות וגוזמאות מתמיהות, באופן שלא מאפשר דיון אמיתי.
בחושיך הדקים אתה קובע שהשכינה מייללת כתוצאה מפעליו של הרב קוק, ומה שאתה מכנה חורבן, גם אותו אתה זוקף לזכותו של הרב קוק. וכל זה בלי שום נימוק או הסבר, סתם תחושות בטן. אולי צריך להזכיר שמליצות נבובות וגזמנות פראית כשהם נאמרים בשבחו של אדם, הן סרות טעם אך כשהם משמשים לגנותו, הרי זה עוון פלילי, ועכו"כ בת"ח וצדיק.

ודור רביעי ישובו הנה, אבל מה באת להגיד מלבד 'גם אני כאן', הרי נימקנו דברינו להדיא, ולמה מליצה אחת צריך להוציאך מדעתך.

באמת שלא באתי לומר הרבה מעבר לזה, מלבד ג"א מצטרף למחאה על בזיון ת"ח. לא שאני סומא ולא שאיני יודע הדברים הזרים והמשונים, אבל הדיבורים שלך הם מוגזמים. הקשר שאתה קושר בין הרב קוק לבין יובל שרלו ושות' אין לו על מה שיסמוך כלל. וכמדומה שבפרט זה אינך מכיר את המפה כלל. (צא ולמד שעיקר חורבן היהדות מסתמן מכיוון של אנשי ישיבת הגוש וכל הנלווים אליהם, וראה בעינך שהרב קוק ומשנתו אינו תופס מקום אצלם כלל במידה מרכזית, לכל היותר הם מעיינים בו כפי שהם מעיינים בשאר ספרי "מחשבת ישראל", ואם הם לא תולים עיניהם אליו איך תתלה אתה סרחונם בו? ולאידך גיסא מגמת החיזוק המכונה חרדליו"ת של שמירת מצוות בדקדקנות וברצינות, מגיעה מחוגים הרואים ברב קוק מורה דרכם הלא דבר הוא?! ואם יש נבל התולה את הפקרותו ברבי מאיזביצא, האם יש ללמוד מכך שהיה נבל כמותו? אני רחוק מלחשוב שהניתוח שלי מספק בסוגיא רחבה כזו, אבל בטח ובטח שהגוזמאות שלך לא רציניות. ואחתום באנקדוטה אחת, לפני איזה שנים שוחחתי עם אחד מגאוני הדור הידוע בדעותיו הקיצוניות, הזכרתי בשיחה בדרך אגב את ר' אריה לווין, הפטיר הלה: ר' אריה לווין?! היה איש רע לב! אמרתי, מילא הייתם אומרים, קוקניק, משומד, מין, רע לב?! אדם שחיבק מצורעים שאיבריהם מתפרקים, תקרא לו רע לב?! על המשך השיחה אוותר, לימים פגשתי את אחיו ושאלתי אותו, איך אחיך מדבר שטויות כילד? השיב הלה, אחי סבור שאנחנו עדין במצב מלחמה ובמלחמה, למען המטרה, פוגעים בחפים מפשע, שיהיה. עכ"פ מני אז הבנתי שההגדרות שלו על אישים ברי פלוגתא שלו שוות לכפרות. ובכן, המלחמה מול הרב קוק תמה, האסון המתרחש על היהדות הנאמנה בטח לא מגיע מחוגים הנושאים את שמו על שפתם, אלא ממקומות אחרים לחלוטין וכידוע. ומשכך, גם התירוץ הזה כבר לא יושיענו.

להבין בדברינו כמו אותו גדול הוא השוואה מופקרת, אני בסה"כ אמרתי שר' קוק התחיל בידקא דמיא, חור קטן בספינה מפליגה, זה הוליד תולדות, ותולדות תולדותיהן כו', עד ששרלו היום קם על יוצרו, מה זה מעניין אם הוא כן תולה משנתו על ר' קוק או לא, השאלה איך הגענו לכזה סוג יהדות שלא היתה קיימת מלפנים. והחרדלים יוכיחו לכל דברינו, הרי זה סוג תנועה די חדשה, אבל אחרי שראו הקלקולים וההיסחפות של המזרחי הכללי, הרימו יד ואמרו די, עד כאן. ואמנם עדיין לא יצאו יד"ח ואכמ"ל.

פרנקל תאומים
הודעות: 4426
הצטרף: ב' יולי 04, 2016 5:26 pm

Re: הרב שמואל ברוך שולמן זצ"ל <זיוף היסטורי>

הודעהעל ידי פרנקל תאומים » ג' מרץ 21, 2017 1:29 pm

שש ושמח כתב:
פרנקל תאומים כתב:נ"ב:
השבח לה' שלפחות בכבוד תורתו של אדם גדול מאד כמו הגר"ג נדל זי"ע אתה מודה, וכבר רמז כאן אחד החכמים על הסתירה הפנימית הזו שבדבריך. אלא שגם בזה יש להעיר: שנותיו האחרונות של הגרג"נ אינן צריכות לימודי זכות מפיהם של כל מיני בעלי "משקפיים זכים" בעיניי עצמם. "תרי ר' גדליה" הם הפנים השונות של אישיותו הכבירה שהתאחדו והיו לבשר אחד, הם לא היוו סתירה מאחד על השני, כ"א אדרבה הם יצרו את הגדלות הייחודית שלו שהיתה גבוה מעל גבוה. מה שנראה בעינינו הקטנות כסתירות בבניינם של גדולי החכמים, לפום קושטא הן המהוות את יקר תפארת גדולתם ושלמותם. וד"א, גם לפני פטירת הרבנית, הוא לאו דווקא צעד בתלם שהיו מקובל על משקפיך הזכות.
עם זאת, גם אדם גדול מאד, אם דעתו בעניין פלוני חריגה בייחס לשאר גדולי החכמים, הסברא נותנת שלא נלך אחר דעתו, ואין הדבר מפחית מגדולתו.

לא ברור לי מה האינטרס שלך להכחיש את הידוע שהגרג"נ שינה שיטתו בשנותיו האחרונות.
מ"מ, מהו שכתבת שגם לפני פטירת הרבנית הוא לא צעד בתלם וכו'?

אין לי אינטרס כזה. פשוט לא הבנת את דבריי, בסה"כ התכוונתי לומר שגם קודם פטירתה של הרבנית, היה הג"ר גדליה זצ"ל עצמאי במידת מה.
דוגמא לאי צעידה בתלם של משקפיו הזכות של מאור עינינו הרב אפשר: על מי עוד מתלמידי החזו"א ידוע לך שהתגייס במלחמת השחרור היות שסבר דכך הדין נותן (ולבסוף ערק, שוב מפני דסבר שכך הדין נותן)? אתה חושב שהרב אפשר היה עושה כן? (הלא הרב אפשר לא למד חכמות חיצוניות ח"ו, ודעתו הינה דע"ת זכה כפי הנראה לעין כל באשכול זה).

פרנקל תאומים
הודעות: 4426
הצטרף: ב' יולי 04, 2016 5:26 pm

Re: הרב שמואל ברוך שולמן זצ"ל <זיוף היסטורי>

הודעהעל ידי פרנקל תאומים » ג' מרץ 21, 2017 2:04 pm

פרנצויז כתב:
פרנקל תאומים כתב:הג"ר גדליה זצוק"ל מלבד היותו דקדקן קיצוני בהלכה ואנטי ציוני מובהק, היה גם בוודאי גאון מקורי, הוא לא ראה את עצמו כפוף במיוחד ל"נורמות" המקובלות, כ"א עשה או למד את אשר ראה לנכון עפ"י דעת תורתו לעשות או ללמוד. אין לזה קשר עם "הזן המפדל"י" ושאר ירקות. לדוגמא הוא ראה לנכון לחשוש לדברי הרמב"ם לגבי עיסוק בפרנסה.

הג"ר גדליה נדל זצ"ל לא סבר ש"כולם" צריכים לעסוק בפרנסתם, אלא סבר ש"חלק מהאנשים" יכולים להיות שקועים בלימוד למרות העיסוק בפרנסה. וההנהגה שלו הפרטית איננה הוראה לרבים.

השאלה כמובן היא האם דרכו בעניין זה היתה חריגה או שמא לכולם היה ברור שזו הדרך המקובלת. תקן אותי אם אני טועה, אבל דומני שאף את ילדיו הדריך בדרך זו. כלומר דסבר שלכתחילה כל מי שאפשר לו כן (לעסוק בתורה ובצד זה להקדיש זמן גם לעסק פרנסתו) עליו לעשות כן. האין זאת?

ברוז
הודעות: 1671
הצטרף: ו' מאי 12, 2017 12:10 am

Re: הרב שמואל ברוך שולמן זצ"ל

הודעהעל ידי ברוז » א' דצמבר 17, 2017 6:34 pm

שיף כתב:
איש_ספר כתב:שלא להשאיר הגליון חלק.

שתי אחיות היו לו (מהידוע לי), אחת אשת ר' דב אטינגר (מח"ס פאר תחת אפר) ואחת אשת ר' דניאל ינובסקי.

ושני אחים היו ר' משה גדליה ור' יצחק מרדכי
בניו של ר' מנחם ישראל, [שהיה כנראה בנו של רבי משה גדליה - חתן רבי יצחק פרידמן ממזריטש http://forum.otzar.org/forums/viewtopic ... 9F#p239093]

חזרה לתחילת האשכול:
כאן על אח נוסף רבי יעקב חיים שולמן, לפי עדותו של הגרי"י וכטפויגל, היה דיין בבריסק בבי"ד של הגר"ח !
קבצים מצורפים
שולמן יעקב חיים.pdf
(733.08 KiB) הורד 163 פעמים

שיף
הודעות: 2672
הצטרף: ב' דצמבר 31, 2012 11:21 pm

Re: הרב שמואל ברוך שולמן זצ"ל

הודעהעל ידי שיף » א' דצמבר 17, 2017 11:59 pm

ברוז כתב:
שיף כתב:
איש_ספר כתב:שלא להשאיר הגליון חלק.

שתי אחיות היו לו (מהידוע לי), אחת אשת ר' דב אטינגר (מח"ס פאר תחת אפר) ואחת אשת ר' דניאל ינובסקי.

ושני אחים היו ר' משה גדליה ור' יצחק מרדכי
בניו של ר' מנחם ישראל, [שהיה כנראה בנו של רבי משה גדליה - חתן רבי יצחק פרידמן ממזריטש http://forum.otzar.org/forums/viewtopic ... 9F#p239093]

חזרה לתחילת האשכול:
כאן על אח נוסף רבי יעקב חיים שולמן, לפי עדותו של הגרי"י וכטפויגל, היה דיין בבריסק בבי"ד של הגר"ח !

שם כתוב שהיה רבי יעקב חיים בן רבי משה גדליה ואילו רבי שמואל ברוך היה בנו של רבי מנחם ישראל

סמל אישי של המשתמש
חלמישצור
הודעות: 2513
הצטרף: ב' יולי 04, 2016 11:55 am
שם מלא: צוריאל חלמיש

Re: הרב שמואל ברוך שולמן זצ"ל <זיוף היסטורי>

הודעהעל ידי חלמישצור » ד' אפריל 11, 2018 2:38 pm

עוד איזה זיוף היסטורי קצר-טווח בשמו, שרש"ב שולמן מיהר להכחישו במכתב לעיתון (http://jpress.org.il/Olive/APA/NLI_heb/ ... k=EA3CD932). תשובת הראי"ה קוק שמזכיר כאן רש"ב - בעניין איסור משחק כדורגל בשבת - נדפסה בשו"ת אורח משפט, סי' קנב.


חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 116 אורחים