עמוד 12 מתוך 29

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

פורסם: ב' אוגוסט 13, 2018 4:10 pm
על ידי לענין
אכן המאמר מלא דברים נפלאים, מחכים בתוה''ק ומחזק ביראת שמים [בעה''י קראתיו אתמול בנשימה אחת, ונתעוררתי מחמתו לדברים הרבה].

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

פורסם: ב' אוגוסט 13, 2018 4:34 pm
על ידי משולש
אשמח לשמוע עוד על הכיסוי הלבן שעל ראשו, מה המקור, ומה נהגו שאר מתפללי המניין.
בתודה מראש.

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

פורסם: ב' אוגוסט 13, 2018 5:34 pm
על ידי ידידיה
משולש כתב:אשמח לשמוע עוד על הכיסוי הלבן שעל ראשו, מה המקור, ומה נהגו שאר מתפללי המניין.
בתודה מראש.

לשון המטה אפרים:

מי שצריך לילך לבית הכיסא ליפנות, לא ילך לבוש בקיטול וצריך לפושטו מעליו, מאחר שהוא בגד מיוחד לתפילה (ט"ז סימן כא). אבל אם אין צריך לגדולים, רק לקטנים להשתין לבד, נראה שמותר. ואף אם נכנס לבית הכיסא קבוע להשתין מיושב, אין צריך לפושטו. גם אין נוהגין לפשוט הכובע לבן שבראשו

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

פורסם: ב' אוגוסט 13, 2018 5:44 pm
על ידי מעט דבש

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

פורסם: ב' אוגוסט 13, 2018 6:18 pm
על ידי דעת_האברך
האם הרב בירך על תפילין של ראש?

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

פורסם: ב' אוגוסט 13, 2018 6:22 pm
על ידי סעדיה
דעת_האברך כתב:האם הרב בירך על תפילין של ראש?

העידו שלא בירך על תפילין בכלל.

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

פורסם: ב' אוגוסט 13, 2018 6:25 pm
על ידי אוצר החכמה
???

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

פורסם: ב' אוגוסט 13, 2018 6:44 pm
על ידי עתניאל בן קנז
תודה רבה לכל המעלים.
היה לתועלת מרובה ללמוד מדרכיו.

יש איזה נקודה שקצת הפריעה לי, ואולי יהיו מן התלמידים שיבארו הענין.
מצד א' הרב מוצג שהיו דקדוקי והידורי ההלכה נר לרגלו, וגם בהרבה דברים יותר מהמקובל אצל אחרים, רבים וטובים. ומסתמא גם מה שראה אצל רבותיו.

ומאידך מועלה על נס את דביקותו מרבותיו, שהנהגותיהם היו לפניו.
וכדוגמא שסיכך את סוכתו בפלפונים, למרות שפשטות השו"ע ונו"כ שראוי להחמיר ולאסור. וזאת ע"פ מה שראה כן אצל רבותיו נקיי הדעת שבירושלים.

כיצד ילכו שני הדברים יחדיו? האם דין החומרא בסוכה פחותה מתפילין, או ציצית וכדו'?

אני מניח שחסר לי איזה 'פרט' בהבנת השקפתו. ונקוה שיהיה כאן איזה מן התלמידים שיוכל לחדד את הדברים.

בתודה.

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

פורסם: ב' אוגוסט 13, 2018 6:50 pm
על ידי סעדיה

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

פורסם: ב' אוגוסט 13, 2018 9:19 pm
על ידי פרי יהושע
עתניאל בן קנז כתב:תודה רבה לכל המעלים.
היה לתועלת מרובה ללמוד מדרכיו.

יש איזה נקודה שקצת הפריעה לי, ואולי יהיו מן התלמידים שיבארו הענין.
מצד א' הרב מוצג שהיו דקדוקי והידורי ההלכה נר לרגלו, וגם בהרבה דברים יותר מהמקובל אצל אחרים, רבים וטובים. ומסתמא גם מה שראה אצל רבותיו.

ומאידך מועלה על נס את דביקותו מרבותיו, שהנהגותיהם היו לפניו.
וכדוגמא שסיכך את סוכתו בפלפונים, למרות שפשטות השו"ע ונו"כ שראוי להחמיר ולאסור. וזאת ע"פ מה שראה כן אצל רבותיו נקיי הדעת שבירושלים.

כיצד ילכו שני הדברים יחדיו? האם דין החומרא בסוכה פחותה מתפילין, או ציצית וכדו'?

אני מניח שחסר לי איזה 'פרט' בהבנת השקפתו. ונקוה שיהיה כאן איזה מן התלמידים שיוכל לחדד את הדברים.

בתודה.

שאלה יפה שאל מר ואף אני חשבתי על כך היום, מצד שני היה תופס המנהג ירושלים הנהוג מדורי דורות ואינו מוכן לעזבו, למען איזה חומרא יתירה, כי כך היה המנהג, וזה בדברים דרבנן שבאמת תלויים במנהג, וגם שמסתמא אנשי ירושלים המדקדקים כבר הביאו בחשבון את כל מה שיש לדון והכריעו כך, (אבל באמת לגבי הפלאפונים ומה שאמר על הגרי"ש שמא הנכדים שינו, מעובדא ידענא דלא כן הוא, והוא בעצמו היה ניחא ליה בקני סוף לא מחוברים שהתחיל לסכך בהם אולי בעשור או יותר שנותיו האחרונות והעדיף אותם, בסברו שהם המהודרים ביותר), ומצד שני בהידורים למעלה בקודש בדברים שאינם קשורים אצלו למנהג, ראה להוסיף כיד המוסיף והידר במידת היכולת, ואין בזה סתירה, כי המנהג יפה אצלו וחביב מהכל, אבל הידור בדבר שאין שייך בו מנהג, כל המוסיף מוסיפים לו, וגם זאת ראה אצל רבותיו.

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

פורסם: ב' אוגוסט 13, 2018 9:29 pm
על ידי פרי יהושע
משולש כתב:אשמח לשמוע עוד על הכיסוי הלבן שעל ראשו, מה המקור, ומה נהגו שאר מתפללי המניין.
בתודה מראש.

יש עוד שנהגו בכיפה לבנה, ובשנה אחרונה ראיתיו והוא יושב ומתנענע בכיסאו עיניו עצומות ופניו מאירים כפני מלאך, ונגשתי אליו ואיחלתי לו ולחץ ידי בחום ופניו טובים ומחייכים אשרי עין ראתהו עובד עבודה תמה ככהן הגדול ביוה"כ ובנשיאת כפים בנעילה היה ממש מתעלה עד שמי שמים וכולם היו נקבצים באים לשם מכל הסביבה למעמד נשגב זה, והוא עצמו עד השנה האחרונה היה מקריא (לפעמים) לכהנים בתחנונים ובבכי, וכל אלה חסרנו עכשיו לעולם.
ואגב בנוגע לענייני אשכנז והרב זצ"ל, הרבה פעמים ביקש תנ"ך או מחזור בגרמנית לראות איך תירגמו שם מילה לגרמנית היהודית שם, משום שהיא שפת אימו כך אמר.

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

פורסם: ב' אוגוסט 13, 2018 9:58 pm
על ידי משולש
ידידיה כתב:
משולש כתב:אשמח לשמוע עוד על הכיסוי הלבן שעל ראשו, מה המקור, ומה נהגו שאר מתפללי המניין.
בתודה מראש.

לשון המטה אפרים:

מי שצריך לילך לבית הכיסא ליפנות, לא ילך לבוש בקיטול וצריך לפושטו מעליו, מאחר שהוא בגד מיוחד לתפילה (ט"ז סימן כא). אבל אם אין צריך לגדולים, רק לקטנים להשתין לבד, נראה שמותר. ואף אם נכנס לבית הכיסא קבוע להשתין מיושב, אין צריך לפושטו. גם אין נוהגין לפשוט הכובע לבן שבראשו

רציתי לדעת האם המקור הוא בגלל המנהג או בגלל עניין קבלי. (כי בספרי המנהגים למיטב זכרוני לא מופיע על מכנסיים וגרביים לבנות).

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

פורסם: ב' אוגוסט 13, 2018 10:04 pm
על ידי פרי יהושע
קבלי כפה"נ

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

פורסם: ג' אוגוסט 14, 2018 2:19 am
על ידי איש_ספר
סעדיה כתב:
דעת_האברך כתב:האם הרב בירך על תפילין של ראש?

העידו שלא בירך על תפילין בכלל.

גם בשנים שבירך לא בירך על תפש"ר וכך הנהיג את יו"ח.

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

פורסם: ג' אוגוסט 14, 2018 2:30 am
על ידי איש_ספר
עתניאל בן קנז כתב:תודה רבה לכל המעלים.
היה לתועלת מרובה ללמוד מדרכיו.

יש איזה נקודה שקצת הפריעה לי, ואולי יהיו מן התלמידים שיבארו הענין.
מצד א' הרב מוצג שהיו דקדוקי והידורי ההלכה נר לרגלו, וגם בהרבה דברים יותר מהמקובל אצל אחרים, רבים וטובים. ומסתמא גם מה שראה אצל רבותיו.

ומאידך מועלה על נס את דביקותו מרבותיו, שהנהגותיהם היו לפניו.
וכדוגמא שסיכך את סוכתו בפלפונים, למרות שפשטות השו"ע ונו"כ שראוי להחמיר ולאסור. וזאת ע"פ מה שראה כן אצל רבותיו נקיי הדעת שבירושלים.

כיצד ילכו שני הדברים יחדיו? האם דין החומרא בסוכה פחותה מתפילין, או ציצית וכדו'?

אני מניח שחסר לי איזה 'פרט' בהבנת השקפתו. ונקוה שיהיה כאן איזה מן התלמידים שיוכל לחדד את הדברים.

בתודה.

העקרונות שבהנהגתו באמת מורכבים ולא פשוטים אבל במקרה הזה אני לא רואה שאלה כלל. בשו"ע כותב שנהגו שלא לסכך באותם נסרים אע"פ שאין בהם ד'. ואילו באר"י נהגו לסכך בהם. אשכנזים ואף ספרדים. וזה לך האות שגם הגרע"י שחרט על דגלו כל אשר יאמר לכם יוסף וכו', כתב (יבי"ע ח"ד סי' מט ועוד) שאין לערער על הנוהגים כך. (וכידוע מש"כ הרבה אחרונים שבזהמ"ז שאין עושים תקרה מנסרים, אפשר שבטל טעם המנהג של הנמנעים).

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

פורסם: ג' אוגוסט 14, 2018 3:02 am
על ידי איש_ספר
פרי יהושע כתב:
משולש כתב:אשמח לשמוע עוד על הכיסוי הלבן שעל ראשו, מה המקור, ומה נהגו שאר מתפללי המניין.
בתודה מראש.

יש עוד שנהגו בכיפה לבנה

מלבד ר"ש בודנהיימר זצ"ל מבני אשכנז (שנלב"ע ככה"נ לפני שהרב פר"י התקרב לרב זצ"ל) אין במנין לובשי כיפה לבנה מלבד ג' אנשים. ובכלל חיקויו בדברים חיצונים היה מופרך לגמרי בסביבתו.


בענין הסתייעותו בתרגומים אשכנזים, לא היה זה משום חיבתו לשפת אמו, אלא משום דרכו להעזר בכל דבר שיכול למצוא בו תועלת... וכיון שידע גרמנית במידה ידועה, בשל מוצאו (שכן בלטביה דיברו גרמנית כידוע), לפיכך כאשר היה מתקשה בביאור איזה מילה, היה מבקש להסתייע שם. והיה מספר על מהרי"ץ דושינסקי ששמע משמשו שהיה לו תרגום אשכנזי של רמ"ד במקום מוצנע, וכשהגיע לתיבה שלא היתה נהירה לו היה מציץ שם...וכן עזה"ד לא נמנע לעיין גם בתרגום של יהואש באידיש...

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

פורסם: ג' אוגוסט 14, 2018 7:26 am
על ידי אוצר החכמה
מה שאיני מבין אם כך זה אם לא חשש לעוד שיטות כדי לצאת את המצווה דאורייתא של תפילין שאינו יוצא כל ימיו למה נמנע לברך על התפילין כמו שכתבו כאן וחשש לברכה לבטלה שבפשטות אינה אלא דרבנן ומבטל בזה תקנת חכמים לברך על המצוות.

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

פורסם: ג' אוגוסט 14, 2018 7:34 am
על ידי דורשי יחודך
האם הרב זצ"ל יצ"ח הברכה על ידי שמיעתה מאחר שבלא"ה מברך?
ואם לא, מדוע, האם סבר עד כדי כך שגם אחרים לא צריכים לברך?

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

פורסם: ג' אוגוסט 14, 2018 8:26 am
על ידי איש_ספר
דורשי יחודך כתב:האם הרב זצ"ל יצ"ח הברכה על ידי שמיעתה מאחר שבלא"ה מברך?
ואם לא, מדוע, האם סבר עד כדי כך שגם אחרים לא צריכים לברך?

הקפיד לשומעה מאחרים, והיה ממתין ע"כ זמן רב, ובכל זאת אם לא היה מי שיברך, לא היה מברך בעצמו.

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

פורסם: ג' אוגוסט 14, 2018 8:47 am
על ידי סעדיה
איש_ספר כתב:
דורשי יחודך כתב:האם הרב זצ"ל יצ"ח הברכה על ידי שמיעתה מאחר שבלא"ה מברך?
ואם לא, מדוע, האם סבר עד כדי כך שגם אחרים לא צריכים לברך?

הקפיד לשומעה מאחרים, והיה ממתין ע"כ זמן רב, ובכל זאת אם לא היה מי שיברך, לא היה מברך בעצמו.

כששמע מאחרים, האם הוה ניח"ל לשמוע גם ברכת של ראש משום מהיות טוב, או לא?

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

פורסם: ג' אוגוסט 14, 2018 8:57 am
על ידי פרי יהושע
דורשי יחודך כתב:האם הרב זצ"ל יצ"ח הברכה על ידי שמיעתה מאחר שבלא"ה מברך?
ואם לא, מדוע, האם סבר עד כדי כך שגם אחרים לא צריכים לברך?

יצא מאחרים, ולפעמים אפי' הגיעו שתים ושלוש להוציאו, ולעשות להם נ"ר לא אמר שכבר אינו צריך.

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

פורסם: ג' אוגוסט 14, 2018 8:58 am
על ידי פרי יהושע
סעדיה כתב:
איש_ספר כתב:
דורשי יחודך כתב:האם הרב זצ"ל יצ"ח הברכה על ידי שמיעתה מאחר שבלא"ה מברך?
ואם לא, מדוע, האם סבר עד כדי כך שגם אחרים לא צריכים לברך?

הקפיד לשומעה מאחרים, והיה ממתין ע"כ זמן רב, ובכל זאת אם לא היה מי שיברך, לא היה מברך בעצמו.

כששמע מאחרים, האם הוה ניח"ל לשמוע גם ברכת של ראש משום מהיות טוב, או לא?

ממש לא

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

פורסם: ג' אוגוסט 14, 2018 2:53 pm
על ידי רוצה לעיין
דברי זכרון שנכתבו בלוח ההלכות והמנהגים לשנת תשע"ט שיצא לאור השבוע
אלון בכות נציבה, נר זיכרון לאיש אמנה כי אבד, ה"ה הגאון הגדול רבי שריה דבליצקי זצוק"ל אשר נשאנו - מתחילת יציאת הלוח לאור עולם - כאשר ישא האומן את היונק, וזיקק את דברינו, והרבה הערות שלח לנו מעצמו במשך השנים, מלבד מה שישבנו אצלו לבירורי דברים, הרבה מעות יש ואין לנו שולחני לפורטם. תנצב"ה.

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

פורסם: ג' אוגוסט 14, 2018 8:11 pm
על ידי פרי יהושע
איש_ספר כתב:
פרי יהושע כתב:
משולש כתב:אשמח לשמוע עוד על הכיסוי הלבן שעל ראשו, מה המקור, ומה נהגו שאר מתפללי המניין.
בתודה מראש.

יש עוד שנהגו בכיפה לבנה

מלבד ר"ש בודנהיימר זצ"ל מבני אשכנז (שנלב"ע ככה"נ לפני שהרב פר"י התקרב לרב זצ"ל) אין במנין לובשי כיפה לבנה מלבד ג' אנשים. ובכלל חיקויו בדברים חיצונים היה מופרך לגמרי בסביבתו.


בענין הסתייעותו בתרגומים אשכנזים, לא היה זה משום חיבתו לשפת אמו, אלא משום דרכו להעזר בכל דבר שיכול למצוא בו תועלת...

אולי אתה יודע טוב יותר ממה שהוא אמר לנו בעצמו.

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

פורסם: ג' אוגוסט 14, 2018 9:18 pm
על ידי איש_ספר
לפחות באשכול המוקדש לסבא אשתדל לשמור על סגנון הולם ומכבד.

אני כמובן לא ערב על כל ביטוי ומילה שאמר או לא אמר.
כאמור הסבא לא היה בורר באמצעים שיסייעו לו להבהיר תרגום מילה, פשר דבר, משמעות ביטוי, וכל כיו"ב. לצורך זה נעזר גם בתרגומים. עי' למשל חוקת עולם במאמרו על הערד אפיל הנזכר במהרי"ל שאוכלים אותו בעריו"כ לצנן הגוף, שיש שחשבו שהוא תפו"א ועוד. ("וכן תרגמו כמה ממתרגמי התורה לאשכנזית את הפסוק זכרנו את הדגה וכו'"). יתכן שבהזדמנות מסוימת התבטא גם באופ"א, אכן הצגת הדברים כאילו הזדקקותו לתרגומים היתה מחיבתו לשפת אמו, אינה נכונה וחוטאת לאמת.

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

פורסם: ד' אוגוסט 15, 2018 1:47 am
על ידי פרי יהושע
מעולם לא הצגתי שלא היה בזה תועלת לפעמים, רק ספרתי אנקדוטה מעניית כשלעצמה, וחשוב היה לי עכ"פ להציג פן אנושי מעניין ואופייני, כבר שבענו מאופן ההצגה של גדולים כאילו לא היו אנשים כלל, ולא כן הוא, וגם מרחיק, ומחטיא את המטרה, וזה רק קצה חוט, והאמת נכון שיש להיזהר כפליים בעיקר באשכול זה ממה שהיה שנוי בזוי ומשוקץ מאד אצלו דהיינו הסגנון הלא מכבד וכדברי אי"ס

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

פורסם: ד' אוגוסט 15, 2018 9:00 am
על ידי איש_ספר
אני מציע להשאיר את האג'נדות מכל הסוגים בצד, ולהשתדל לכתוב בצורה דייקנית ואחראית, ולא בנוסחאות כלאחר יד שיש בהם להטעות את הקורא.

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

פורסם: ד' אוגוסט 15, 2018 2:05 pm
על ידי פרי יהושע
אוצר החכמה כתב:מה שאיני מבין אם כך זה אם לא חשש לעוד שיטות כדי לצאת את המצווה דאורייתא של תפילין שאינו יוצא כל ימיו למה נמנע לברך על התפילין כמו שכתבו כאן וחשש לברכה לבטלה שבפשטות אינה אלא דרבנן ומבטל בזה תקנת חכמים לברך על המצוות.

הלא כלל ידוע הוא שסב"ל

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

פורסם: ד' אוגוסט 15, 2018 5:05 pm
על ידי שבטיישראל
פרי יהושע כתב:
משולש כתב:אשמח לשמוע עוד על הכיסוי הלבן שעל ראשו, מה המקור, ומה נהגו שאר מתפללי המניין.
בתודה מראש.

יש עוד שנהגו בכיפה לבנה


אכן, גם אבותיך הק' זיעועכי"א נהגו כן .....

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

פורסם: ד' אוגוסט 15, 2018 5:12 pm
על ידי אוצר החכמה
פרי יהושע כתב:
אוצר החכמה כתב:מה שאיני מבין אם כך זה אם לא חשש לעוד שיטות כדי לצאת את המצווה דאורייתא של תפילין שאינו יוצא כל ימיו למה נמנע לברך על התפילין כמו שכתבו כאן וחשש לברכה לבטלה שבפשטות אינה אלא דרבנן ומבטל בזה תקנת חכמים לברך על המצוות.

הלא כלל ידוע הוא שסב"ל


ספק ברכות אבל כאן הרי אינו ספק אלא חשש וחומרא.
אבל אחר שבעצם תמיד יצא מאחרים אין כ"כ תימה.

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

פורסם: ד' אוגוסט 15, 2018 6:00 pm
על ידי איש וילנא
אני שמעתי ממנו זצ"ל שהוא לא הקפיד על ניפוץ לשמה בציציות וכן פורסם בחוברת שיצאה עכשיו מפנקסו של ר' יוסף שוב שליט"א, ומדוע לא חשש לברך על ציצית ולחשוש דבעינן כל עשיותיו לשמה וכפי שביאר הגר"א את הסוברים דבעינן גם ניפוץ.

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

פורסם: ד' אוגוסט 15, 2018 7:34 pm
על ידי משולש
איש_ספר כתב: ובכלל חיקויו בדברים חיצונים היה מופרך לגמרי בסביבתו.

המנהג הנ"ל הוא מנהג בדיוק כמו שלבישת קיטל הוא מנהג (וכמו עוד הרבה מנהגים) ולא סתם "חיקוי".

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

פורסם: ד' אוגוסט 15, 2018 9:07 pm
על ידי בברכה המשולשת
משולש כתב:
איש_ספר כתב: ובכלל חיקויו בדברים חיצונים היה מופרך לגמרי בסביבתו.

המנהג הנ"ל הוא מנהג בדיוק כמו שלבישת קיטל הוא מנהג (וכמו עוד הרבה מנהגים) ולא סתם "חיקוי".


כמדומני שכוונת הרה"ג אי"ס לומר שמי שילבש אז כיפה לבנה רק כי מרן זצ"ל עשה כן ולא כי כך מנהגו מצד עצמו (אפילו אם זה היה מנהג אבות אבותיו) יהיה זה בגדר חיקוי ולא בגדר מנהג

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

פורסם: ד' אוגוסט 15, 2018 9:40 pm
על ידי עזריאל ברגר
פרי יהושע כתב:
אוצר החכמה כתב:מה שאיני מבין אם כך זה אם לא חשש לעוד שיטות כדי לצאת את המצווה דאורייתא של תפילין שאינו יוצא כל ימיו למה נמנע לברך על התפילין כמו שכתבו כאן וחשש לברכה לבטלה שבפשטות אינה אלא דרבנן ומבטל בזה תקנת חכמים לברך על המצוות.

הלא כלל ידוע הוא שסב"ל

עפ"ז לא היה לו לברך לישב בסוכה על סוכת הפלפונים!

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

פורסם: ד' אוגוסט 15, 2018 9:43 pm
על ידי איש וילנא
אין צד שלא יוצאים יד"ח בבלפונים. הנידון הוא מנהג בעלמא עיין שו"ע.

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

פורסם: ד' אוגוסט 15, 2018 9:50 pm
על ידי עזריאל ברגר
איש וילנא כתב:אין צד שלא יוצאים יד"ח בבלפונים. הנידון הוא מנהג בעלמא עיין שו"ע.

מקבל את התשובה.

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

פורסם: ד' אוגוסט 15, 2018 11:37 pm
על ידי יושב סתר
במוסף הנפלא שיצא ע"י יתד הובא דף עם קבלות של הרב וא' מהם הוא "לישון בכל יום שעתיים בצהרים".
שעתיים הם לכל הדעות שינת קבע. האם נהג בקומו לברך ברכות התורה כדעת הגר"א? [המ"ב כותב שהמברך לא הפסיד, דלא כהשו"ע].
או שמא החמיר מספק כמו בברכת התפילין?

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

פורסם: ה' אוגוסט 16, 2018 12:23 am
על ידי לענין
היה מכוין לצאת באהבת עולם [ותמהני על העולם שאין עושין כן, הדבר קרוב לחיוב!. כל יר''ש שישן בצהרים יכוין באהבת עולם, ויוסיף פסוקי תורה אחרי ערבית].

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

פורסם: ה' אוגוסט 16, 2018 1:45 am
על ידי איש_ספר
לענין כתב:היה מכוין לצאת באהבת עולם [ותמהני על העולם שאין עושין כן, הדבר קרוב לחיוב!. כל יר''ש שישן בצהרים יכוין באהבת עולם, ויוסיף פסוקי תורה אחרי ערבית].

והיה אומר מיד בסוף שמו"ע אחר הפסיעות אלו דברים שאין להם שיעור וכו'. (שלא לומר פסוקים בלילה) ובשבתות ויו"ט, יברכך וגו'.

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

פורסם: ה' אוגוסט 16, 2018 1:51 am
על ידי לענין
גוט! מקורי כרגיל.
[ולעצמי אני נוקט, שאין בזה משום פסוקים בלילה כיון שזה כעין סדר התפילה].