הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

על חכמים ורבנים, צדיקים ויראים, אנשי השם אשר מעולם. לילך באורחות צדיקים ולדבוק במעשי ישרים.
פרנקל תאומים
הודעות: 1812
הצטרף: ב' יולי 04, 2016 5:26 pm

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

הודעהעל ידי פרנקל תאומים » א' אוקטובר 14, 2018 11:37 pm

לייטנר כתב:צורת הביטוי הזו מצאה את מקומה גם בדברי הימים (א ב יג), שבו נקרא אביו של דוד - 'אישי'.

הקלת מעט את מכאובי.



יש"כ גם להרב לב האבן ולהרב דעת האברך על המובאות.

תכלית, אינני יודע כיצד לבטא נכון.

איש_ספר כתב:במוריה החדש: קונטרס "והוא באחד" על מצוות קריאת שמע.
רצ"ב
מוריה 23 מאמר דבליצקי.pdf



אגב, מדוע הס"ק זצ"ל לא מבאר שם גם את כוונת פירוש המילים של בשכמל"ו? כמדומני שבזה אנשים נבוכים עוד יותר, אם כי כמובן ביאור כוונת הפס' 'שמע' גופיה קודם.

עושה חדשות
הודעות: 7000
הצטרף: ו' ספטמבר 18, 2015 9:23 am

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

הודעהעל ידי עושה חדשות » א' אוקטובר 14, 2018 11:53 pm

כיון שנזכר כאן,
אספר כי שאלתי פעם את הגרא"י צוקר שליט"א מה פירוש שם כבוד מלכותו,
והשיב לי "שמו כבודו ומלכותו", ותל"מ.

ולגבי כוונה אחרי סיום האמירה, ע"ע כאן.

פרנקל תאומים
הודעות: 1812
הצטרף: ב' יולי 04, 2016 5:26 pm

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

הודעהעל ידי פרנקל תאומים » ב' אוקטובר 15, 2018 12:02 am

עושה חדשות כתב:כיון שנזכר כאן,
אספר כי שאלתי פעם את הגרא"י צוקר שליט"א מה פירוש שם כבוד מלכותו,
והשיב לי "שמו כבודו ומלכותו", ותל"מ.

ולגבי כוונה אחרי סיום האמירה, ע"ע כאן.

לא הבנתי... לכבוד שלו יש שם (שם כבוד)?

בשכמל"ו לכאו' פירושו: שיתפשט גילוי הכבוד של מלכותו על הכל לנצח.
'ברוך' הוא לשון התרבות והתפשטות. 'שם' הוא גילוי. (כמדומני שכן פירשו עה"פ "ויברכו שם כבודך").

בן ראובן
הודעות: 377
הצטרף: ב' אוקטובר 15, 2012 10:29 pm

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

הודעהעל ידי בן ראובן » ב' אוקטובר 15, 2018 2:13 am

פרנקל תאומים כתב:
אוצר החכמה כתב:אני לא יודע איך אתה מבטא. אני מבחין בדיבור בין ישראל מלידה לבין איסור גיורא. ואני מתכוון להברה הראשונה.

אשריך, אולי תלמד אותי איך לעשות זאת? אני באמת לא יודע כיצד. הנה, כולנו מכירים את הצירוף "ישראל איסר" (רבינו משה איסר'ליש, היינו בן רבי ישראל), ממנו באמת נראה שלא הבחינו בין יש לאיס.


אולי אנסה לעזור קצת.

כשאתה הוגה "יַ" (יו"ד פתוחה) האם התוצאה זהה לאל"ף חרוקה ואחריה פתח? מן הסתם לא. תוכל להבחין שההגייה של יו"ד אינה זהה להגייה של חיריק. כשאתה הוגה יו"ד אתה מגביה את אחורי הלשון לכיוון החיך יותר מאשר בהגיית חיריק.

עכשיו הגבה את אחורי הלשון כנ"ל כאילו אתה עומד להגות יו"ד פתוחה, אבל במקום הפתח תהגה חיריק (כלומר: אחרי הגבהת אחורי הלשון, במקום להנמיכה לגמרי לתחתית הפה כבהגיית פתח, הנמך אותה רק במעט למקומה בעת הגיית חיריק). זה עתה הגית יו"ד חרוקה.

ארזי ביתר
הודעות: 1986
הצטרף: ב' פברואר 04, 2013 2:25 pm

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

הודעהעל ידי ארזי ביתר » ב' אוקטובר 15, 2018 11:13 am

בן ראובן כתב:אולי אנסה לעזור קצת.

כשאתה הוגה "יַ" (יו"ד פתוחה) האם התוצאה זהה לאל"ף חרוקה ואחריה פתח? מן הסתם לא. תוכל להבחין שההגייה של יו"ד אינה זהה להגייה של חיריק. כשאתה הוגה יו"ד אתה מגביה את אחורי הלשון לכיוון החיך יותר מאשר בהגיית חיריק.

עכשיו הגבה את אחורי הלשון כנ"ל כאילו אתה עומד להגות יו"ד פתוחה, אבל במקום הפתח תהגה חיריק (כלומר: אחרי הגבהת אחורי הלשון, במקום להנמיכה לגמרי לתחתית הפה כבהגיית פתח, הנמך אותה רק במעט למקומה בעת הגיית חיריק). זה עתה הגית יו"ד חרוקה.

יפה מאוד.

מעט דבש
הודעות: 2774
הצטרף: ד' אפריל 04, 2012 1:17 pm

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

הודעהעל ידי מעט דבש » ב' אוקטובר 15, 2018 12:37 pm

פרנקל תאומים כתב:אגב, מדוע הס"ק זצ"ל לא מבאר שם גם את כוונת פירוש המילים של בשכמל"ו? כמדומני שבזה אנשים נבוכים עוד יותר, אם כי כמובן ביאור כוונת הפס' 'שמע' גופיה קודם.

וכבר כתב הגר"מ שטרנבוך 'שרבים מתבלבלים בזה'.
https://forum.otzar.org/viewtopic.php?p=390822#p390822

וראה כאן:
viewtopic.php?p=103502#p103502

מעט דבש
הודעות: 2774
הצטרף: ד' אפריל 04, 2012 1:17 pm

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

הודעהעל ידי מעט דבש » ב' אוקטובר 15, 2018 12:59 pm

פרנקל תאומים כתב:בשכמל"ו לכאו' פירושו: שיתפשט גילוי הכבוד של מלכותו על הכל לנצח.
'ברוך' הוא לשון התרבות והתפשטות. 'שם' הוא גילוי. (כמדומני שכן פירשו עה"פ "ויברכו שם כבודך").

ראה מכתב מאליהו ח"ה עמ' 438.

פרנקל תאומים
הודעות: 1812
הצטרף: ב' יולי 04, 2016 5:26 pm

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

הודעהעל ידי פרנקל תאומים » ב' אוקטובר 15, 2018 1:48 pm

בן ראובן כתב:
פרנקל תאומים כתב:
אוצר החכמה כתב:אני לא יודע איך אתה מבטא. אני מבחין בדיבור בין ישראל מלידה לבין איסור גיורא. ואני מתכוון להברה הראשונה.

אשריך, אולי תלמד אותי איך לעשות זאת? אני באמת לא יודע כיצד. הנה, כולנו מכירים את הצירוף "ישראל איסר" (רבינו משה איסר'ליש, היינו בן רבי ישראל), ממנו באמת נראה שלא הבחינו בין יש לאיס.


אולי אנסה לעזור קצת.

כשאתה הוגה "יַ" (יו"ד פתוחה) האם התוצאה זהה לאל"ף חרוקה ואחריה פתח? מן הסתם לא. תוכל להבחין שההגייה של יו"ד אינה זהה להגייה של חיריק. כשאתה הוגה יו"ד אתה מגביה את אחורי הלשון לכיוון החיך יותר מאשר בהגיית חיריק.

עכשיו הגבה את אחורי הלשון כנ"ל כאילו אתה עומד להגות יו"ד פתוחה, אבל במקום הפתח תהגה חיריק (כלומר: אחרי הגבהת אחורי הלשון, במקום להנמיכה לגמרי לתחתית הפה כבהגיית פתח, הנמך אותה רק במעט למקומה בעת הגיית חיריק). זה עתה הגית יו"ד חרוקה.

יאוש. ניסיתי כו"כ פעמים לפעול עפ"י ההנחיות שלך, ואינני מצליח, לא לבצע ולא להבין. מה יהיה?

בכל אופן, תודה גדולה על הניסיון.

ישראל אליהו
הודעות: 1288
הצטרף: ב' מרץ 02, 2015 9:32 pm

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

הודעהעל ידי ישראל אליהו » ב' אוקטובר 15, 2018 2:30 pm

פרנקל תאומים כתב:יאוש. ניסיתי כו"כ פעמים לפעול עפ"י ההנחיות שלך, ואינני מצליח, לא לבצע ולא להבין. מה יהיה?

בכל אופן, תודה גדולה על הניסיון.

דקה 5
https://www.ykr.org.il/video/4390

אברך
הודעות: 318
הצטרף: ד' מאי 05, 2010 12:13 am

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

הודעהעל ידי אברך » ב' אוקטובר 15, 2018 8:10 pm

מדוע הבדל בין אה [עם סגול] ו יא [עם סגול] ברור, ועם חיריק לא ברור?

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 15894
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm
שם מלא: משה דביר

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ב' אוקטובר 15, 2018 9:43 pm

סוף סוף העובדה היא שבזה מחליפים ובזה לא. כבר האחרונים (כמדומני הקיצוש"ע) הזהירו שלא לומר שמע אישראל.

בן ראובן
הודעות: 377
הצטרף: ב' אוקטובר 15, 2012 10:29 pm

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

הודעהעל ידי בן ראובן » ב' אוקטובר 15, 2018 9:45 pm

אברך כתב:מדוע הבדל בין אה [עם סגול] ו יא [עם סגול] ברור, ועם חיריק לא ברור?


כי תנועת חיריק מבוצעת בפה קרוב מאוד לעיצור יו"ד (כנ"ל).

סגי נהור
הודעות: 2740
הצטרף: א' אוגוסט 04, 2013 11:55 pm

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

הודעהעל ידי סגי נהור » ב' אוקטובר 15, 2018 10:30 pm

בן ראובן כתב:
אברך כתב:מדוע הבדל בין אה [עם סגול] ו יא [עם סגול] ברור, ועם חיריק לא ברור?


כי תנועת חיריק מבוצעת בפה קרוב מאוד לעיצור יו"ד (כנ"ל).

כלומר, תנועת יֶה נשמעת דומה לאִיאֶה. וכנ"ל.

פרנקל תאומים
הודעות: 1812
הצטרף: ב' יולי 04, 2016 5:26 pm

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

הודעהעל ידי פרנקל תאומים » ב' אוקטובר 15, 2018 11:02 pm

סגי נהור כתב:
בן ראובן כתב:
אברך כתב:מדוע הבדל בין אה [עם סגול] ו יא [עם סגול] ברור, ועם חיריק לא ברור?


כי תנועת חיריק מבוצעת בפה קרוב מאוד לעיצור יו"ד (כנ"ל).

כלומר, תנועת יֶה נשמעת דומה לאִיאֶה. וכנ"ל.

אולי אפשר להמחיש לי את צורת הביטוי של אישראל ושל ישראל באותיות אנגלית (עם אותיות ניקוד)?

פרנקל תאומים
הודעות: 1812
הצטרף: ב' יולי 04, 2016 5:26 pm

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

הודעהעל ידי פרנקל תאומים » ב' אוקטובר 15, 2018 11:05 pm

ישראל אליהו כתב:
פרנקל תאומים כתב:יאוש. ניסיתי כו"כ פעמים לפעול עפ"י ההנחיות שלך, ואינני מצליח, לא לבצע ולא להבין. מה יהיה?

בכל אופן, תודה גדולה על הניסיון.

דקה 5
https://www.ykr.org.il/video/4390

תודה רבה. לע"ע למחשב שלי אין שמע, אבל אני מקווה שאמצא דרך לשמוע את זה, וגם שההמחשה תהיה ברורה לי...

בן ראובן
הודעות: 377
הצטרף: ב' אוקטובר 15, 2012 10:29 pm

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

הודעהעל ידי בן ראובן » ב' אוקטובר 15, 2018 11:06 pm

פרנקל תאומים כתב:
סגי נהור כתב:
בן ראובן כתב:
אברך כתב:מדוע הבדל בין אה [עם סגול] ו יא [עם סגול] ברור, ועם חיריק לא ברור?


כי תנועת חיריק מבוצעת בפה קרוב מאוד לעיצור יו"ד (כנ"ל).

כלומר, תנועת יֶה נשמעת דומה לאִיאֶה. וכנ"ל.

אולי אפשר להמחיש לי את צורת הביטוי של אישראל ושל ישראל באותיות אנגלית (עם אותיות ניקוד)?


EE

YEE

פרנקל תאומים
הודעות: 1812
הצטרף: ב' יולי 04, 2016 5:26 pm

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

הודעהעל ידי פרנקל תאומים » ב' אוקטובר 15, 2018 11:22 pm

בן ראובן כתב:
פרנקל תאומים כתב:
סגי נהור כתב:
בן ראובן כתב:
אברך כתב:מדוע הבדל בין אה [עם סגול] ו יא [עם סגול] ברור, ועם חיריק לא ברור?


כי תנועת חיריק מבוצעת בפה קרוב מאוד לעיצור יו"ד (כנ"ל).

כלומר, תנועת יֶה נשמעת דומה לאִיאֶה. וכנ"ל.

אולי אפשר להמחיש לי את צורת הביטוי של אישראל ושל ישראל באותיות אנגלית (עם אותיות ניקוד)?


EE

YEE

YEESRAEL זה אישראל או ישראל?

פעמיים EE זה חיריק כמו I?

דורשי יחודך
הודעות: 484
הצטרף: ו' אפריל 07, 2017 3:06 pm

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

הודעהעל ידי דורשי יחודך » ב' אוקטובר 15, 2018 11:24 pm

הרב אוצר החכמה כבר הדגים את ההבדל בחילוק שבין "יש" ל"אש."
שם כולם מבדילים, לא שמעתי מי שאומר "אש לך אש?"

אם כן אפשר ל"עבוד" על המוח: תתחיל לומר את המילה "יש", אבל במקום לעשות סגול מתחת ליו"ד, תמשוך את זה לחיריק, "ישראל."

בן ראובן
הודעות: 377
הצטרף: ב' אוקטובר 15, 2012 10:29 pm

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

הודעהעל ידי בן ראובן » ב' אוקטובר 15, 2018 11:30 pm

פרנקל תאומים כתב:
בן ראובן כתב:
פרנקל תאומים כתב:אולי אפשר להמחיש לי את צורת הביטוי של אישראל ושל ישראל באותיות אנגלית (עם אותיות ניקוד)?


EE

YEE

YEESRAEL זה אישראל או ישראל?

פעמיים EE זה חיריק כמו I?


EE = חיריק (I אנגלית אינה חיריק אלא דומה לשבא נע). כשהצירוף הזה מופיע ללא הקדמת עיצור הוא נשמע כאל"ף חרוקה.

YEE = יו"ד חרוקה.

פרנקל תאומים
הודעות: 1812
הצטרף: ב' יולי 04, 2016 5:26 pm

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

הודעהעל ידי פרנקל תאומים » ב' אוקטובר 15, 2018 11:44 pm

בן ראובן כתב:
פרנקל תאומים כתב:
בן ראובן כתב:
פרנקל תאומים כתב:אולי אפשר להמחיש לי את צורת הביטוי של אישראל ושל ישראל באותיות אנגלית (עם אותיות ניקוד)?


EE

YEE

YEESRAEL זה אישראל או ישראל?

פעמיים EE זה חיריק כמו I?


EE = חיריק (I אנגלית אינה חיריק אלא דומה לשבא נע). כשהצירוף הזה מופיע ללא הקדמת עיצור הוא נשמע כאל"ף חרוקה.

YEE = יו"ד חרוקה.

אז YEESRAEL זה ישראל,
ואילו EESRAEL זה אישראל. אמת?

אתה יכול לתת לי דוגמא של מילה באנגלית המתחילה בEE?

בן ראובן
הודעות: 377
הצטרף: ב' אוקטובר 15, 2012 10:29 pm

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

הודעהעל ידי בן ראובן » ג' אוקטובר 16, 2018 12:13 am

פרנקל תאומים כתב:
בן ראובן כתב:
פרנקל תאומים כתב:
בן ראובן כתב:
פרנקל תאומים כתב:אולי אפשר להמחיש לי את צורת הביטוי של אישראל ושל ישראל באותיות אנגלית (עם אותיות ניקוד)?


EE

YEE

YEESRAEL זה אישראל או ישראל?

פעמיים EE זה חיריק כמו I?


EE = חיריק (I אנגלית אינה חיריק אלא דומה לשבא נע). כשהצירוף הזה מופיע ללא הקדמת עיצור הוא נשמע כאל"ף חרוקה.

YEE = יו"ד חרוקה.

אז YEESRAEL זה ישראל,
ואילו EESRAEL זה אישראל. אמת?

אתה יכול לתת לי דוגמא של מילה באנגלית המתחילה בEE?


דוגמא מצויינת באנגלית להבדל בין "ישראל" ל"אישראל" - ההבדל בין EAST (מזרח) ל-YEAST (שמרים).

פלגינן
הודעות: 2494
הצטרף: ג' יולי 17, 2012 10:46 pm

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

הודעהעל ידי פלגינן » ג' אוקטובר 23, 2018 10:50 am

קיבלתי מידידי ר' יחיאל פליסקין, אבי המחבר.
קבצים מצורפים
קונטרס בשולי השולחן, מכתבים ופנינים מרבי שריה דבליצקי.pdf
(1.14 MiB) הורד 111 פעמים

דרומי
הודעות: 3934
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

הודעהעל ידי דרומי » ג' אוקטובר 23, 2018 10:59 am

ייש"כ. סוגיות מעניינות.

מה שנכון נכון
הודעות: 8483
הצטרף: ד' ינואר 29, 2014 10:37 am

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

הודעהעל ידי מה שנכון נכון » ג' אוקטובר 23, 2018 11:11 am

במכתב א' דין זה וכו'. כ"כ הרח"ק (במכתב. לא נדפס).

איש וילנא
הודעות: 67
הצטרף: ה' אוגוסט 20, 2015 10:05 pm

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

הודעהעל ידי איש וילנא » ג' אוקטובר 23, 2018 2:58 pm

מישהו יכול להפנות המקום בו סופר על הרב זצ"ל סיפור עם יד עלומה שהוציאה אותו מהמקווה (כשלא מצא את הדרך)
יישר כח

שמר
הודעות: 463
הצטרף: ו' אפריל 07, 2017 2:30 am

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

הודעהעל ידי שמר » ג' אוקטובר 23, 2018 3:13 pm

כמדומני שזו מטאפורה לימי הרחמים והסליחות להראות ליהודי שלפעמים בחושך הגדול ישנו מי שמוציאו לאור הגדול, וזה בעקבות מעשה שהיה לו במקווה לפנות בוקר ולא היה חשמל עד שבא פתאום מישהו (לא יד נעלמה ולא אליהו הנביא וכדו') ועזר לו למצוא את היציאה (אפשר וכתב דבר זה באחד מספריו).

אמיר כרמי
הודעות: 322
הצטרף: א' ינואר 29, 2017 6:59 pm

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

הודעהעל ידי אמיר כרמי » ג' אוקטובר 23, 2018 8:52 pm


איש וילנא
הודעות: 67
הצטרף: ה' אוגוסט 20, 2015 10:05 pm

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

הודעהעל ידי איש וילנא » ג' אוקטובר 23, 2018 11:23 pm

אמיר כרמי כתב:https://forum.otzar.org/viewtopic.php?f=30&t=19588&p=486390&hilit=%D7%AA%D7%9E%D7%A6%D7%99%D7%AA+%D7%94%D7%9C%D7%9B%D7%95%D7%AA#p485460
עיין בקובץ המצורף עמוד ב פיסקה שניה

חזק וברוך!

סמל אישי של המשתמש
איש_ספר
מנהל האתר
הודעות: 11004
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 11:46 pm

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

הודעהעל ידי איש_ספר » ד' אוקטובר 24, 2018 3:23 pm

איש_ספר כתב:צדיק גוזר
בחול המועד סוכות אשתקד [תשע"ז] באמצע מסיבת 'זכר לשמחת בית השואבה' שהיו עושים בסוכה שבביתו [בשנים האחרונות - בהשתתפות כמה עשרות איש], עצר באמצע ופתח את תיקוני זוהר במקום שסימן לעצמו מראש, וקרא בקול רם ותירגם את מה שכתוב שם, שאם האיש המושל שורה חסדים, ואם האשה מושלת שורה דינים, וסיים שלכן צריך שהגבר ישלוט ולא האשה... [כל הנמצאים שם ניסו להבין מה כונתו, אך הוא] סָתם ולא פירש, וחשבתי שהוא רוצה ללמד דרך ארץ לנאספים, אבל זה היה משונה, והר"א הרשלר שיער שכנראה כונתו בקשר לבחירות שעומדים על הפרק לנשיאות אמריקה, שהיו שני מועמדים, איש זה טראמפ ואשה זו קלינטון. ואכן כעבור תקופה קצרה ניצח טראמפ [בקולות מועטים יותר, נגד רוב התחזיות] ונעשה לנשיא אמריקה, המדבר טוב על ישראל.

נשאלתי איפה התיקונים. יש היודע?

משוש דורים
הודעות: 376
הצטרף: ב' נובמבר 14, 2016 12:23 am

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

הודעהעל ידי משוש דורים » ד' אוקטובר 24, 2018 3:56 pm

איש_ספר כתב:
איש_ספר כתב:צדיק גוזר
בחול המועד סוכות אשתקד [תשע"ז] באמצע מסיבת 'זכר לשמחת בית השואבה' שהיו עושים בסוכה שבביתו [בשנים האחרונות - בהשתתפות כמה עשרות איש], עצר באמצע ופתח את תיקוני זוהר במקום שסימן לעצמו מראש, וקרא בקול רם ותירגם את מה שכתוב שם, שאם האיש המושל שורה חסדים, ואם האשה מושלת שורה דינים, וסיים שלכן צריך שהגבר ישלוט ולא האשה... [כל הנמצאים שם ניסו להבין מה כונתו, אך הוא] סָתם ולא פירש, וחשבתי שהוא רוצה ללמד דרך ארץ לנאספים, אבל זה היה משונה, והר"א הרשלר שיער שכנראה כונתו בקשר לבחירות שעומדים על הפרק לנשיאות אמריקה, שהיו שני מועמדים, איש זה טראמפ ואשה זו קלינטון. ואכן כעבור תקופה קצרה ניצח טראמפ [בקולות מועטים יותר, נגד רוב התחזיות] ונעשה לנשיא אמריקה, המדבר טוב על ישראל.

נשאלתי איפה התיקונים. יש היודע?



תיקוני זוהר הקדמה דף י עמוד א

כד נוקבין שלטין על דכורין דינא אחזי בעלמא ומיתה ועוני

סמל אישי של המשתמש
איש_ספר
מנהל האתר
הודעות: 11004
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 11:46 pm

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

הודעהעל ידי איש_ספר » ה' אוקטובר 25, 2018 8:19 am

יש"כ!

גימפעל
הודעות: 2391
הצטרף: ש' דצמבר 11, 2010 10:35 pm

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

הודעהעל ידי גימפעל » ו' נובמבר 09, 2018 3:29 pm

מצו"ב 'שביבים' מתוך החוברת 'לקט ופרט' חלק רביעי שכתב הגאון החבד"י ר' טוביה בלוי שליט"א.
קבצים מצורפים
לקט ופרט ד.pdf
(908.62 KiB) הורד 72 פעמים

אברך
הודעות: 318
הצטרף: ד' מאי 05, 2010 12:13 am

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

הודעהעל ידי אברך » ש' נובמבר 10, 2018 9:35 pm

שבוע טוב
השבת נזכרתי בהנהגתו בנוסח ברכות התורה לומר: אשר קדשנו וכו' וציונו על דברי תורה, לעסוק בדברי תורה.
כדי לצאת ידי הנוסחה שבראשונים שמברכים "על דברי תורה".
והרהרתי שלכאורה בקצב שהוא היה מדבר, יש יותר מכדי דיבור במילים "על דברי תורה", ואיך מועיל התיקון "לעסוק בדברי תורה"?
האם בדין תוכ"ד הולכים אחר כל בן אדם לפי קצב דיבורו?
או שמועיל תיקון תוכ"ד לסיום הטעות?

מקדש מלך
הודעות: 702
הצטרף: ג' ינואר 31, 2017 9:16 am

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

הודעהעל ידי מקדש מלך » ש' נובמבר 10, 2018 9:41 pm

לפום ריהטא הוא לא עשה זאת בתור תיקון, שאם הרי לא היה יוצא ידי חובת הנוסחא הזו, שהרי עקר אותה, אלא שהאריך את נוסח הברכה שיהיה לפי שתי הנוסחאות, ועשה מזה נוסח כפול, כמו למשל בברכת הקשת 'זוכר הברית ונאמן בבריתו וקיים במאמרו', שהוא כפילת עניין במילים שונות.

אברך
הודעות: 318
הצטרף: ד' מאי 05, 2010 12:13 am

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

הודעהעל ידי אברך » ש' נובמבר 10, 2018 9:44 pm

חידוש נפלא [בשבילי].
ייש"כ.

עזריאל ברגר
הודעות: 3958
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: ארץ הקודש

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ש' נובמבר 10, 2018 9:58 pm

אברך כתב:האם בדין תוכ"ד הולכים אחר כל בן אדם לפי קצב דיבורו?
או שמועיל תיקון תוכ"ד לסיום הטעות?

בגמרא בדיני עדות, וכמדומני שגם בדיני ממונות, משמע שהולכים לפי סיום דבריו, וכל זמן שהוא עדיין מדבר באותו הענין - הרי זה תוך הדיבור, ולא רק תוך כדי דיבור, ומסתמא נידון כבר בריבוי מקומות.

ברוז
הודעות: 919
הצטרף: ו' מאי 12, 2017 12:10 am

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

הודעהעל ידי ברוז » א' נובמבר 11, 2018 8:03 am

היום במרוה לצמא מאמר זכרון מיוחד.

אברך
הודעות: 318
הצטרף: ד' מאי 05, 2010 12:13 am

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

הודעהעל ידי אברך » א' נובמבר 11, 2018 2:18 pm

עזריאל ברגר כתב:
אברך כתב:האם בדין תוכ"ד הולכים אחר כל בן אדם לפי קצב דיבורו?
או שמועיל תיקון תוכ"ד לסיום הטעות?

בגמרא בדיני עדות, וכמדומני שגם בדיני ממונות, משמע שהולכים לפי סיום דבריו, וכל זמן שהוא עדיין מדבר באותו הענין - הרי זה תוך הדיבור, ולא רק תוך כדי דיבור, ומסתמא נידון כבר בריבוי מקומות.


לא בדקתי בספרים, אבל לא מסתבר שאדם יטעה ובמקום "פוקח עיורים" הוא יאמר "המעביר שינה מעיני ותנומה מעפעפי וכו' וכו'" ובסוף יאמר "פוקח עיורים" ויצא ידי חובה.

גביר
הודעות: 816
הצטרף: ה' אפריל 03, 2014 4:33 pm

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

הודעהעל ידי גביר » ב' נובמבר 12, 2018 8:01 am

מקדש מלך כתב:לפום ריהטא הוא לא עשה זאת בתור תיקון, שאם הרי לא היה יוצא ידי חובת הנוסחא הזו, שהרי עקר אותה, אלא שהאריך את נוסח הברכה שיהיה לפי שתי הנוסחאות, ועשה מזה נוסח כפול, כמו למשל בברכת הקשת 'זוכר הברית ונאמן בבריתו וקיים במאמרו', שהוא כפילת עניין במילים שונות.

אחר בקשת המחילה אלף פעמים לא דק מר, ובברכת הקשת אינו ממש כפילת ענין במילות שונות, שהרי כתבו הפוסקים שקיים במאמרו משמעותו שאפילו לא היתה נכרתת על זה ברית היה ה' מקיים מאמרו.

עזריאל ברגר
הודעות: 3958
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: ארץ הקודש

Re: הגה"צ רבי שריה דבליצקי זלל"ה

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ב' נובמבר 12, 2018 9:39 am

אברך כתב:
עזריאל ברגר כתב:
אברך כתב:האם בדין תוכ"ד הולכים אחר כל בן אדם לפי קצב דיבורו?
או שמועיל תיקון תוכ"ד לסיום הטעות?

בגמרא בדיני עדות, וכמדומני שגם בדיני ממונות, משמע שהולכים לפי סיום דבריו, וכל זמן שהוא עדיין מדבר באותו הענין - הרי זה תוך הדיבור, ולא רק תוך כדי דיבור, ומסתמא נידון כבר בריבוי מקומות.


לא בדקתי בספרים, אבל לא מסתבר שאדם יטעה ובמקום "פוקח עיורים" הוא יאמר "המעביר שינה מעיני ותנומה מעפעפי וכו' וכו'" ובסוף יאמר "פוקח עיורים" ויצא ידי חובה.

ולי מסתבר שיצא ידי חובתו, שהרי תוך כדי דיבור כדיבור, וכן משמע בפוסקים לגבי ספירת העומר, שמי שעמד ב17 לעומר ואמר "היום ששה עשר יום שהם שני שבועות ושני ימים" ונזכר שטעה - יתקן מיד ויאמר "היום שבעה עשר ... ושלשה ימים לעומר" ואינו צריך לברך שנית.
וכ"כ שהטועה ואמר "מלך אוהב צדקה ומשפט" (שיש בו ד תיבות) ונזכר תוכ"ד יתקן ויאמר "המלך המשפט".


חזור אל “משפחות סופרים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אTKH, אמרתי אחכמה, דמשק, מצטרף להנל, פלוריש ו־ 34 אורחים