עמוד 1 מתוך 1

מהרא"ש קאיידנאווער

פורסם: ו' מאי 27, 2011 5:54 pm
על ידי נאמן במלאכתו
היכן טמון המהרא"ש קאיידנאווער בעל ה"ברכת הזבח"?
האם מצבתו קיימת כיום?

Re: מהרא"ש קאיידנאווער

פורסם: ו' מאי 27, 2011 7:25 pm
על ידי כותב
מנו"כ בעיר קראקא, בביה"ח הישן.

וכאן נוסח מציבתו (אות יג): http://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?18972&&page=26

Re: מהרא"ש קאיידנאווער

פורסם: ש' מאי 28, 2011 10:32 pm
על ידי נאמן במלאכתו
כותב כתב:מנו"כ בעיר קראקא, בביה"ח הישן.

וכאן נוסח מציבתו (אות יג): http://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?18972&&page=26

אם איני טועה, מהספר "לוחות זכרון" עמוד 18, שלשם מפנה הלינק הנ"ל, משמע שהוא טמון בחמעלניק, ולא בקראקא כפי שכותב ה"כותב" הנ"ל.
אם טעיתי, נא לתקן אותי.

Re: מהרא"ש קאיידנאווער

פורסם: ש' מאי 28, 2011 10:39 pm
על ידי על מנת להטפיח
אמונת שמואל יצא לאור מחדש לפני עשור שנים ויותר (ופלא שאין באוצר) ושם חיבור שלם על מהרש"ק.

Re: מהרא"ש קאיידנאווער

פורסם: ש' מאי 28, 2011 10:48 pm
על ידי בר ששת
על מנת להטפיח כתב:אמונת שמואל יצא לאור מחדש לפני עשור שנים ויותר (ופלא שאין באוצר) ושם חיבור שלם על מהרש"ק.


מה הפשט? חיבור לתולדותיו?!
ואני לתומי סברתי שמלבד לכמה פרטים שמביא בנו בהקדמות הספרים, אין הרבה להוסיף. כאן נמצא חיבור שלם?

Re: מהרא"ש קאיידנאווער

פורסם: ש' מאי 28, 2011 11:03 pm
על ידי גוראריה
בהקשר למהרא"ש קאיידנווער אציין עובדה מעניינת.
צירוף השמות אהרן שמואל נותר עד היום אצל משפחות מצאצאיו, א"כ בהיפוך: שמואל אהרן.
הכוונה לצאצאי הגה"צ רבי שמואל אהרן רובין אב"ד קראטשין, הוא היה קרוי באמת אהרן שמואל אלא שנשות המשפחה הפכו את סדר השמות בילדותו, כי כך הי' להם יותר נוח... מאז עד היום רווח אצל הצאצאים הצירוף 'שמואל אהרן'.

Re: מהרא"ש קאיידנאווער

פורסם: ש' מאי 28, 2011 11:54 pm
על ידי בר ששת
בר ששת כתב:
על מנת להטפיח כתב:אמונת שמואל יצא לאור מחדש לפני עשור שנים ויותר (ופלא שאין באוצר) ושם חיבור שלם על מהרש"ק.


מה הפשט? חיבור לתולדותיו?!
ואני לתומי סברתי שמלבד לכמה פרטים שמביא בנו בהקדמות הספרים, אין הרבה להוסיף. כאן נמצא חיבור שלם?



אחרי כתבי זאת, ראיתי כי על יריעת תולדותיו ותולדות צאצאיו, האריך ידידי חוקר היוחסין הנודע הרה"ג ר' נפתלי אהרן וקשטיין שליט"א, מהמאגר העולמי לכתבי יוחסין.
אמרתי לצרף את מילותיו המקצועיות שיכפרו על שגיאתי.

Re: מהרא"ש קאיידנאווער

פורסם: א' מאי 29, 2011 7:14 pm
על ידי כותב
נאמן במלאכתו כתב:
כותב כתב:מנו"כ בעיר קראקא, בביה"ח הישן.

וכאן נוסח מציבתו (אות יג): http://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?18972&&page=26

אם איני טועה, מהספר "לוחות זכרון" עמוד 18, שלשם מפנה הלינק הנ"ל, משמע שהוא טמון בחמעלניק, ולא בקראקא כפי שכותב ה"כותב" הנ"ל.
אם טעיתי, נא לתקן אותי.


צודק. (טעיתי מחמת שהספר הנ"ל עוסק בתולדות רבני עיר קראקא). וכן האיר לי אחד מחכמי הפורום באישי.

Re: מהרא"ש קאיידנאווער

פורסם: ב' מאי 30, 2011 8:04 pm
על ידי כותב
בענין הזהירות לחדש חידושים ולחזור עליהם כדי שיזכרם בעת שישאלו אותו ע"ז מבי"ד של מעלה.

שבט מוסר (פ"כ אות כ"ו):
יהא אדם זהיר לחדש חדושי תורה, ויראה להשיג יותר מהשגתו, ויתפלל למי שהחכמה שלו, דכשם שחייב אדם בפריה ורביה כך חייב אדם בפריה ורביה בתורה, שנאמר (בראשית א, כ) ישרצו המים, ואין מים אלא תורה (ב"ק יז.). ויהא זהיר לחדש חדושים להיותם חקוק על לבו, והוא עטרה לראשו כשהולך לעולמו, וחרפה ובושה גדולה לנשמתו כששואלין אותו מה חידש בלמודו, ואינו יודע. וזה רמזו רז"ל (אבות ג, ח) כל השוכח דבר אחד ממשנתו וכו'. וכן שמעתי אומרים על הרב רבי שמואל קאיידנובור ז"ל, שמצאו אותו חוזר חדושיו בעת קבוע.

Re: מהרא"ש קאיידנאווער

פורסם: ג' מאי 31, 2011 9:23 pm
על ידי הולשטיין
כזכור לי - ותודה מראש למביא תימוכין או דיחויין - ששמו בישראל נקרא שמואל. ועקב מחלה שינו לו לאהרן. השינוי א"כ לא עבד כ"כ מאחר שיודעיו המשיכו לקוראו בשמו הרגיל. במשפחתו נקטו אפוא ש"אהרן" הוא תוספת לשמו הוותיק (ולא שינוי המוחק את השם שמואל), וממילא לא ברור אם התוספת הזאת באה לפני או אחרי שמו הותיק.

Re: מהרא"ש קאיידנאווער

פורסם: ג' מאי 31, 2011 9:33 pm
על ידי גוראריה
הולשטיין כתב:כזכור לי - ותודה מראש למביא תימוכין או דיחויין - ששמו בישראל נקרא שמואל. ועקב מחלה שינו לו לאהרן. השינוי א"כ לא עבד כ"כ מאחר שיודעיו המשיכו לקוראו בשמו הרגיל. במשפחתו נקטו אפוא ש"אהרן" הוא תוספת לשמו הוותיק (ולא שינוי המוחק את השם שמואל), וממילא לא ברור אם התוספת הזאת באה לפני או אחרי שמו הותיק.

הזכרתי לעיל את המסורת המשפחתית שאפילו לזקני - נכדו רבי שמואל אהרן רובין מקראטשין שנקרא על שמו כעבור שנים רבות כ"כ, קראו באמת אהרן שמואל אלא שהנשים שינו זאת מחמת הנוחות.
שמעתי מש"ב הרבי מנאראל זצ"ל, גם הוא נין לרב מקראטשין.