עמוד 1 מתוך 3

כקש"ת האדמו"ר מהר"א מבעלזא זי"ע

פורסם: ה' אוגוסט 18, 2011 6:11 pm
על ידי נוטר הכרמים
מצו"ב קובץ מעשיות נכבדות שקבלתי במייל מאת מערכת 'משמרת הכשרות'.
א.pdf
(1.54 MiB) הורד 1017 פעמים

Re: ליומא דהילולא של כקש"ת האדמו"ר מהר"א מבעלזא זי"ע

פורסם: ה' אוגוסט 18, 2011 6:35 pm
על ידי לייטנר
.

Re: ליומא דהילולא של כקש"ת האדמו"ר מהר"א מבעלזא זי"ע

פורסם: ה' אוגוסט 18, 2011 6:44 pm
על ידי נוטר הכרמים
לייטנר כתב:באחד הסיפורים מובא שבשנת תשט"ו "באנו לידי פשרה ללכת להגאון הגדול רבי צבי פסח פראנק שהיה רב השכונה בימין משה".
האם יש כאן רמז לעוררין על רבנותו של הרב פרנק בירושלים כולה?!


כפי הנראה הכוונה לבן אחיו של הגרצ"פ, הגאון ר' שרגא פייבל זצ"ל שהיה באמת רב שכונת ימין משה גם באותם ימים, ואין כאן אלא ט"ס.

Re: ליומא דהילולא של כקש"ת האדמו"ר מהר"א מבעלזא זי"ע

פורסם: ה' אוגוסט 18, 2011 6:56 pm
על ידי הרבי מפוזנא
לקראת היא"צ מתפרסם עכשיו ספר "בקודש פנימה", מזכרונות המשב"ק ר' יצחק לנדאו.

Re: ליומא דהילולא של כקש"ת האדמו"ר מהר"א מבעלזא זי"ע

פורסם: ה' אוגוסט 18, 2011 7:14 pm
על ידי לייטנר
.

Re: ליומא דהילולא של כקש"ת האדמו"ר מהר"א מבעלזא זי"ע

פורסם: ו' אוגוסט 19, 2011 12:00 am
על ידי תולעת ספרים07
שאלתי את מרן שר התורה רבינו הגר"ח קנייבסקי שליט"א
אם יש עניין לגשת לציון לפי מה שכתבו המקובלים שלאחר 50 שנה הנשמה מסתלקת לגמרי מזה העולם... כידוע...
וענה לי שיש צדיקים מיוחדים שנשארים כאן גם כעבור 50 שנה - והדברים מדהימים...
--
ועכשיו עוד איזה סיפר קטן...
בטרם יצאו ללוויה לא היה מי שיעיז לגשת ולהספיד...
עד שניגש הרב מקטמון שהיה גאון ומגיד מישרים רבי יהושע דייטש זצ"ל
וכה אמר...
כתיב ישלח עזרך מקודש ומציון יסעדך...
בעת היות בחיים שלח את עזרתו מקודש - כאשר היו נכנסים לקודש פנימה
ועתה לאחר פטירתו מציון יסעדך הישועה תבוא כאשר יגשו אליו לציון....

Re: ליומא דהילולא של כקש"ת האדמו"ר מהר"א מבעלזא זי"ע

פורסם: ב' אוגוסט 22, 2011 12:22 am
על ידי אמרתי אחכמה
לכבוד יומא דהילולא קדישא,
ראיתי לנכון להביא דבר נפלא.
אולי ידוע הוא למקצת חכמי הפורום,
אבל בטוח אני, שלהרבה מכם יהיה בזה משום חידוש.

הנה צילום מהסכמת הרה"ק רבי ר' זושא מאניפאלי זי"ע,
לספה"ק 'מאור עינים' להרה"ק מטשערנאבל זי"ע:
Untitled1.gif
Untitled1.gif (7.06 KiB) נצפה 16971 פעמים


והנה ראה זה פלא,
הוא חותם עצמו ביום כ"ג מרחשון, לסדר "והנה פרח מטה אהרן".
איך זה שפרשת קרח (והנה פרח מטה אהרן) חל ביום כ"ג מרחשון???

אבל הרמז בזה:
הגה"ק מהרי"ד מבעלזא זי"ע, נפטר ביום כ"ב מרחשון תרפ"ז לפ"ק,
שחל באותו שנה ביום השבת,
אם כן הלויה התקיימה ביום א' כ"ג מרחשון,
ואז נכתר הגה"ק אהרן קדוש ה' מבעלזא זי"ע, למלא מקום אבותיו.

וזה מה שרמז הרה"ק רבי ר' זושא זי"א ברוח קדשו,
שביום כ"ג לחודש מרחשון,
יתקיים מאמר הכתוב והנה פרח מטה אהרן,
שמרמז להגה"ק מהר"א מבעלזא,
שהוא נכד של ה'מאור עינים' מטשערנאבל זי"ע.

זכותו יגן עלינו ועל כל ישראל,
להושע בדבר ישועה ורחמים,
רפואות וישועות, אמן.

Re: ליומא דהילולא של כקש"ת האדמו"ר מהר"א מבעלזא זי"ע

פורסם: ב' אוגוסט 22, 2011 1:25 am
על ידי זקן ששכח
אמרתי אחכמה כתב:לכבוד יומא דהילולא קדישא,
ראיתי לנכון להביא דבר נפלא.
אולי ידוע הוא למקצת חכמי הפורום,
אבל בטוח אני, שלהרבה מכם יהיה בזה משום חידוש.

הנה צילום מהסכמת הרה"ק רבי ר' זושא מאניפאלי זי"ע,
לספה"ק 'מאור עינים' להרה"ק מטשערנאבל זי"ע:
Untitled1.gif


והנה ראה זה פלא,
הוא חותם עצמו ביום כ"ג מרחשון, לסדר "והנה פרח מטה אהרן".
איך זה שפרשת קרח (והנה פרח מטה אהרן) חל ביום כ"ג מרחשון???

אבל הרמז בזה:
הגה"ק מהרי"ד מבעלזא זי"ע, נפטר ביום כ"ב מרחשון תרפ"ז לפ"ק,
שחל באותו שנה ביום השבת,
אם כן הלויה התקיימה ביום א' כ"ג מרחשון,
ואז נכתר הגה"ק אהרן קדוש ה' מבעלזא זי"ע, למלא מקום אבותיו.

וזה מה שרמז הרה"ק רבי ר' זושא זי"א ברוח קדשו,
שביום כ"ג לחודש מרחשון,
יתקיים מאמר הכתוב והנה פרח מטה אהרן,
שמרמז להגה"ק מהר"א מבעלזא,
שהוא נכד של ה'מאור עינים' מטשערנאבל זי"ע.

זכותו יגן עלינו ועל כל ישראל,
להושע בדבר ישועה ורחמים,
רפואות וישועות, אמן.


על פי דרוש או על פי סוד?
כלום אדם גדול על מימרא זו או שזהו שרעף משל אחד המתהרהרים,
כי אז עלי לומר: אמרתי אחכמה... והיא רחוקה ממני.

Re: ליומא דהילולא של כקש"ת האדמו"ר מהר"א מבעלזא זי"ע

פורסם: ב' אוגוסט 22, 2011 1:33 am
על ידי אמרתי אחכמה
אדרבה,
אם יש לך איזה פירוש אחר בדברי רבי ר' זושא, הנראים לכאורה כחידה סתומה,
אתה מוזמן לכתוב.

Re: ליומא דהילולא של כקש"ת האדמו"ר מהר"א מבעלזא זי"ע

פורסם: ב' אוגוסט 22, 2011 1:52 am
על ידי לייטנר
.

Re: ליומא דהילולא של כקש"ת האדמו"ר מהר"א מבעלזא זי"ע

פורסם: ב' אוגוסט 22, 2011 4:17 am
על ידי בור הגולה
אבל כתוב "לסדר"?

Re: ליומא דהילולא של כקש"ת האדמו"ר מהר"א מבעלזא זי"ע

פורסם: ב' אוגוסט 22, 2011 3:25 pm
על ידי נוטר הכרמים
הרבי מפוזנא כתב:לקראת היא"צ מתפרסם עכשיו ספר "בקודש פנימה", מזכרונות המשב"ק ר' יצחק לנדאו.


עברתי על הספר מהחל ועד כלה, מלא וגדוש בכל מיני מגדים, הליכות בקודש ע"פ דקדוק וחשבון נוראים, גינוני קדושה ופרישות, הנהגות אצילות המידות ואהבת ישראל, סיפורי מופתים וגילויי רוה"ק, ועוד ועוד. ערוכים בטוב טעם ובאוטנטיות. מעוררים ענין גם בקרב כאלו שאינם נמנים על חסידי בעלזא, ועל החסידים בכלל.

יצויין שזה רק חלק ראשון, נותר רק לצפות שכמעשהו בראשון יהא מעשהו בשני.

Re: ליומא דהילולא של כקש"ת האדמו"ר מהר"א מבעלזא זי"ע

פורסם: א' אוגוסט 24, 2014 7:30 am
על ידי אמסטרדם
בור הגולה כתב:אבל כתוב "לסדר"?

ואפילו בלא"ה - למה בחר בפסוק זה דוקא ובפרט שאינו בגמטריא תקנ"ח כ"א ע"י בחירת כמה אותיות?

Re: ליומא דהילולא של כקש"ת האדמו"ר מהר"א מבעלזא זי"ע

פורסם: ד' אוגוסט 24, 2016 4:09 pm
על ידי ח''ל קאליסק
שמעתי מפי הרה''ח הישיש רבי אהרן בוימיל שליט''א מטבריא-ירושלים שכשעברה מיטתו של הרה''ק מבולגרייא זצ''ל בסמוך לבית מדרשם של חסידי סלונים בעיה''ק טבריא אשר נקרא ''כולל רייסין'' לקחו ע''פ פקודת הרה''ק מבעלזא זיע''א כמין פרוכת מבית הכנסת ע''מ להניח או לעטוף בה המיטה, ורבי אהרן הנ''ל שיחי' בתור בנו של גבאי בית הכנסת המיתולוגי רבי מרדכי בוימיל זצ''ל נשלח לבקש מאת חסידי בעלז בירושלים תמורה לאותה פרוכת בהיותו תלמיד ישיבת בית אברהם בירושלים, ואכן קיבל מאתם פרוכת חדשה.
א. על אף היות המקור הנ''ל אמין בתכלית הדיוק לא שמעתי עוד סימוכין לסיפור זה שבהשקפה ראשונה נראה תמוה. [למרות שכל עצם קבורת הרה''ק מבילגורייא בטבריא ג''כ תמוה אמאי לא טמנוהו בת''א או בי-ם ואכן כפי שזכור לי הרה''ק מבעלז ציין איזשהוא קשר להרה''ק מוויטעפסק זיע''א, ואולי זה הקשר ל'כולל רייסין']
ב. אשמח אם מאן דהו יוכל לאשרו.

Re: ליומא דהילולא של כקש"ת האדמו"ר מהר"א מבעלזא זי"ע

פורסם: ד' אוגוסט 24, 2016 4:31 pm
על ידי מחולת המחנים
ח''ל קאליסק כתב:למרות שכל עצם קבורת הרה''ק מבילגורייא בטבריא ג''כ תמוה אמאי לא טמנוהו בת''א או בי-ם ואכן כפי שזכור לי הרה''ק מבעלז ציין איזשהוא קשר להרה''ק מוויטעפסק זיע''א, ואולי זה הקשר ל'כולל רייסין'

באותה עת עדיין לא החלו לקבור בהר המנוחות, והר הזיתים היה תחת השלטון הירדני, מובן א"כ מדוע בחרו בביה"ח העתיק בטבריא בו קבורים תלמידי הבעש"ט מאשר על פני בית הקברות הזמני בשייח באדר או בית הקברות בתל אביב או נחלת יצחק.

Re: ליומא דהילולא של כקש"ת האדמו"ר מהר"א מבעלזא זי"ע

פורסם: ד' אוגוסט 24, 2016 6:04 pm
על ידי ח''ל קאליסק
נוטר הכרמים כתב:
הרבי מפוזנא כתב:לקראת היא"צ מתפרסם עכשיו ספר "בקודש פנימה", מזכרונות המשב"ק ר' יצחק לנדאו.


עברתי על הספר מהחל ועד כלה, מלא וגדוש בכל מיני מגדים, הליכות בקודש ע"פ דקדוק וחשבון נוראים, גינוני קדושה ופרישות, הנהגות אצילות המידות ואהבת ישראל, סיפורי מופתים וגילויי רוה"ק, ועוד ועוד. ערוכים בטוב טעם ובאוטנטיות. מעוררים ענין גם בקרב כאלו שאינם נמנים על חסידי בעלזא, ועל החסידים בכלל.

יצויין שזה רק חלק ראשון, נותר רק לצפות שכמעשהו בראשון יהא מעשהו בשני.

שמעתי מרבים רבים שצרם להם מאוד שביתו נאוה קודש וחדרו הק' במעון הקודש ברחוב אחד העם [אשר מייחד את שמו של מרן זיע'' כאן בארה''ק יותר מקטמון ואגריפס,] הרי הוא כחלק מבית הכנסת אוצה''ס וכו' ולא ייחדו לו את קדושתו המתאימה [למרות שרבים הפוקדים את המקום מזכירים בחדר את שמם וכו'].

Re: ליומא דהילולא של כקש"ת האדמו"ר מהר"א מבעלזא זי"ע

פורסם: ד' אוגוסט 24, 2016 6:11 pm
על ידי ארזי ביתר
הרב ח"ל קאליסק,

מדבריך משתמע, שהיה מקום ח"ו לקדש את החדר והבית יותר מביהכ"נ וכו'.

אילו היו עושים כן, היה זה ההיפך הגמור משיטת מרן מהר"א. ואספר:

פעם נכנס מהר"א זיע"א לתפילת מנחה ביומא דפגרא, והיה השולחן בביהכ"נ מסודר לקראת ה'טיש'. משהגיע מהר"א לשולחן, נעצר והחל לומר 'נו, נו!'. בתחילה לא הבינו מה מפריע לו, אך לאחר מכן ראו, שעל השולחן הכינו פמוטות מכסף, בעוד על עמוד התפילה של החזן היו פמוטות מנחושת. מרן מהר"א, ראה בזה זלזול בכבוד התפילה, וכפי שהתבטא לאחר מכן אחיו מהר"ם מבילגרייא, 'שלא יהא שולחנך מלא ושולחן רבך ריקם'.

Re: ליומא דהילולא של כקש"ת האדמו"ר מהר"א מבעלזא זי"ע

פורסם: ד' אוגוסט 24, 2016 6:29 pm
על ידי אפרים זלמן
נוטר הכרמים כתב:
הרבי מפוזנא כתב:לקראת היא"צ מתפרסם עכשיו ספר "בקודש פנימה", מזכרונות המשב"ק ר' יצחק לנדאו.


עברתי על הספר מהחל ועד כלה, מלא וגדוש בכל מיני מגדים, הליכות בקודש ע"פ דקדוק וחשבון נוראים, גינוני קדושה ופרישות, הנהגות אצילות המידות ואהבת ישראל, סיפורי מופתים וגילויי רוה"ק, ועוד ועוד. ערוכים בטוב טעם ובאוטנטיות. מעוררים ענין גם בקרב כאלו שאינם נמנים על חסידי בעלזא, ועל החסידים בכלל.

יצויין שזה רק חלק ראשון, נותר רק לצפות שכמעשהו בראשון יהא מעשהו בשני.

ראיתי עלון של בעלזא בה הובא ראיון עם ר' יצחק לנדא והוא אומר שם שבניו שוקדים להוצאת הספר ויש לקוות שייצא לאור בחודשיים הקרובים.

Re: ליומא דהילולא של כקש"ת האדמו"ר מהר"א מבעלזא זי"ע

פורסם: ה' אוגוסט 25, 2016 12:15 pm
על ידי א גאליציאנער
לכבוד יומא דהילולא רבא של מרן אהרן קדוש ה' זיע"א מבעלזא - גיליון נ"ז ובו תשובה ומו"מ בהלכה בהנהגתו בטעימת הדגים בער"ש.
בברכה שלימה ונאמנה
א גאליציאנער

Re: ליומא דהילולא של כקש"ת האדמו"ר מהר"א מבעלזא זי"ע

פורסם: ה' אוגוסט 25, 2016 2:57 pm
על ידי מתפעל
שאלה, ר' שלום פויגל ז"ל סיפר שתיכנן לבקר בהר ציון בקבר דוד המלך ע"ה.
הוא סיפר לרוב ז"ל כוונתו והרוב לא ענה לו כלום, אמנם למחרת אמר לרוב שלא איסתעייא מילתא ולבסוף לא הלך.
ענה הרה"ק: "זייער גלייך וואס דו ביסט נישט געגאנגען".

לא מבואר שם מדוע.
מה הבעיה ללכת להר ציון?

Re: ליומא דהילולא של כקש"ת האדמו"ר מהר"א מבעלזא זי"ע

פורסם: ה' אוגוסט 25, 2016 3:57 pm
על ידי ברזלים
יתכן בגלל טומאת הנוצרים שכידוע בגלל זה העדיף לגור בתל אביב

Re: ליומא דהילולא של כקש"ת האדמו"ר מהר"א מבעלזא זי"ע

פורסם: א' אוגוסט 28, 2016 1:18 am
על ידי עתניאל בן קנז
ח''ל קאליסק כתב:שמעתי מפי הרה''ח הישיש רבי אהרן בוימיל שליט''א מטבריא-ירושלים שכשעברה מיטתו של הרה''ק מבולגרייא זצ''ל בסמוך לבית מדרשם של חסידי סלונים בעיה''ק טבריא אשר נקרא ''כולל רייסין'' לקחו ע''פ פקודת הרה''ק מבעלזא זיע''א כמין פרוכת מבית הכנסת ע''מ להניח או לעטוף בה המיטה, ורבי אהרן הנ''ל שיחי' בתור בנו של גבאי בית הכנסת המיתולוגי רבי מרדכי בוימיל זצ''ל נשלח לבקש מאת חסידי בעלז בירושלים תמורה לאותה פרוכת בהיותו תלמיד ישיבת בית אברהם בירושלים, ואכן קיבל מאתם פרוכת חדשה.
א. על אף היות המקור הנ''ל אמין בתכלית הדיוק לא שמעתי עוד סימוכין לסיפור זה שבהשקפה ראשונה נראה תמוה. [למרות שכל עצם קבורת הרה''ק מבילגורייא בטבריא ג''כ תמוה אמאי לא טמנוהו בת''א או בי-ם ואכן כפי שזכור לי הרה''ק מבעלז ציין איזשהוא קשר להרה''ק מוויטעפסק זיע''א, ואולי זה הקשר ל'כולל רייסין']
ב. אשמח אם מאן דהו יוכל לאשרו.


אספר את הגירסא המוכרת לי. (לא זוכר ממי שמעתיה בעבר הרחוק).
כאשר הביאו את הרה"ק מבילגורייא למנוחות בטבריה, עצרו מקודם ב'כולל רייסין' (לא זכור לי האם היה מטרת 'הספד' בעצירה זו, או סתם מטרת טכנית בכדי לסדר את ה'מיטה', לפני הקבורה).
כאשר הגיעו לטפל בגופו של הנפטר, ראו שזב ממנו דם רב. (הוא היה ימים ספורים לאחר ניתוח שלא הצליח, ובמשך כל הטהרה ולאחריה זב ממנו דם. והדברים ידועים, ואכמ"ל).
המלוים נטלו 'כלי קודש' ישנים (דהיינו פרוכת וכדו'), שהיו מונחים בתחתית הארון הקודש, וספגו בהם את הדם, וקברוהו עמו בקברו.
עד כאן שמעתי.

ולאור האמור, א. לא היה שום פקודת הרה"ק מבעלזא לעטוף בה את המיטה. אלא החלטה ספונטנית של המלוים. [יתכן שלא מצאו סמרטוטים אחרים לספוג את הדם. או שחשבו שכבודו של הרה"ק הוא לגנוז עמו מטפחות ספרים שבלו].
ב. ככל הנראה לגבאי כולל רייסין לא מצא חן החופשיות של חסידי בעלזא לקחת פרוכת ישנה מבלי לשאול רשות. ולכן בקשו שיפצו אותם על הפרוכת האמורה.


אודות הטעם מדוע קברוהו בטבריה.
פעם שאל הרה"ח ר' משה רוקח ע"ה, את הרה"ק מבעלזא, מדוע הורה לטמון את אחיו בטבריה. החזיר לו הרה"ק בשאלה, וכי היכן רצית שאטמון אותו???

[להזכיר, הר הזתים היה את כבוש אצל הירדנים. בירושלים קברו אז ב'שייח באדר' או ב'סנהדריה', שהיה בית קברות זמניים בתוך העיר.
בגוש דן היו בתי הקברות של הציבור הכללי - עם חלקות מסוימות לשומרי תורה, ולא חלקות 'מכובדות' עם גדולי ישראל בדורות קודמים.
ועל כן הבחירה הטבעית היתה בטבריה, בבית החיים בו טמונים תלמידי בעל-שם-טוב]

ענה ר' משה רוקח, שהוא תמה מדוע לא בצפת, סמוך לקברו של ה'מעשה רוקח', שאדמורי בעלזא נמנו בין צאצאיו. (ויש בו גם המעלות האמורות בטבריה).

ענה לו הרה"ק מבעלזא, שאם כבר שאלת, אענה לך. בטבריה ישנם ישיבות, ותמיד ימצאו מי שיעלו על קברו להתפלל.
(בשונה מצפת בימים ההם שנדלדלה ביותר מתושביה החרדים, הרי ה'בריחה' מטבריה הייתה שנים לאחריה. ובתקופה ההיא אכן היה מבקשים מבני העיר לעלות על קברו בעת היאר-צייט, ולהשלים מנין וכדו').

Re: ליומא דהילולא של כקש"ת האדמו"ר מהר"א מבעלזא זי"ע

פורסם: א' אוגוסט 28, 2016 1:20 am
על ידי עתניאל בן קנז
נוטר הכרמים כתב:
הרבי מפוזנא כתב:לקראת היא"צ מתפרסם עכשיו ספר "בקודש פנימה", מזכרונות המשב"ק ר' יצחק לנדאו.


עברתי על הספר מהחל ועד כלה, מלא וגדוש בכל מיני מגדים, הליכות בקודש ע"פ דקדוק וחשבון נוראים, גינוני קדושה ופרישות, הנהגות אצילות המידות ואהבת ישראל, סיפורי מופתים וגילויי רוה"ק, ועוד ועוד. ערוכים בטוב טעם ובאוטנטיות. מעוררים ענין גם בקרב כאלו שאינם נמנים על חסידי בעלזא, ועל החסידים בכלל.

יצויין שזה רק חלק ראשון, נותר רק לצפות שכמעשהו בראשון יהא מעשהו בשני.

הספר בשלבי עריכה והגהה מתקדמים.

Re: ליומא דהילולא של כקש"ת האדמו"ר מהר"א מבעלזא זי"ע

פורסם: א' אוגוסט 28, 2016 1:25 am
על ידי עתניאל בן קנז
מתפעל כתב:שאלה, ר' שלום פויגל ז"ל סיפר שתיכנן לבקר בהר ציון בקבר דוד המלך ע"ה.
הוא סיפר לרוב ז"ל כוונתו והרוב לא ענה לו כלום, אמנם למחרת אמר לרוב שלא איסתעייא מילתא ולבסוף לא הלך.
ענה הרה"ק: "זייער גלייך וואס דו ביסט נישט געגאנגען".

לא מבואר שם מדוע.
מה הבעיה ללכת להר ציון?


להשערתי, בתקופה ההיא, היה שם כל הבנין (כיום לאחר השתלטות 'ישיבת התפוצות', רק חלקו) כחלק מבית תיפלה וכדו' של הנוצרים.
כנראה לדעת הרה"ק מבעלזא, יש 'בעיה' ללכת למקום שכזה, על רוח הטומאה האופפת בו. גם אם שם הוא 'פתח המערה' לקברי מלכות בית דוד. ומקום תפילה מדורות קודמים.

[וכל זאת מבלי להכנס לפולמוס, האם אכן שם הוא מקום קברות המלכים].

Re: ליומא דהילולא של כקש"ת האדמו"ר מהר"א מבעלזא זי"ע

פורסם: א' אוגוסט 28, 2016 4:30 pm
על ידי עתניאל בן קנז
ח''ל קאליסק כתב:שמעתי מרבים רבים שצרם להם מאוד שביתו נאוה קודש וחדרו הק' במעון הקודש ברחוב אחד העם [אשר מייחד את שמו של מרן זיע'' כאן בארה''ק יותר מקטמון ואגריפס,] הרי הוא כחלק מבית הכנסת אוצה''ס וכו' ולא ייחדו לו את קדושתו המתאימה [למרות שרבים הפוקדים את המקום מזכירים בחדר את שמם וכו'].


כפי שהנני מכיר בכל ההסטוריה של גדולי ישראל, ו/או גדולי החסידות, לעולם לא 'עשו עסק' ו'ייחדו את קדושתו המתאימה' למקום המגורים שלהם.
צא ובדוק מי למשל גר בדירתו של הרבי אלימלך מליז'ענסק זי"ע (אחד מנכדיו, עם משפחתו), והאם עשו איזה עסק מביתו... וכן שאר רועי החסידות.

אדרבה ב'בעלזא' הפכו את הדירה למקום תורה תפילה, וכפי שנהגו עם דירתו של החזון איש, וזה עלוי גדול למקום.

בליובאוויטש, מאחר שאין להם ממשיך דרך לדבוק בו. נאלצים ל'העריץ' חפצים דוממים, הרבה מעבר למקובל בכל מקום אחר. (כמובן מבלי לזלזל ח"ו, ובבוודאי שיש קדושה בחפצי צדיקים, ופי שכתב החת"ס אודת מקלו של רבי מאיר).

Re: ליומא דהילולא של כקש"ת האדמו"ר מהר"א מבעלזא זי"ע

פורסם: א' אוגוסט 28, 2016 6:54 pm
על ידי איטשע טבריאנער
ביתו נאוה קודש של קוה"ק מהר"א זי"ע- החדר בו קיבל קוויטלעך, עד לאחרונה ממש [כעשור] שימש לכיתה בתלמוד תורה דשם, וסביר מאוד להניח שלרבים צרם וצורם הדבר שלא סימלו את המקום כדבעי. למרות שאיני יודע מה יותר נעלה לשמיא כיתת לימוד לתשב"ר או בית תפילה כמו שזה כיום, מה שבוודאי מצער הוא שהחדר הפנימי בו 'ישן' מהר"א זי"ע - שימש לכריכיה ולשאר צרכי המלמד דאותה כיתה.
למי שמכיר הפרטים- הדבר מאוד משמח שכיום ב"ה הפכו את המקום למקום תורה ותפילה.

Re: ליומא דהילולא של כקש"ת האדמו"ר מהר"א מבעלזא זי"ע

פורסם: ב' אוגוסט 29, 2016 12:31 am
על ידי יגאל10
עתניאל בן קנז כתב:בליובאוויטש, מאחר שאין להם ממשיך דרך לדבוק בו. נאלצים ל'העריץ' חפצים דוממים, הרבה מעבר למקובל בכל מקום אחר. (כמובן מבלי לזלזל ח"ו, ובבוודאי שיש קדושה בחפצי צדיקים, ופי שכתב החת"ס אודת מקלו של רבי מאיר).


גם בליובאוויטש משמש כיום חדר הרבי למקום תפילה (בימים ב', ה' וש"ק), ורבים מנצלים את התפילות במקום לשפוך שיח לפני ה'.

היחס ל'חפצי הצדיק' מקורו בהנהגת האדמו"רים הקודמים, ומיוסד על המבואר במאמרי דא"ח. ראה:

http://chabadlibrary.org/books/default. ... /21&search

Re: ליומא דהילולא של כקש"ת האדמו"ר מהר"א מבעלזא זי"ע

פורסם: ב' אוגוסט 29, 2016 1:04 pm
על ידי ארזי ביתר
לענ"ד, בעיני רבים וטובים מחו"ר בי מדרשא הדין, נראה כל הדיון הזה מיותר, לדון ולהתפלסף, מה ראוי לעשות עם ביתו נאוה קודש של מרן מהר"א זיע"א.
בכל אופן, להתפלל שם ודאי ראוי, כי הוא מקום שעבד בו אותו צדיק את האלוקים, ברמה גבוהה ביותר. אך אם יש שם כיתת לימוד לתשב"ר או בית תפילה, לענ"ד אין נפק"מ כל-כך.

Re: ליומא דהילולא של כקש"ת האדמו"ר מהר"א מבעלזא זי"ע

פורסם: ב' אוגוסט 29, 2016 2:57 pm
על ידי עתניאל בן קנז
יגאל10 כתב:היחס ל'חפצי הצדיק' מקורו בהנהגת האדמו"רים הקודמים, ומיוסד על המבואר במאמרי דא"ח. ראה:
http://chabadlibrary.org/books/default. ... /21&search


ברור שגם בדורות קודמים היה ענין להעריך את חפצי הצדיק. אבל ב'סדר גודל' שהוא קיים בדור האחרון, לא היה בדורות הקודמים. והמפורסמות אין צריכות ראיה.

Re: ליומא דהילולא של כקש"ת האדמו"ר מהר"א מבעלזא זי"ע

פורסם: ב' אוגוסט 29, 2016 3:05 pm
על ידי סגי נהור
עתניאל בן קנז כתב:ברור שגם בדורות קודמים היה ענין להעריך את חפצי הצדיק. אבל ב'סדר גודל' שהוא קיים בדור האחרון, לא היה בדורות הקודמים. והמפורסמות אין צריכות ראיה.

מסתבר שזה נכון, וזה מחוליי הדור - בכל העדות החוגים והמגזרים בלי יוצא מן הכלל - שמתעסקים יותר בחיצוניות ופחות בפנימיות. ואפשר שזה צורך הדור.

Re: ליומא דהילולא של כקש"ת האדמו"ר מהר"א מבעלזא זי"ע

פורסם: ה' אוקטובר 06, 2016 2:53 pm
על ידי מתפעל
האם זהו מרן מהר"א?


mhra.jpg
mhra.jpg (33.56 KiB) נצפה 16521 פעמים

Re: ליומא דהילולא של כקש"ת האדמו"ר מהר"א מבעלזא זי"ע

פורסם: ה' אוקטובר 06, 2016 3:40 pm
על ידי חבצלת
א וודאי!

Re: ליומא דהילולא של כקש"ת האדמו"ר מהר"א מבעלזא זי"ע

פורסם: ה' אוקטובר 06, 2016 4:41 pm
על ידי מתפעל
יישר כח, לא ראיתי בלתי היום.

מה הארוע כאן?

Re: ליומא דהילולא של כקש"ת האדמו"ר מהר"א מבעלזא זי"ע

פורסם: ו' אוקטובר 07, 2016 7:25 am
על ידי ח''ל קאליסק
מתפעל כתב:יישר כח, לא ראיתי בלתי היום.

מה הארוע כאן?

חלק מסדרת התמונות המפורסמת בה מרן מבעלז משתתף בשמחת הש''ב [התנה קודם שהחתן יחבוש שטריימיל] לאחיינו ר' יצחק דוד רוקח אביו של יבדחלט''א הרבי ממכניובקא בעלזא שליט''א.

Re: ליומא דהילולא של כקש"ת האדמו"ר מהר"א מבעלזא זי"ע

פורסם: ו' אוקטובר 07, 2016 4:01 pm
על ידי לעומקו של דבר
ח''ל קאליסק כתב:
מתפעל כתב:יישר כח, לא ראיתי בלתי היום.

מה הארוע כאן?

חלק מסדרת התמונות המפורסמת בה מרן מבעלז משתתף בשמחת הש''ב [התנה קודם שהחתן יחבוש שטריימיל] לאחיינו ר' יצחק דוד רוקח אביו של יבדחלט''א הרבי ממכניובקא בעלזא שליט''א.

היה משתמש תמיד במשקפי קריאה?

Re: ליומא דהילולא של כקש"ת האדמו"ר מהר"א מבעלזא זי"ע

פורסם: ב' אוקטובר 10, 2016 10:49 am
על ידי מתפעל
הרב הערמן מוכיח את הרבי מבעלזא

01.jpg
01.jpg (133.73 KiB) נצפה 16424 פעמים

Re: ליומא דהילולא של כקש"ת האדמו"ר מהר"א מבעלזא זי"ע

פורסם: ב' אוקטובר 10, 2016 1:50 pm
על ידי ח''ל קאליסק
מתפעל כתב:הרב הערמן מוכיח את הרבי מבעלזא

01.jpg

''מוכיח'' את הרבי מבעלזא???
העיקר חסר מן הספר שהרב הערמן התבלבל וכתב את שם אשתו במקום שם אמו, ומרן זיע''א אמר נו נו נו עד שר' שלום פויגל הבין שיש טעות בשם, ואמר הרב הערמן אם כך כל דברי מבוטלים.
ומרן זיע''א הרגיש בדבר ושאלו מה רצית לאמר וכו'.

Re: ליומא דהילולא של כקש"ת האדמו"ר מהר"א מבעלזא זי"ע

פורסם: ג' אוקטובר 11, 2016 1:47 am
על ידי איטשע טבריאנער
ראה בספר הנפלא בקודש פנימה מהמשב"ק הרה"ח רבי יצחק לנדא שיחי:
"לילה אחת, שמעתי כיצד מרן מונה בין רשימת העוונות, שהוא קונס את עצמו על שלבש את הטלית קטן הפוך. ...מרן הקדוש, לא הרים אף פעם את ידיו אל על, מלבד בעת לבישת הטלית קטן. כאשר המשב"ק שסייע בעדו ללבוש את בגד הציצית, נטל את הבגד ואחזה ממעל לראשו, היה מרן מרים את שני ידיו כדי לבדוק ולמשמש בכנפות הבגד אם אין הוא מהופך חלילה, ורק לאחר שהיה מוודא בביטחה כי הבגד אינו מהופך, היה לובשו.
באותו בוקר, אני הייתי המשב"ק בעת לבישת הבגדים, ומכיון שזכרתי בבירור כי לבישת הט"ק היתה כראוי וכנכון, אזי כששמעתי את דברי הוידוי יוצאים מפי מרן, בדבר שאני גרמתי לו כביכול, אמרתי: הלא אני הייתי בשעת מעשה, ויכולני להעיד כי הבגד לא היה הפוך כלל. ענה לי מרן: "דאכט זיך מיר, אז די האסט מיר דאס געוואלט אנטוהן פארקערט" [=כמדומני שרצית להלבישני את הבגד כשהוא הפוך]

Re: ליומא דהילולא של כקש"ת האדמו"ר מהר"א מבעלזא זי"ע

פורסם: ו' אוקטובר 14, 2016 9:50 am
על ידי י. אברהם
שמעתי שמועה בשם הגאון רבי מאיר סאלאווייציק
שבניו של הרב מבריסק נפגשו עם הרה"ק מבעלזא
האם אמת בדבר?

Re: ליומא דהילולא של כקש"ת האדמו"ר מהר"א מבעלזא זי"ע

פורסם: א' אוקטובר 16, 2016 12:45 pm
על ידי עמקן
הוא היה עורך שולחן בבכנ"ס החסידי בבתי וורשא. זה לא היה רחוק מביתם ברח' פרס, והבחורים היו נכנסים לפעמים מתוך סקרנות.
כשהוא שמע שבנו של הגרי"ז שם הוא קרא אותו.
מסופר שהוא רצה לכבד רמש"ד עם משהו לאכול, והוא לא היה יכול לאכול משום שזה לא היה מעושר ור"א אמר לו ליקח אותו הביתה והוא אמר שהוא אינו מטלטל בהעירוב, ור"א אמר לו שהוא יכול לשמוע שם הבדלה והוא לא רצה להגיד שהוא מחכה להאכטל ואמר שהוא צריך לשמוע הבדלה אצל אביו. יתכן שטעיתי קצת בהפרטים, אבל היה משהו ברוח זה.
לא זכור לי בדיוק, אבל דומני ששמעתי זה מאחד מבניו של הגר"מ סאלאוויציק ז"ל.