ישבב הסופר כתב:לאדמו"ר רבי יוחנן מסטאלין -קרלין זצ"ל לא עשו טהרה פעם שניה. מי שסיפר לך ככה"נ לא שמע נכון - מה שכן היה, שלא ידעו שהוא שלם [אע"פ שבארה"ב כבר ידעו שלכאורה הוא שלם, אז הוא עדיין היה בתוך הארון אבל צד אחד של הארון נשבר בעת שפינוהו, וראו המתעסקים שיש בפנים צורה של גוף ושזה לא מריח בכלל. אבל עם כל המהומה - סיפור ארוך בפנ"ע - המסר שהרבי זצ"ל שלם בגופו לא הגיע.]
משהגיעו לטבריה לא ידעו אם לפתוח ולקבור כמנהג אר"י או להשאירו בארון ולקברו כן. והרה"ק רא"י מסדיגורה זצ"ל היה נוכח, וציווה שיפתחו את הארון ויקברוהו כמנהג א"י. נכנסו חשובי החסידים [רי"ה הלטובסקי, ר' אפרים גוטליב רבי אלעזר בריזל ועוד] לחדר הטהרה שבצד הכניסה לבית העלמין בטבריה, ופתחו את הארון. לתדהמתם הבחינו שגופו של הרבי היה שלם ממש. [ברגלו אחת נקרעו התכריכין, וראו בשרו שלם ממש.]
כיון שלא הכינו החברה קדישא את עצמם להפתעה שכזו, לא היה להם מיטה, ולקחו החסידים את מכסה הארון, ושמו את גופתו הטהורה של האדמור רבי יוחנן זצ"ל, והוציאוהו על גבי המכסה. כשפתחו את הדלת ראו כל העם את גופתו השלימה של הרבי, וגעו כל העם בבכיה. היה זה מחזה נורא, שמעתי את זה מכמה אנשים שנכחו אז בחוץ, וראו את צורתו של הרבי במו עיניהם.
אח"כ אמר רבי משה אהרן הורביץ, וכן אמרו עוד חסידים, שאילו היו יודעים שהרבי שלם, היו טובלים אותו בכינרת לפני הקבורה. מה שכתבת שהיה טהרה שניה, לכאורה המקור הוא אי-הבנה של אימרה זו.
לדאבון לב, את רבי יודל שליט"א כבר אי אפשר לשאול כ"כ.
מעיתון 'בקהילה' השבוע.