נוטר הכרמים כתב:על בגדי ר"ח גם שמענו, מנהג רבינו הגר"א כדלהלן: כתב במעשה רב על רבינו הגר"א: בעת תפילת ערבית דר"ח מרבים קצת בנרות, והוא לובש כובע שבת לכבוד ר"ח שהוא דאורייתא, ע"כ.
/מנחם זאב צוקרמן כתב:נוטר הכרמים כתב:על בגדי ר"ח גם שמענו, מנהג רבינו הגר"א כדלהלן: כתב במעשה רב על רבינו הגר"א: בעת תפילת ערבית דר"ח מרבים קצת בנרות, והוא לובש כובע שבת לכבוד ר"ח שהוא דאורייתא, ע"כ.
אוצר החכמה כתב:השאלה היא אם יש לדקדק את המילים שהוא דאורייתא
כמו שמצינו תשובה שהרבה דברים בין בני בבל ובין בני ארץ ישראל. וזהו שפירשנו בתלמוד. וליוצא ולבא אין שלום (זכריה ח). א"ר יוחנן זה היוצא מתלמוד לתלמוד. מפני שחלוקים במנהגם ובשמועותיהם ובפסקי הלכותיהם. שהרי לדבריהם אומרי' והשיאנו בראשי חדשים. כדמפורש בתחילת פסיקתא הגדולה. ר' שמעון בר אבא אמ' בשם ר' יוחנן צריך לומ' והשיאנו בראשי חדשים. ואף חותמים בארץ ישראל בהזמנים כדמפורש בהרואה ירושלמי אצל תפילת ראש חדש רב אמ' צריך לומר בה זמן. ושמואל אמ' צריך לומר והשיאנו. לפיכך בארץ ישראל אומ' והשיאנו.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 4 אורחים