מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

להדליק בבית הכנסת אחרי מנחה קודם שקיעה"ח

הלכות חג בחג, חקרי מנהג. מאמרים לעיון והורדה
צעיר_התלמידים
הודעות: 398
הצטרף: ג' יוני 02, 2015 1:32 am

להדליק בבית הכנסת אחרי מנחה קודם שקיעה"ח

הודעהעל ידי צעיר_התלמידים » א' דצמבר 13, 2015 12:14 pm

במקומות שמתפללים מנחה סמוך לשקיעה והולכים הציבור להדליק בבית קודם מעריב ואח"כ מתפללים מעריב מאוחר, המנהג הפשוט הוא לאחר הדלקת הנרות סמוך למעריב או כשמתאספים אנשים ללמוד כבר קודם לכן, אבל יש נוהגים להדליק לאחר מנחה קודם השקיעה מדין פלה"מ.

ולכאורה הדבר אינו מובן, שהרי ההדלקה בפלה"מ אינה מועלת מצ"ע אלא בכדי שיהיה פירסומי ניסא בשעת ההדלקה לכתחילה כלומר בשקיעה, וכבתה קודם השקיעה זקוק לה, וכיצד יתקיים פירסומי ניסא בבי"כ כשאין שם אף אדם עד מעריב, למה לא ידליקו מיד כשמגיעים אנשים לפירסומי ניסא.

ואל תשיבוני שבהדלקת בי"כ משום מנהגא אפשר לסמוך על פירסום הנס שקודם השקיעה, דעדיין ביום ראשון של חנוכה שמדליקין בכד בכסליו אין בזה שום טעם וריח.

שער כותש
הודעות: 65
הצטרף: ה' אוקטובר 15, 2015 7:02 pm

Re: להדליק בבית הכנסת אחרי מנחה קודם שקיעה"ח

הודעהעל ידי שער כותש » ב' דצמבר 14, 2015 10:46 pm

לא הבנתי אם אתה מדבר במקום שכשיגיעו לערבית כבר לא ידלקו הנרות? או בביהכ"נ שאין בו תפילת ערבית?
בכה"ג פשוט שאין להדליק מקודם וכמדומה שאין כזה מנהג.
ואם יתאספו אח"כ למעריב מה החיסרון?
ואגב, המשיבים שבכה"ג אפשר לברך מצד פרסומי ניסא ביום זיל הכא קמדחי לה שלא תיקנו על הדלקה ביום שום ברכה ואי"צ להיזקק לקושיית כ"ד.


חזור אל “חנוכה”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 26 אורחים