אולי יאיר עינינו לבאר מדוע?אליהוא כתב:אבל באמת קושיא מעיקרא ליתא.
ישיבישקייט כתב:נראה לי שיש תמונה של הרב שיינברג מדליק נרות חנוכה עם תפילין.
טעות?
ארי במסתרים כתב:אם אני לא טועה אם אדם עטור בתפילין ומגיע הלילה אין לו חיוב להוריד את זה רק שבלילה אין להניח לכתחילה.
אני טועה?
היא שיחתי כתב:רבותי שכחתם שאפשר להדליק עם תפילין בערב שבת!
חיים כתב:ארי במסתרים כתב:אם אני לא טועה אם אדם עטור בתפילין ומגיע הלילה אין לו חיוב להוריד את זה רק שבלילה אין להניח לכתחילה.
אני טועה?
אבל מצוה יש בדבר?
נויירא כתב:לפי מה שנראה בחלון זה כנראה מההדלקה של שחרית ....[יש לו ביהכנ"ס בבית]
וממילא זה עם תפילין
אור ישראל כתב:ב"ה
כ"ק הרבי מאמשינוב שליט"א ידוע בהנהגותיו המיוחדות ושמעשי המצוות שלו הן לא לפי הזמנים המקובלים אצלנו (למעט קריאת שמע שאותה הוא קורא בזמנה) ובין השאר ראיתי בכמה מקומות שהוא מדליק נרות חנוכה בבוקר.
וכך מעיד גולש ב"בחדרי חרדים" בקיץ תשס"ז (התגובה היא מ-10 באוגוסט 2007 למניינם) למניינם: "במו עיני ראיתי את האדמו"ר מאמשינוב לפני כשנתיים מדליק נרות חנוכה בברכה בכוונה ובהתלהבות בשעה 6.30 בבוקר. לא זכיתי להבין עד עכשיו את הנהגתו לקח לי הרבה זמן להתאושש מהמראה הזה".
היא שיחתי כתב:רבותי שכחתם שאפשר להדליק עם תפילין בערב שבת!
ויתיישבו גם דברי המאירי שהביא פותח האשכול
חכם באשי כתב:האדמו"ר מאמשינוב בהדלקת נר חנוכה של בנו (תמונה ישנה)
חיים כתב:זה בלילה קודם צאה"כ של ר"ת.
הבל הבלים כתב:האם ידוע למישהו מקור או הסבר לדברי המאירי בשבת כ"ב ע"א ד"ה נר חנוכה מצוה וז"ל:
"ותהא נר חנוכה משמאל הנכנס ופרשו בהגדה
ויבא בעל הבית בתפליו ובטלית מצויצת ביניהם חונה מלאך ד' סביב ליראיו" עכ"ל.
והדברים מופלאים הא זמן הדלקת נירות חנוכה בלילה
והא דציצית נמי לאו זמנה בלילה כבר דן בזה בספר העמק שאלה.
נ. ב. איני מחפש סברות ורעיונות בביאור הדברים רק בעיקר אם דנו רבותינו הק' בדהר זה.
תודה
כוכב כתב:ולהעיר ממש"כ המאירי במס' ברכות דף יד "שיש נמנעים מזה מצד אחר והוא שהתפילין צריכים גוף נקי ושצריך להזהר שלא יישן בהם ושלא יסיח דעתו מהם וכל שכן שלא יתעסק בשום דבר לכלוך ... ובתלמוד המערב הזכירו במקצת חכמים שהיו נזהרים שלא להניחם אלא בימים ידועים בשנה והיה בהם מי שלא היה מניחם אלא אחר שבאו עליו יסורים ונתרפא שהיה חושב בעצמו שמרקו היסורים את עונותיו והיה סומכים זה למה שנא׳ הרופא לכל תחלואיכי הגואל משחת חייכי המעטרכי חסד ורחמים. וראה היאך הפליגו בכונה כלומר שהן צריכים גוף נקי מעבירות ומהרהורים ואין ראוי להניחם אלא לאחר התשובה. וקצת חכמים נוהגים להניחם בימים שבין ר״ה ליום הכפורים אחר התשובה והטבילה והוודויין והדבר נכון בעיני", ועיין מה שהאריך בזה בספר תורה שלמה חי"ב ע' רנד ואילך.
הבל הבלים כתב:האם ידוע למישהו מקור או הסבר לדברי המאירי בשבת כ"ב ע"א ד"ה נר חנוכה מצוה וז"ל:
"ותהא נר חנוכה משמאל הנכנס ופרשו בהגדה ויבא בעל הבית בתפליו ובטלית מצויצת ביניהם חונה מלאך ד' סביב ליראיו ויחלצם" עכ"ל.
אליהוא כתב:מ'רבותינו הקדושים' לא מצאתי אבל יש את זה
http://www.otzar.org/wotzar/Book.asp?14 ... KS&page=39
אבל באמת קושיא מעיקרא ליתא.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 49 אורחים