נודע מה שהביאו הפוסקים מספר שער אפרים אם מותר להדליק נר חנוכה בשמן של איסורי הנאה, והאם יש בזה דין כתותי מיכתת שיעורי'. ודנו עליה שאין כאן דין שיעור כמו בלולב, רק היכי תצי שצריך לדלוק חצי שעה.
ראיתי לחכם אחד (הגר"נ רוטשטיין) שכתב בשם הגר"ח דלמ"ד כבתה אין זקןק לה, שאמרינן בגמ' א"נ לשיעורא, יש דין של 'שיעור' בשמן, כדין כל שאר השיעורים שבתורה, וע"כ אמרינן ביה כתותי מיכתת שיעורא.
ברצוני לדעת האם יש אכן גר"ח כזה, ואיה מקום כבודו?