עושה חדשות כתב:דין הוא, שבני הבית יוצאים בהדלקת בעה"ב, (או א' מבני הבית).
דין נוסף הוא, שאם בעה"ב נמצא כעת במקום אחר ומדליק שם, ודאי משפחתו שנשארה בבית אינה יוצאת יד"ח בהדלקתו באותו מקום, אלא צריכים הם בעצמם להדליק בבית.
וא"כ לכאו' כשכל המשפחה עקרה מביתה, (נסעו לדודים לשבת), ובעה"ב מדליק בעצמו כדין אכסנאי, דמ"מ שאר בני המשפחה לא ייצאו בזה יד"ח, כי אינם טפילים אליו אלא באופן שההדלקה היא בבית הקבוע שלהם.
וראיתי שכך נקט לדינא הג"ר רפאל רייכמן.
אבל לכאו' לא נהיגי הכי.
מה דעתכם?
כי הם טפילים אליו רק כלפי הבית שהם גרים בו איתו. וכך הוא הדין כמקובל.לעומקו של דבר כתב:אם מתארח ומדליק שם ונחשב לביתו, למה שלא יצאו בהדלקתו.
או להדליק בעצמו או להשתתף בפרוטה. ובכל גווני ב"ב הרחוקים לא ייצאו בזה. אז למה אם באו עימו ייצאו בזה?לעומקו של דבר כתב:מה הכוונה "כדין אכסנאי", דין אכסנאי הוא להשתתף בפרוטה.
עושה חדשות כתב:כי הם טפילים אליו רק כלפי הבית שהם גרים בו איתו. וכך הוא הדין כמקובל.לעומקו של דבר כתב:אם מתארח ומדליק שם ונחשב לביתו, למה שלא יצאו בהדלקתו.או להדליק בעצמו או להשתתף בפרוטה. ובכל גווני ב"ב הרחוקים לא ייצאו בזה. אז למה אם באו עימו ייצאו בזה?לעומקו של דבר כתב:מה הכוונה "כדין אכסנאי", דין אכסנאי הוא להשתתף בפרוטה.
כעת ראיתי בהליכו"ש -
ועצ"ב.
עושה חדשות כתב:השאלה האחרונה ששאלתי לא באה להוכיח נגד פשטות לש' הר"מ וש"פ, היא באה להוכיח כנגד מה שהרב לש"ד התחיל לחקור בסוגיית הטאב"ו, וע"ז הבאתי שיש חילוק ברור בין דר בקביעות בבית, שיוצא בהדלקה בבית, ובין אכסנאי שאי"ז ביתו בקביעות, שהוא צריך להשתתף בפריטי.
עושה חדשות כתב:השאלה האחרונה ששאלתי לא באה להוכיח נגד פשטות לש' הר"מ וש"פ, היא באה להוכיח כנגד מה שהרב לש"ד התחיל לחקור בסוגיית הטאב"ו, וע"ז הבאתי שיש חילוק ברור בין דר בקביעות בבית, שיוצא בהדלקה בבית, ובין אכסנאי שאי"ז ביתו בקביעות, שהוא צריך להשתתף בפריטי.
עושה חדשות כתב:דין הוא, שבני הבית יוצאים בהדלקת בעה"ב, (או א' מבני הבית).
דין נוסף הוא, שאם בעה"ב נמצא כעת במקום אחר ומדליק שם, ודאי משפחתו שנשארה בבית אינה יוצאת יד"ח בהדלקתו באותו מקום, אלא צריכים הם בעצמם להדליק בבית.
וא"כ לכאו' כשכל המשפחה עקרה מביתה, (נסעו לדודים לשבת), ובעה"ב מדליק בעצמו כדין אכסנאי, דמ"מ שאר בני המשפחה לא ייצאו בזה יד"ח, כי אינם טפילים אליו אלא באופן שההדלקה היא בבית הקבוע שלהם.
וראיתי שכך נקט לדינא הג"ר רפאל רייכמן.
אבל לכאו' לא נהיגי הכי.
מה דעתכם?
עושה חדשות כתב:דין הוא, שבני הבית יוצאים בהדלקת בעה"ב, (או א' מבני הבית).
דין נוסף הוא, שאם בעה"ב נמצא כעת במקום אחר ומדליק שם, ודאי משפחתו שנשארה בבית אינה יוצאת יד"ח בהדלקתו באותו מקום, אלא צריכים הם בעצמם להדליק בבית.
וא"כ לכאו' כשכל המשפחה עקרה מביתה, (נסעו לדודים לשבת), ובעה"ב מדליק בעצמו כדין אכסנאי, דמ"מ שאר בני המשפחה לא ייצאו בזה יד"ח, כי אינם טפילים אליו אלא באופן שההדלקה היא בבית הקבוע שלהם.
וראיתי שכך נקט לדינא הג"ר רפאל רייכמן.
אבל לכאו' לא נהיגי הכי.
מה דעתכם?
פרי יהושע כתב:עושה חדשות כתב:דין הוא, שבני הבית יוצאים בהדלקת בעה"ב, (או א' מבני הבית).
דין נוסף הוא, שאם בעה"ב נמצא כעת במקום אחר ומדליק שם, ודאי משפחתו שנשארה בבית אינה יוצאת יד"ח בהדלקתו באותו מקום, אלא צריכים הם בעצמם להדליק בבית.
וא"כ לכאו' כשכל המשפחה עקרה מביתה, (נסעו לדודים לשבת), ובעה"ב מדליק בעצמו כדין אכסנאי, דמ"מ שאר בני המשפחה לא ייצאו בזה יד"ח, כי אינם טפילים אליו אלא באופן שההדלקה היא בבית הקבוע שלהם.
וראיתי שכך נקט לדינא הג"ר רפאל רייכמן.
אבל לכאו' לא נהיגי הכי.
מה דעתכם?
אני חושב [ולא בדקתי כעת את כל דברי קודמי כאן], שכיון והוא משתתף בפריטי והוא מחמת שהטילו חכמים בין השאר המצווה על ממונו וכידוע דברי הרא' והב"ח וכו', ממילא ב"ב נטפלים אליו כי הרי ממונם משותף, וזה נראה פשוט לפי דעתי.
פרנקל תאומים כתב:פרי יהושע כתב:עושה חדשות כתב:דין הוא, שבני הבית יוצאים בהדלקת בעה"ב, (או א' מבני הבית).
דין נוסף הוא, שאם בעה"ב נמצא כעת במקום אחר ומדליק שם, ודאי משפחתו שנשארה בבית אינה יוצאת יד"ח בהדלקתו באותו מקום, אלא צריכים הם בעצמם להדליק בבית.
וא"כ לכאו' כשכל המשפחה עקרה מביתה, (נסעו לדודים לשבת), ובעה"ב מדליק בעצמו כדין אכסנאי, דמ"מ שאר בני המשפחה לא ייצאו בזה יד"ח, כי אינם טפילים אליו אלא באופן שההדלקה היא בבית הקבוע שלהם.
וראיתי שכך נקט לדינא הג"ר רפאל רייכמן.
אבל לכאו' לא נהיגי הכי.
מה דעתכם?
אני חושב [ולא בדקתי כעת את כל דברי קודמי כאן], שכיון והוא משתתף בפריטי והוא מחמת שהטילו חכמים בין השאר המצווה על ממונו וכידוע דברי הרא' והב"ח וכו', ממילא ב"ב נטפלים אליו כי הרי ממונם משותף, וזה נראה פשוט לפי דעתי.
דבריך לכשעצמם אינם מספיקים לתרץ קושייתו, כיוון שעדיין לא יובן מדוע כשהוא אכסנאי ובני ביתו אינם אכסנאים עימו, אינם יוצאים בהדלקתו/השתתפותו אע"פ שממונם משותף כדבריך.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 85 אורחים