מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

אפשרי לצאת ידי חובה גם לדעת השולחן ערוך

הלכות חג בחג, חקרי מנהג. מאמרים לעיון והורדה
ביני עמודי גרסי
הודעות: 271
הצטרף: ב' ספטמבר 09, 2013 11:51 pm

אפשרי לצאת ידי חובה גם לדעת השולחן ערוך

הודעהעל ידי ביני עמודי גרסי » ד' דצמבר 28, 2016 12:59 pm

אם שמים לב, רואים, שאפשר לצאת ידי חובת ההדלקת הנרות של חנוכה גם לדעת השולחן ערוך, ואיך?
כאשר אנו מדליקים את הנרות בזמן השקיעה או בכמו 20 דקות מאז, הרי שניתן להתכוון שגם כל אותו הזמן שהנרות יהיו דולקות אחר כך עד אחרי זמן ר"ת במשך החצי השעה - שייחשב כחלק ממצוות ההדלקה.
היינו לגלות בדעתנו שניחא לנו בזה שישארו דלוקים גם לאחר צאת הכוכבים לשיטת ר"ת והשולחן ערוך, ורצוננו בכך הוא.
ובזה אנו מרוויחים ביותר - שיצאנו ידי חובה גם לפי שיטת רוב הגאונים והראשונים ההולכים כשיטת ר"ת. וממילא המצווה של ההדלקה תהיה יותר מהודרת ושלימה, ונקיה מכל חשש ודבר.
והרווחנו בסך הכול מכל הדבר הזה רווח גדול ועצום של מצוות נר חנוכה נפלאה!

עזריאל ברגר
הודעות: 13004
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אפשרי לצאת ידי חובה גם לדעת השולחן ערוך

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ד' דצמבר 28, 2016 1:06 pm

מותר לכתוב "שיטת רבינו תם", כאשר בטח ידוע לך שי"א שהשו"ע חזר בו...

המעיין
הודעות: 1219
הצטרף: ג' מאי 04, 2010 12:06 pm

Re: אפשרי לצאת ידי חובה גם לדעת השולחן ערוך

הודעהעל ידי המעיין » ד' דצמבר 28, 2016 2:02 pm

על מודעות פירסומת לא שואלים שאלות.

אפשר
הודעות: 999
הצטרף: א' דצמבר 04, 2016 9:08 pm

Re: אפשרי לצאת ידי חובה גם לדעת השולחן ערוך

הודעהעל ידי אפשר » ד' דצמבר 28, 2016 2:46 pm

לא הבנתי רוח הדברים, פשיטא שרוב היראים, ועכ"פ אלו שיודעים הלכה למעשה, מאריכים הדלקתם חצי שעה מצאה"כ, וגם הרבה נוהגים איסור מלאכה לנשים עד אז, אע"פ שיש מדליקים בשקיעה ויש מדליקים קצת אחרי השקיעה. במקום מושבי והאברכים שאני מכיר כולם עושים כן, אף גם אלו שאין חוששים לדעת הגרי"ז והמועו"ז שהאריכו זמן עד שתכלה בזמנינו.
אמנם מובן מאליו שלדעת המחבר זה עובד רק לשיטת האו"ח דס"ל דאפשר להדליק מפלג, וכתב המשנ"ב דהלכתא כוותיה. אבל לדעת הרמב"ם דס"ל אין מקדימים, ונימא דאין מקדימין קאי גם על המדליק בצאה"כ [עי' ביה"ל סי' תערב בזה], ודאי דלא יצא יד"ח ולא עשה כלום, כי לא הדליק בזמן אלא לפני הזמן.
ואם אתה רוצה לצאת דעת המחבר תוכל לעשות דבר מוזר, שכאשר יגיע זמן צאה"כ תכבה את הנרות ואח"כ תדליקם, אבל צריך לחשבן שלא יהיה אז תוך חצי שעה מזמן הדלקה הקודמת שלך, כי אין לכבות במזיד נרות תוך זמן מצוותם.

לעומקו של דבר
הודעות: 3523
הצטרף: ב' ינואר 11, 2016 1:46 pm

Re: אפשרי לצאת ידי חובה גם לדעת השולחן ערוך

הודעהעל ידי לעומקו של דבר » ד' דצמבר 28, 2016 2:51 pm

אפשר כתב:לא הבנתי רוח הדברים, פשיטא שרוב היראים, ועכ"פ אלו שיודעים הלכה למעשה, מאריכים הדלקתם חצי שעה מצאה"כ, וגם הרבה נוהגים איסור מלאכה לנשים עד אז, אע"פ שיש מדליקים בשקיעה ויש מדליקים קצת אחרי השקיעה. במקום מושבי והאברכים שאני מכיר כולם עושים כן, אף גם אלו שאין חוששים לדעת הגרי"ז והמועו"ז שהאריכו זמן עד שתכלה בזמנינו.
אמנם מובן מאליו שלדעת המחבר זה עובד רק לשיטת האו"ח דס"ל דאפשר להדליק מפלג, וכתב המשנ"ב דהלכתא כוותיה. אבל לדעת הרמב"ם דס"ל אין מקדימים, ונימא דאין מקדימין קאי גם על המדליק בצאה"כ [עי' ביה"ל סי' תערב בזה], ודאי דלא יצא יד"ח ולא עשה כלום, כי לא הדליק בזמן אלא לפני הזמן.
ואם אתה רוצה לצאת דעת המחבר תוכל לעשות דבר מוזר, שכאשר יגיע זמן צאה"כ תכבה את הנרות ואח"כ תדליקם, אבל צריך לחשבן שלא יהיה אז תוך חצי שעה מזמן הדלקה הקודמת שלך, כי אין לכבות במזיד נרות תוך זמן מצוותם.


המעיין כתב:על מודעות פירסומת לא שואלים שאלות.

ספרים וועלט
הודעות: 1225
הצטרף: ו' פברואר 27, 2015 8:50 pm

Re: אפשרי לצאת ידי חובה גם לדעת השולחן ערוך

הודעהעל ידי ספרים וועלט » ד' דצמבר 28, 2016 5:44 pm

פשיטא שהמקילים במלאכה במוצ"ש קודם זמן צאה"כ של ר"ת, שאין להם להחמיר במצוות הדלקת נ"ח שאינה אלא מדרבנן.
להמחמירים במוצ"ש אכן כדאי הוא הדבר כמו שכתב פותח האשכול.


חזור אל “חנוכה”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 75 אורחים