מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

קרואי מועד חנוכה - להורדה

הלכות חג בחג, חקרי מנהג. מאמרים לעיון והורדה
סמל אישי של המשתמש
איש_ספר
מנהל האתר
הודעות: 15570
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 11:46 pm

קרואי מועד חנוכה - להורדה

הודעהעל ידי איש_ספר » א' דצמבר 03, 2017 8:49 am

ענינם וטיבם של ספרי קרואי מועד ע"ס המועדים להגר"א גרינצייג כבר נדרש כאן במדרשינו לטובה.

ברשות המו"ל עולה כאן החלק על חנוכה. לבקשתו הנני מדגיש כי מדובר במהדורה ראשונה ובלתי מושלמת שאחריה תבא בעז"ה מהדורה כוללת יותר.
קרואי מועד חנוכה סופי.pdf
(4.28 MiB) הורד 879 פעמים

עושה חדשות
הודעות: 12635
הצטרף: ו' ספטמבר 18, 2015 9:23 am

Re: קרואי מועד חנוכה - להורדה

הודעהעל ידי עושה חדשות » ש' דצמבר 09, 2017 7:30 pm

נתמלא הבית אורה, יש"כ.

עושה חדשות
הודעות: 12635
הצטרף: ו' ספטמבר 18, 2015 9:23 am

Re: קרואי מועד חנוכה - להורדה

הודעהעל ידי עושה חדשות » א' דצמבר 17, 2017 1:04 am

בעמוד פח -
והנה פשוט שאם הדליק במקום הרוח ולא כבתה, ואח"כ פסק הרוח, י"ל דלא מהני, דמה שלא כבתה אין זה מכשיר את מעשיו, כיון שהדליק שלא במקומו, ואח"כ הוא דולק ממילא, וחסר מעשה הדלקה, וכן אם דלק במקום הרוח זמן שיעור המצוה, י"ל דמ"מ לא מהני, שה"ז שלא כפי תקנת חכמים, וצ"ע בפוסקים
נשמע לי מחודש, תוכלו להציע מקורות לנושא?

בתבונה
הודעות: 1304
הצטרף: ו' אוגוסט 12, 2016 3:58 pm

Re: קרואי מועד חנוכה - להורדה

הודעהעל ידי בתבונה » א' דצמבר 17, 2017 3:25 am

עושה חדשות כתב:בעמוד פח -
והנה פשוט שאם הדליק במקום הרוח ולא כבתה, ואח"כ פסק הרוח, י"ל דלא מהני, דמה שלא כבתה אין זה מכשיר את מעשיו, כיון שהדליק שלא במקומו, ואח"כ הוא דולק ממילא, וחסר מעשה הדלקה, וכן אם דלק במקום הרוח זמן שיעור המצוה, י"ל דמ"מ לא מהני, שה"ז שלא כפי תקנת חכמים, וצ"ע בפוסקים
נשמע לי מחודש, תוכלו להציע מקורות לנושא?

לכאורה כוונת הרב שליט"א שאם הדליק במקום הרוח אף אם למעשה דלק חייב להדליק שוב בברכה
אמנם במ"ב לא משמע כן
משנה ברורה על שולחן ערוך אורח חיים הלכות חנוכה סימן תרעג

(כה) הדלקה עושה מצוה וכו' - ר"ל כיון [כט] שהדליק תיכף קיים המצוה לפיכך אם כבתה אין זקוק לה ואם הדליקה במקום הרוח וכבתה זקוק לה לחזור ולהדליקה במקום שאין הרוח מצוי דזה הוי כאלו לא נתן בה שמן כשיעור [ל] ומ"מ לא יברך עליה [אחרונים] ופשוט דאם הוא רואה שהאור אין נאחז בהפתילה [לא] ובודאי יכבה במהרה שאינו יוצא בהדלקה זו וצריך מדינא לחזור ולהדליקה לאחר הכביה:
שער הציון סימן תרעג ס"ק לא
(לא) דזה גרע מפתילות שאין נאחז בהן האור יפה, דשם הוי רק חשש שיכבה:
ולכאורה אם התוצאה היא שהנר לא כבה קשה לומר שזה בגדר בוודאי יכבה, אלא אם נפרש שבודאי יכבה הוא לאו דוקא ודאי אלא שככל הנראה יכבה


חזור אל “חנוכה”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 42 אורחים