אינני יודע אם כבר דובר מזה, במפתחות לא מצאתי.
תמיד הבנתי שענין מהדרין מן המהדרין, עכ"פ לפי הלשון הראשון בגמרא, כנגד ימים היוצאים כו', הוא כדי לציין בכל יום שהנס נמשך עוד יום, והרי כל יום מגדיל את הנס, ונמצא שמפרסם יותר את הנס.
אך כעת ראיתי שבגמרא ורש"י לא משמע כן, אלא אמרו כנגד ימים היוצאים, כלומר ימי החנוכה שכבר עברו, ולא כנגד הנס שעבר עוד יום ממנו. ובכלל לא מוזכר שם כל קשר להמשך הנס כל יום. ועוד העירוני, שהרי בגמרא שם עוד טרם הובא נס חנוכה המדוייק, רק לאחר מכן שאלו מאי חנוכה והובא נס פך השמן, ומשמע שאת הסוגיא הראשונה דממה"מ אפשר להבין גם לי זה.
ועוד הרי בדעת ב"ש שפוחת והולך כנגד ימים הנכנסים (למאן דאמר), וכי איזה פרסום יש להמשך הנס על ידי שפוחת והולך, והרי כבר פירסם ביום הראשון שהנס היה לח' ימים, ומה מוסיף כל יום. ואמנם יש במהרש"א ובן יהוידע על זה, אבל דבריהם לכאורה על דרך החידוש.
וא"כ נראה שגם בלי לדעת כלל שהנס היה במשך ח' ימים, ההידור הוא בעצם הדבר שמכניס את מספר ימי החג לתוך ההדלקה שלו.
אולם העומד לנגד זה, דאבודרהם בשם רבינו יונה, וכן במהרי"ק, הובאו דבריהם בב"י סוס"י תרע"ו, נקטו בפשיטות שהנר הנוסף מורה על הנס הנוסף, וכמו"כ מסכים לזה הגר"א שם.
וכן יש קצת דיוק בתוס' שנקטו שמהדרין מן המהדרין צריך להיות ניכר, ומסתמא כוונתם משום פ"נ, וזה א"ש טפי אם הוא קשור להמשך הנס.
מה דעת חו"ר הפורום בזה?