הודעהעל ידי מן הדרום » ו' דצמבר 15, 2017 12:37 am
באילת השחר שואל הגראי"ל זצ"ל מדוע שאלו רק על וצוונו שבברכה , וענו לא תסור, ומה עם עצם החיוב להדליק, היה ראוי לשאול כבר על כך. ויש לישב- אילולי נוסח הברכה הו"א שמדובר בתקנת הקהל כעין דברי מהר"ם אלשקר המובאים במג"א ומ"ב שרשאים ציבור לקבל ע"ע יום זכר לנס וראייתו מב"ב ח רשאין בני העיר [ ויעוין בשו"ת של הרב הרצוג תמה הרי שם בממונות עסקינן] , אך כיון שאומרים ומוונו מוכח שזו ממש מצוה