טעם חלוקת הקריאות בר"ח טבת

הלכות חג בחג, חקרי מנהג. מאמרים לעיון והורדה
כדכד
הודעות: 2664
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

טעם חלוקת הקריאות בר"ח טבת

הודעהעל ידי כדכד » ד' דצמבר 20, 2017 12:18 pm

קראתי באדר"ח עד "עולה תמיד" לכהן והמשכתי ללוי מ"את הכבש" עד "עולת התמיד ונסכה", לשלישי "ובראשי חדשיכם" ירביעי ביום הששי בספר השני.
אחר כך גיליתי במשנ"ב שהביא מהפמ"ג ומקורו מהלבוש להמשיך לכהן עד "רביעית ההין" וללוי מ"עולתתמיד" עד "עולת התמיד ונסכה,.
לא מצאתי מי שכתב טעם לדבר למה לחלק כהלבוש ולא כמו שחילקתי אני
אשמח אם יכתבו היודעים

עזריאל ברגר
הודעות: 3745
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: ארץ הקודש

Re: טעם חלוקת הקריאות בר"ח טבת

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ה' דצמבר 21, 2017 2:37 pm

לא מכיר טעם, אבל החלוקה המקובלת נותנת עליות באורך שווה (5 פסוקים לכל אחד משלשת העולים).

מנצפך
הודעות: 446
הצטרף: ג' אוגוסט 02, 2016 11:05 pm

Re: טעם חלוקת הקריאות בר"ח טבת

הודעהעל ידי מנצפך » ה' דצמבר 21, 2017 4:00 pm

אכן כך מסתבר.

ועפי"ז תמהתי על מה שבזאת חנוכה קוראים לכהן וללוי רק שלשה פסוקים בעוד שלישראל קוראים אח"כ כמה עשרות פסוקים, והרי הגמרא אומרת שהקורא ארבעה משובח, לא היה מן הראוי שיתנו להם עוד כמה פסוקים?

עזריאל ברגר
הודעות: 3745
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: ארץ הקודש

Re: טעם חלוקת הקריאות בר"ח טבת

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ה' דצמבר 21, 2017 4:30 pm

מנצפך כתב:אכן כך מסתבר.

ועפי"ז תמהתי על מה שבזאת חנוכה קוראים לכהן וללוי רק שלשה פסוקים בעוד שלישראל קוראים אח"כ כמה עשרות פסוקים, והרי הגמרא אומרת שהקורא ארבעה משובח, לא היה מן הראוי שיתנו להם עוד כמה פסוקים?

שם כנראה הטעם כדי שכולם יקראו מענינו של יום.

כדכד
הודעות: 2664
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: טעם חלוקת הקריאות בר"ח טבת

הודעהעל ידי כדכד » ה' דצמבר 21, 2017 5:33 pm

לגבי זאת חנוכה יש אשכול על זה ושם כתבו כדברי הרב עזריאל ברגר


חזור אל “חנוכה”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 4 אורחים