עמוד 1 מתוך 1

טעם חלוקת הקריאות בר"ח טבת

פורסם: ד' דצמבר 20, 2017 12:18 pm
על ידי כדכד
קראתי באדר"ח עד "עולה תמיד" לכהן והמשכתי ללוי מ"את הכבש" עד "עולת התמיד ונסכה", לשלישי "ובראשי חדשיכם" ירביעי ביום הששי בספר השני.
אחר כך גיליתי במשנ"ב שהביא מהפמ"ג ומקורו מהלבוש להמשיך לכהן עד "רביעית ההין" וללוי מ"עולתתמיד" עד "עולת התמיד ונסכה,.
לא מצאתי מי שכתב טעם לדבר למה לחלק כהלבוש ולא כמו שחילקתי אני
אשמח אם יכתבו היודעים

Re: טעם חלוקת הקריאות בר"ח טבת

פורסם: ה' דצמבר 21, 2017 2:37 pm
על ידי עזריאל ברגר
לא מכיר טעם, אבל החלוקה המקובלת נותנת עליות באורך שווה (5 פסוקים לכל אחד משלשת העולים).

Re: טעם חלוקת הקריאות בר"ח טבת

פורסם: ה' דצמבר 21, 2017 4:00 pm
על ידי מנצפך
אכן כך מסתבר.

ועפי"ז תמהתי על מה שבזאת חנוכה קוראים לכהן וללוי רק שלשה פסוקים בעוד שלישראל קוראים אח"כ כמה עשרות פסוקים, והרי הגמרא אומרת שהקורא ארבעה משובח, לא היה מן הראוי שיתנו להם עוד כמה פסוקים?

Re: טעם חלוקת הקריאות בר"ח טבת

פורסם: ה' דצמבר 21, 2017 4:30 pm
על ידי עזריאל ברגר
מנצפך כתב:אכן כך מסתבר.

ועפי"ז תמהתי על מה שבזאת חנוכה קוראים לכהן וללוי רק שלשה פסוקים בעוד שלישראל קוראים אח"כ כמה עשרות פסוקים, והרי הגמרא אומרת שהקורא ארבעה משובח, לא היה מן הראוי שיתנו להם עוד כמה פסוקים?

שם כנראה הטעם כדי שכולם יקראו מענינו של יום.

Re: טעם חלוקת הקריאות בר"ח טבת

פורסם: ה' דצמבר 21, 2017 5:33 pm
על ידי כדכד
לגבי זאת חנוכה יש אשכול על זה ושם כתבו כדברי הרב עזריאל ברגר