עדיאל ברויאר כתב:כנראה לשואל ולרמב"ם היה ברור שמדובר בשליח שמדליק בשביל מישהו אחר (כגון שלא נמצא בביתו או אלמנה שלא בקיאה בפרטי המצווה ומעדיפה שאחרים ידליקו לה), ובמקרה כזה תלוי הדבר בכוונה.
אולם בנוגע לראייה צ"ע. וכבר דנו בזה וביחס בין הדברים ובין דברים מקבילים במשנה תורה (ויש שם שינו"ס). כמדומני תמצא התייחסות בהוצ' מכון י-ם.
יתכן, אני עדיין חושב על זה.
לגבי ברכת הרואה, שאלתי כעת ידיד שהוא נינו של הרב קאפח, והוא אמר לי שמנהגם לברך על כל חנוכיה שהם רואים בחצי שעה שלאחר השקיעה, אף שהם עצמם הדליקו כדין.