ישא ברכה כתב:(לכאורה דרך בחצר, יש גם לבעל העלייה שתיקנו שידליק בחלון, ש"מ דרך איננה סיבה מספקת להדליק בפתח החצר).
זה נכון רק לשיטת רש"י שההדלקה בפתח הבית הפונה לחצר ולא בפתח החצר הפונה לרה"ר, ועל כן אם יש לבעל העלייה מעבר בלבד דרך החצר, אינו מדליק שם (וזהו שכתב רש"י: "ואם היה דר בעלייה
שאין לו מקום בחצר להניחה שם", כלומר יש לו רק רשות לעבור שם ותו לא). אולם לשיטת התוספות שמדליקים בפתח החצר הפונה לרה"ר, המניעה היחידה של בעל העלייה להדליק בפתח החצר היא רק כשהעלייה פתוחה לבית הדייר התחתון, וכמו שפירשו הטור והב"י, שבזה אם יניח בפתח החצר לא מינכרא ההדלקה של בעל העלייה, לפי שכל מעברו דרך בית הדייר התחתון ממש. אבל בנ"ד ישנה חצר שדרכה עוברים שני הדיירים, המשכיר אל ביתו שבחזית, והשוכר אל היחידה האחורית,
אך אין השוכר עובר דרך ביתו ממש של המשכיר. וא"כ לדעת התוספות (והטור והשו"ע שפסקו כך) בעיקרון הדין נותן דבכה"ג יש להדליק בפתח החצר הפונה לרה"ר.
אולם אתאן למחלוקת החזו"א עם הגרי"ז והגריש"א, האם כיום בטל דין חצר מחמת שאין שם תשמישים.