בשם ספר שפתי חיים:
"יסוד זה שאין אנו מכירים בניסים, יש בו מדרגות רבות, ככל שהנס גדול יותר וגלוי יותר גם אנו מכירים בניסים ומודים עליהם להשי"ת… לכן חנוכה לא בטל הואיל ונס השמן שבגללו נקבעו ימי החנוכה היה נס גלוי ומפורסם… לכן חנוכה לא בוטל כשאר הימים הכתובים במגילת תענית".
ולכאורה יש לתמוה, שלא נראה כלל שהיה נס זה שנעשה במקום המוצנע בבית המקדש מפורסם באותן ימים (לפני שתיקנו חכמים להדליק, ואולי תיקנו רק אחרי חורבן ביהמ"ק לזכר המנורה, עי' מש"כ א"ז במשנת יעבץ לדעת רש"י שלכן לא הוזכר בעיקר התקנה), כלל ועיקר, ובכל ספרי התקופה גם היהודים כמו יוספון לא הביאו אותו כלל, (והביא שם איזה נס אחר ששמע שאירע, שירד להם אש למזבח משהו כזה עי' שם).