מצאנו במקורות שימי החנוכה נשארים לעולם.
יש ירושלמי ויש גם ספר מגיד מישרים ומצו"ב.
נשמח לעוד מראה מקומות.
דרומי כתב:ראה כאן בהתחלה
הא לחמא עניא כתב:מצאנו במקורות שימי החנוכה נשארים לעולם.
יש ירושלמי ויש גם ספר מגיד מישרים ומצו"ב.
נשמח לעוד מראה מקומות.
"מעשה וגזרו תענית בחנוכה בלוד וירד ר''א ורחץ ורבי יהושע וסיפר ואמרו להם צאו והתענו על מה שהתעניתם
א''ר יוסף שאני חנוכה דאיכא מצוה א''ל אביי ותיבטיל איהי ותיבטל מצותה אלא אמר רב יוסף שאני חנוכה דמיפרסם ניסא"
ופירש"י:
דמפרסם ניסא כבר הוא גלוי לכל ישראל ע''י שנהגו בו המצות והחזיקו בו כשל תורה ולא נכון לבטלו.
עושה חיל כתב:אינני יודע אם זה מן העניין,
אבל בגמרא בר"ה יח: משמע שהיה צד לבטל את חנוכה יחד עם כל מגילת תענית עד ש:"מעשה וגזרו תענית בחנוכה בלוד וירד ר''א ורחץ ורבי יהושע וסיפר ואמרו להם צאו והתענו על מה שהתעניתם
א''ר יוסף שאני חנוכה דאיכא מצוה א''ל אביי ותיבטיל איהי ותיבטל מצותה אלא אמר רב יוסף שאני חנוכה דמיפרסם ניסא"ופירש"י:
דמפרסם ניסא כבר הוא גלוי לכל ישראל ע''י שנהגו בו המצות והחזיקו בו כשל תורה ולא נכון לבטלו.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 74 אורחים