הודעהעל ידי איש_ספר » ג' דצמבר 04, 2018 8:02 pm
מעניין. קשה להאמין שלדעת רמ"א קרה"ת כסדר הרמ"א היא ברכה לבטלה, אחרת איך זנחו כאן בארץ את מנהגם בחו"ל. (האדר"ת שיער שחשבו בטעות שזה קשור לחו"ל כמו קרה"ת דסוכות, השערה קצת מעליבה...). "אין משגיחין בחנוכה" הוא מושג עמום שאיש לא יודע מה הוא כולל, וכל ענין עמום בקרה"ת דחנוכה זורקים עליו. ויש אומרים שמה שעושין כהמחבר ולא חוששים לרמ"א משום אין משגיחין בחנוכה... והעירו שא"כ בשני וחמישי שיש חיוב לקרוא מחמת היום אין תירוץ של אין משגיחין...
אגב העירו עוד שהנוהגים כהרמ"א בחנוכה משום שם חנוכה אחד, היו צריכים לעשות כן גם בסוכות שגם שם הוא בנוי על שם סוכות אחד (ולכן לרמ"א קוראים בכל יום קרבנות של שלשה ימים) וכנראה מחלקים בין סוכות ששם ד' הרמ"א דחוקים יותר כי הימים מכוונים לבין חנוכה שדבריו מרווחים שהרי בלא"ה לא הקריבו הנשיאים באותו יום.